Nata Albot: laude și critici constructive la adresa Fashion Weekend

Chiar dacă nu a avut ocazia să fie prezentă fizic la Fashion Weekend-ul  “Din Inimă”, Nata Albot vine cu nişte sfaturi şi critici constructive din ceea ce a văzut în poze şi reportaje. Iată ce a bucurat-o şi ce a întristat-o pe fosta producătoare tv!

separator
din inima

“… Dacă la ediția trecută FB a fost inundat de creații triste, cu modele parcă scoase de la naftalină și cu fețele femeilor dragi mie, machiate de parcă ar participa la un concurs de frumusețe într-o fundătură de civilizație, atunci cu ediția din această primăvară s-a făcut un pas mare înainte.

Modelele: Ele sunt multe, frumoase, unice și în mare parte neprofesioniste. În asta constă farmecul proiectului. Și îl susțin cu ambele mâini. Dar dragi designeri, dacă vedeți că femeia are câteva kile în plus, de ce o îmbrăcați în rochii mulate, de culori ce îmbătrânesc sau sunt prea palide, dantele, croieli cu talia ridicată, stofe de proastă calitate,  ca să-i scoată în evidență șuncile? Oare nu e clar că astfel, în primul rând, vă faceți vouă înșivă o defavoare? Orice participantă în acest spectacol trebuie să arate impecabil atunci când vă prezintă colecția. Respectiv, este de datoria voastră, a autorului colecției , să alegeți o culoare și o croială care să o avantajeze atât pe ea și cât impresia pe care o lasă colecția, în general.

Machiajul: De data asta am văzut multă frumusețe naturală. Asta nu înseamnă femei proaspăt trezite și puse îndată să defileze pe podiu. Asta înseamnă că deseori la noi un machiaj profesionist înseamnă o femei desenată, neapărat, dar absolut neapărat, cu gene false. Și atunci când această femeie intră într-o încăpere, întîi intră machiajul apoi femeia. De data asta a fost considerabil mai bine la capitolul machiaj. Dar tot încă mai avem stiliști care înneacă ochii în umbre întunecate, dizolvate cu alb sidefat. Nu știu cât va mai continua moda albului sau alabastrului, sau rozului sidefat în Moldova și a sidefului, în general. Dar vă rog, vă implor, cele care citiți acest articol, dacă aveți umbre sidefate în trusă și nu știți la ce ocazii să le folosiți, aruncați-le vă rog direct la lada cu gunoi. Iar dacă se întâmplă ca vreun artist să vă aplice sidefat pe la ochi, accentuați faptul că în poze și în video acest ”perlamutru” dă prost și ar fi bine să meargă cu mat.

Coafurile: Aproape impecabile.Multe bucle naturale. În unele cazuri, cum ar fi Kheops sau Raquette stilizate echilibrat. Aș încuraja la capitolul coafuri să se experiementeze, dar cât mai departe de coafurile pompoase de ceremonii.

Decorul:  Mie îmi plac de fiecare dată vizualurile grafice de la Din Inimă. Sunt proaspete și ademenitoare. Dar, în contextul prezenței în spectacol, a arătat cam sărăcios. Poate nu am avut eu norocul să văd poze reușite de la eveniment, unde bannerele să nu fie șifonate și prost întinse, iar personalul tehnic și fotografii să nu stea chiar acolo de unde făcea apariția fiecare model. Cred că locul cameramanilor și fotografilor este esențial să fie determinat în avans, așa încât să nu fie atât de omniprezenți în imagini.

Colecțiile. M-am bucurat de data aceasta să nu-mi mai simt violat văzul de abundența costumelor gen ”femeia sovietică” – Director la Uzina de Păine sau Tractoare. Atât croielile, cât și stofele de data trecută au fost considerabil rărite. Fie organizatorii au avut grijă să selecteze colecțiile, fie creatorii și le-au mai pieptănat. Ideea costumului de business al femeii demult s-a îndepărtat de carouri, stofe bucle sau tăieturi de guler ca din topor. Azi, chiar și ținutele clasice sau de afaceri ale femeilor, au o doză în plus de sexualitate și feminitate față de ceea ce cerea eticheta  vestimetară a femeii-șef de pe vremuri.  De data asta am simțit multă primăvară: rochii, culori și croieli romantice și înaripate.

Ceea ce cu adevărat m-a întristat, urmărind pe FB feedul cu poze de la Din Inimă, au fost pozele din backstage. Țevi, cabluri, poduri dărâmate, pereți cu tencuiala căzută, toalele execrabile – așa, din câte înțeleg eu, arată  fața nevăzută a Sălii cu Orgă. Mi-era milă de frumoasele rochii vaporoas,e îmbrăcate pe frumoasele participante, pozând pe fonul acestor mațe de edificiu, aflat în stare de reparație, probabil. Data viitoare, organizatorii ar putea insista ca pozele de backstage să fie făcute doar la un banner special, cum a fost fermecătorul banner de la 5 inimioare.

Concluzii: îmi doresc nespus de mult și încurajez modelele implicate în spectacolul Din Inimă să devină ambasadoare pe bune, și în viața reală, a brandurile pe care le-au reprezentat. Doar așa cred că proiectul Din Inimă își va atinge obiectivul principal: sprijinirea industriei ușoare din Moldova… “, scrie Nata Albot pe blogul său.

Şi-au cumpărat casă în Moldova, dar au de gând să se mute în…
Articolul anterior
Oul de prepeliță are o valoare nutritivă de 10 ori mai mare decât oul de găină
Articolul următor
Alte articole interesante