Un profesor care s-a săturat de studenții care își foloseau telefoanele mobile pentru a găsi răspunsuri și a copia la examenele universitare a inventat o metodă ingenioasă de a-i prinde.
Elevii care au presupus că profesorul lor „mai în vârstă” nu ar fi familiarizat cu cele mai noi metode de înșelăciune au fost prinși în flagrant când acesta a conceput o metodă genială pentru a-i prinde. Un elev din clasa de inginerie a explicat că atunci când s-au așezat cu toții la examenul final, aproximativ jumătate din clasă a părăsit sala pentru a merge la baie în timpul testului – mult mai mulți decât de obicei.
Elevul a spus că a presupus că marea majoritate căutau răspunsurile pe telefon, ceea ce l-a „iritat”, dar a rămas concentrat și a reușit să parcurgă lucrarea. După ce a ieșit din sala de examen, elevul și-a amintit că a existat o anumită întrebare care nu avea legătură cu ceea ce au învățat cu toții în clasă, ce avea două părți.
Partea A a fost „destul de ușoară”, dar nu avea nici o idee despre cum să facă partea B, așa că a lăsat-o pur și simplu deoparte, deoarece reprezenta doar 5 puncte din 100. După ce toate examenele au fost corectate, profesorul le-a trimis un e-mail tuturor studenților universității pentru a le explica planul său inteligent de a-i prinde pe cei care au apelat la un ajutor extern. Mulți dintre elevi au folosit internetul pentru a găsi răspunsuri la întrebările de la examene și teme.
Profesorul lor a decis să folosească acest lucru împotriva lor după ce s-a săturat ca studenții să folosească baia ca scuză pentru a căuta răspunsuri pe telefon.
Un elev a scris pe Reddit: „A făcut intenționat partea B imposibil de rezolvat și cu aproximativ o lună înainte de examenul final, a pus un coleg să pună exact întrebarea (online), care a fost formulată în mod distinct pentru a fi unică. Apoi și-a creat propriul cont și a răspuns la întrebare cu o soluție care pare corectă la prima vedere, dar care, de fapt, este fundamental greșită și este foarte puțin probabil ca cineva să facă aceleași presupuneri și greșeli în mod independent.”
Din cele 99 de examene predate, 14 dintre ei au căzut în capcană și au dat exact răspunsul pe care propriul profesor îl postase online. Toți au primit un punctaj general de zero și au fost raportați la universitate pentru încălcarea angajamentului de onoare academică pe care îl semnaseră.
Numele lor au fost, de asemenea, distribuite tuturor celorlalți profesori din institut – iar toți ceilalți studenți care nu trișaseră au primit note maxime pentru întrebarea falsă. Alții au fost impresionați de planul viclean, iar unul dintre ei a răspuns: „Este uimitor! Am văzut câteva povești de acest gen și mă face să mă bucur că nu folosesc internetul pentru teste. Sincer, dacă trișezi la un test supravegheat, meriți să fii prins. Învață ca toată lumea.”