Ucraina îşi îngroapă copiii în timp ce Kremlinul neagă că atacă ţinte civile şi acuză o propagandă a „regimului ucrainean”

În timp ce la posturile ruseşti de stat se neagă vehement că Rusia atacă ţinte civile, rudele şi prietenii micuţei Lisa au condus-o pe fetiţa de doar 4 ani pe ultimul său drum, transmite HotNews cu referire la Nexta şi Suspilne.media.

În atacul cu rachete ruseşti de joi din oraşul Viniţa 24 de persoane şi-au pierdut viaţa şi peste 200 de oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale.

Printre victimele nevinovate care şi-au găsit sfârşitul într-o zi aparent normală, în care încercau să îşi ducă viaţa în linişte, departe de linia frontului, se numără şi trei copii.

Doi băieti de 7 şi de 8 ani şi micuţa Lisa, o fetiţă care împlinise 4 ani în luna martie.

Duminică, rudele şi prietenii micuţei care al cărui drum în viaţă a fost întrerupt tragic au înmormântat-o pe fetiţa de numai 4 ani.

Coşciugul micuţei îmbrăcate în albe a fost umplut cu jucării şi flori de către oamenii care au venit să îşi ia rămas-bun de la fetiţă.

În timp ce ucrainenii îşi îngroapă copiii, în Rusia televiziuniile de stat sunt de neoprit şi spun că trupele ruseşti nu atacă ţinte civile, ci elimină forţe armate ale Ucrainei.

Televiziunea rusă de stat a relatat despre atacul cu rachete de la Viniţa, în care au fost ucişi 24 de persoane, inclusiv doi băieţi de șapte ani şi de opt ani și o fetiță de patru ani, pretinzând că orice acuzație că civilii ar fi fost o ţintă este doar propagandă a „regimului ucrainean”, potrivit jurnalistei Julia Davis, sancţionată de Rusia în luna mai.

Ministerul rus al Apărării a justificat vineri atacul cu rachete asupra orașului ucrainean Vinița prin faptul că clădirea de birouri bombardată ar fi fost folosită de oficiali militari ucraineni pentru a se întâlni cu furnizori de arme străini, relatează Reuters.

Cel puțin 352 copii au fost uciși în războiul declanșat de Vladimir Putin în Ucraina, iar alți 652 au fost răniți, potrivit procuraturii generale de la Kiev. Bilanțul nu ia în calcul victimele din zonele ocupate sau cele în care se dau lupte.

Boboasele, la mare căutare în Postul Mare: Cât costă la piață

De obicei, într-un oraș mare ca al nostru, cel mai interesante lucruri se întâmplă … la piață. Care sunt acum cele mai întrebate produse și cât costă, scrie tvrmoldova.md.

Se știe: în post, Fasolea e vedetă la tarabe. O găsești de toate felurile – albă, neagră,  tărcată… Și chiar dacă anul trecut a fost secetos, vânzătorii, oricum, au ce-ți arăta.  

Acum, după fasole trebuie să prinzi rând, ca la carne și pește proaspăt. Și să nu stea omul degeaba la coadă, se gândește, între timp, și la o rețetă.

Prețul pentru un kilogram de fasole începe de la 30 de lei și poate ajunge până la 70, năutul se vinde la 40 lei kilogramul, soia e 18 lei, iar mazărea – 14.

Caz șocant la Anenii Noi! Un bebeluș a fost strivit de mașina condusă de tatăl său

Un bebeluș de 11 luni a decedat vineri, 14 martie, după ce a fost lovit mașina condusă de tatăl său, în localitatea Ciobanovca, raionul Anenii Noi.

Potrivit ofițerului de presă al IP Anenii Noi, Mariana Didenco, tragedia s-a produs atunci când tatăl, în vârstă de 30 de ani, aflat la volanul unui automobil marca Volkswagen, a efectuat o manevră, iar micuțul, aflat în fața autoturismului, a fost lovit de acesta, deoarece tatăl nu l-a observat, transmite Știri.md.

În urma impactului, micuțul a suferit multiple traumatisme și a fost transportat de urgență la spital. Din păcate, medicii nu au reușit să-l salveze.

Rezultatul testării alcooloscopice a indicat că bărbatul nu a consumat alcool.

Poliția a demarat o anchetă pentru a stabili cu exactitate circumstanțele tragediei.

O nouă lovitură pentru Ilan Şor: Magazinele Duty Free vor fi evacuate din Aeroportul Chişinău

Politicianul fugar, Ilan Șor, riscă să rămână fără magazinele Duty Free din incinta Aeroportului Chișinău. Potrivit șefului Agenției Proprietății Publice, Roman Cojuhari, autoritățile vor renunța la licitații. În cadrul unei emisiuni televizate, Cojuhari a declarat că în câteva luni, ca și în cazul spațiilor de alimentație, aerogara urmează să preia și zonele Duty Free din terminal, scrie evz.ro

„Spre asta mergem. Totul va fi bine. Au fost preluate toate spațiile o dată, întreprinderea să aibă timp să se pregătească. Credeți-mă, veniturile din această activitate vor veni în bugetul aeroportului, în bugetul de stat și condițiile nu vor fi mai proaste. În următoarele luni, aeroportul va anunța și vor fi preluate toate spațiile”, a declarat Roman Couhari.

Oficialul a precizat că, peste câteva luni, vor fi făcute și alte anunțuri. De această dată referitoare la companiile care prestează servicii de handling. Adică de deservire a avioanelor și pasagerilor la sol. Acestea fiind controlate de Ilan Șor, asta deși statul a preluat în proprietate aeroportul încă acum doi ani.

Licitațiile pentru Duty Free din Aeroportul Chișinău s-au blocat: Autoritățile și-au asumat managementul direct

La începutul anului 2024, Agenția Proprietăți Publice și Aeroportul Internațional Chișinău au scos la licitație și zonele Duty Free din aerogară, concursuri care nu s-au mai încheiat. În vara 2019, activele acestor magazine au fost puse sub sechestru. Însă la scurt timp spațiile comerciale și-au reluat activitatea cu schimbarea periodică a administratorilor privați, în spatele cărora ar sta Ilan Șor.

Din septembrie 2023, autoritățile de la Chișinău au anulat regimul Duty Free. Comercializarea produselor și mărfurilor în aceste spații comerciale din zonele vamale au început să fie impozitate.

La sfârșitul lunii februarie, administrația Aeroportului Chișinău și APP se arătau convinse că vor putea gestiona mai eficient și cu un profit mai mare restaurantele din terminal. Cojuhari se referea oferta propusă de compania privată care a adminstrat până acum spațiile. Firma „Aerofood”, care a deținut trei localuri în aeroport, a venit cu o ofertă de peste un milion de euro anual, care a fost însă refuzată de conducerea aerogării.

Primele licitații pentru sapațiile comerciale

Prima licitație privind gestionarea spațiilor comerciale a fost anunțată pe 18 ianuarie 2024 pentru zonele „Zona Sterilă” și „Zona Duty-Free”. Atunci au fost înregistrate două companii – Lagardère și LeBridge. Ministrul Infrastructurii de atunci, Andrei Spînu, a anunțat anularea concursului, acuzând sabotarea procesului.

În martie 2024, autoritățile au anunțat o nouă licitație, iar pe 25 martie 2024, una dintre cele două companii s-a răzgândit și a renunțat la participare.

Ulterior, pe 29 mai 2024, Aeroportul a inițiat a treia licitație publică, iar pe 21 iunie 2024, aceasta a fost suspendată de Curtea Constituțională din cauza nerespectării procedurilor legale în privința privatizării Aeroportului Chișinău.

Pe 30 septembrie 2024, Aeroportul a prelungit termenul de depunere a ofertelor, însă procesul a fost din nou anulat. Pe 19 octombrie 2024, etapa de depunere a cererilor de participare la licitație s-a încheiat, iar la scurt timp procesul a fost anulat din nou.

Cotaţia grâului a revenit la nivelul de dinaintea războiul pe fondul majorării livrărilor din Crimeea
Articolul anterior
Dodon, din arest la domiciliu, pentru un post tv rusesc: ,,România vrea să înghită Republica Moldova. Asta e război”
Articolul următor
Close menu