Moldova este recomandată ca destinație turistică interesantă și atractivă, într-un editorial publicat de către celebra revistă americană Forbes, cu milioane de urmăritori în întreaga lume! Țara noastră este descrisă drept o locație cu o bogată cultură viticolă, fructe delicioase, legumele aromate, preveliști naturale deosebite și faimoasa ,,plăcinta”.
,,Căutați o vacanță combinată cu vin bun și gastronomie? Căutați ceva aventuros și poteci bătute? Încercați să vizitați Moldova”, scrie Forbes.
,,Moldova are puțin peste 100.000 de hectare de viță de vie, ceea ce înseamnă că țara are o proporție mai mare din terenurile sale acoperite cu podgorii decât orice altă țară. Nu e de mirare că industria vinicolă este importantă pentru economie.
Situația sa apropiată de Marea Neagră o apropie de locul în care primele vinuri au fost făcute cu multe mii de ani în urmă. Și da, Moldova are o istorie foarte lungă de vinificație. Dar o lungă istorie, la fel de luminată, nu este suficientă. Vinurile moldovenești au fost ascunse de restul lumii timp de aproape 50 de ani, când Moldova făcea parte din Uniunea Sovietică. După independență, din 1991, industria vinicolă a început să se reinventeze. Încet la început. A apărut problema reformei agrare. Cum să redistribui terenul care a fost confiscat de stat. Și, în cele din urmă, cum să găsiți noi piețe.
În perioada sovietică Moldova a făcut cantități uriașe de vin. Cea mai mare parte a fost consumată în interiorul Uniunii Sovietice și cea mai mare parte a fost un vin simplu. În 1980, suprafața viticolă era puțin peste 200.000 de hectare, ceea ce este enorm pentru o țară atât de mică. Cu toate acestea, la mijlocul anilor 1980, președintele sovietic Mihail Gorbaciov și-a lansat campania anti-alcool. Industria vinicolă din Moldova a suferit sever. Aproape o treime din viile au fost ridicate.
(…) După destrămarea sovietică, Rusia a continuat să fie de departe cea mai importantă piață de export pentru vinurile moldovenești. Vinurile dulci și semi-dulci, favorizate de ruși, au continuat să fie făcute. Multe vinuri au fost în realitate croite pentru piața rusă.
Astăzi Moldova exportă în 50 de țări diferite. Polonia, România, Republica Cehă și Slovacia sunt piețe importante, iar SUA, Asia și Europa de Vest încep să aibă un impact.