Un avion cu 72 de persoane s-a prăbuşit: zece străini se aflau la bord

Un avion care transporta 72 de persoane s-a prăbuşit în Nepal, a anunţat un oficial de aeroport. Un material video difuzat de presa locală arată un fum negru şi gros care se ridică de la locul prăbuşirii, în timp ce salvatorii şi mulţimea se adună în jurul epavei avionului.

Un avion cu 72 de persoane la bord s-a prăbuşit în Nepal

Zece străini se aflau la bord, a declarat un purtător de cuvânt al companiei aeriene, transmite Mediafax.

Câteva cadavre au fost recuperate de la locul accidentului din vestul oraşului Pokhara.

Cel puţin 16 persoane au fost ucise, a declarat un purtător de cuvânt al armatei, potrivit SkyNews.

„Ne aşteptăm să recuperăm mai multe cadavre”, a declarat Krishna Bhandari. „Avionul s-a rupt în bucăţi”.

Avionul bimotor ATR 72 operat de Yeti Airlines se îndrepta dinspre capitala Kathmandu, a declarat oficialul aeroportului.

Acesta transporta 68 de pasageri şi patru membri ai echipajului, a relatat cotidianul Kathmandu Post.

Adresarea PAS către Ceban: „Ion, nu pune mâna pe robinete și nu lipsi chișinăuienii de apă”

„Ion, nu pune mâna pe robinete și nu lipsi chișinăuienii de apă. În 3 ani de mandat Ion Ceban a băgat în datorii S.A. Apă-Canal și a dat-o în bară cu majorarea ilegală a tarifului pentru apă și canalizare, iar acum vrea să lipsească chișinăuienii de apă” este mesajul cu care se adresează partidul politic PAS către Ion Ceban.

De asemenea PAS îl învinuiește pe politician că a angajat în cadrul Întreprinderii „Apă-Canal”, persoane care îi sunt favorabile să fie în componenta acesteia „Ion Ceban și-a angajat nănașul și o persoană apropiată de la PSRM, fostul deputat Oleg Lipschi în funcție de director. Pentru a face ce vrea și pentru a nu fi monitorizată activitatea întreprinderii, acesta a scos din consiliul de administrare consilierii municipali PAS când au început a bate alarma despre ilegalitățile din întreprindere”, afirmă Dumitru Ivanov, consilier municipal PAS, conform zugo.md.

Amintim că, premier Energy a a anunțat pe data de 26 ianuarie ca urmează deconectarea instalațiilor de alimentare cu energie electrică ale SA „Apă-Canal Chișinău”. Motivul invocat a fost datoria în creștere, neachitată de întreprindere. Totuși, mai târziu, decizia a fost schimbată, ÎCS „Premier Energyˮ SRL anunțând că a decis amânarea deciziei până la data de 1 februarie 2023.

Nemulțumiți de cele întâmplate, partidul a postat vineri, 26 decembrie o declarație video:

Publicaţia online independentă Meduza, declarată „organizație indezirabilă” în Rusia

Autorităţile ruse au interzis joi de facto site-ul de ştiri Meduza prin clasificarea ca „organizaţie indezirabilă”, transmit Reuters şi AFP, citat de Agerpres.

Russia launches criminal probes on prominent Kremlin critics | PBS NewsHour

În urma deciziei anunţate de procuratura generală a Rusiei, este interzisă funcţionarea pe teritoriul ţării a site-ului gestionat din Letonia. Jurnaliştii care scriu pentru Meduza pot fi condamnaţi la pedepse cu închisoarea de până la patru ani, iar organizatorii – până la şase ani. Cetăţenilor ruşi le este interzis să colaboreze cu publicaţia sau cu jurnaliştii acesteia.

Procuratura a explicat că activitatea site-ului „reprezintă o ameninţare la adresa ordinii constituţionale şi a securităţii Rusiei„.

Meduza, lansată ca publicaţie în limba rusă în martie 2014 în Letonia, pentru a evita cenzura din Rusia, fusese deja clasificată ca „agent străin” de ministerul justiţiei de la Moscova încă din aprilie 2021.

La scurt timp după ce armata rusă a invadat Ucraina, în februarie anul trecut, parlamentul Rusiei a adoptat legi care pedepsesc cu închisoarea „discreditarea” armatei şi răspândirea de „informaţii intenţionat false” despre aceasta; maximele prevăzute sunt de cinci ani de detenţie pentru prima infracţiune, respectiv 15 pentru cea de-a doua.

Kremlinul duce însă de mai mulţi ani o campanie de reprimare a presei independente şi de blocare a accesului ruşilor la informaţii din media neagreate. Ceea ce s-a întâmplat după începutul războiului a fost doar o escaladare a acestei tendinţe, apreciază Reuters.

Printre cele peste 50 de organizaţii care se află în prezent pe lista celor „indezirabile” mai figurează şi alte publicaţii de investigaţie, cum ar fi iStories, Proekt sau Bellingcat – aceasta din urmă, cu sediul în Olanda.

Evgheni Prigojin, şeful grupării de mercenari Wagner, a cerut interzicerea site-ului Meduza prin această procedură încă din iulie anul trecut.

Meduza nu a reacţionat deocamdată la interdicţie, însă unele personalităţi din opoziţie au criticat deja în mediile sociale decizia autorităţilor. Ruslan Şaveddinov, aliat al disidentului Aleksei Navalnîi, a scris pe Twitter că „organizaţie indezirabilă este mâna de oameni care au acaparat puterea în Rusia„.

Ministrul Transporturilor: Ne-am dori ca Autostrada Unirii să fie continuată până la Chişinău şi Odesa

România şi R. Moldova vor colabora mult mai strâns în domeniul infrastructurii, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a adăugat că îşi doreşte ca Autostrada Unirii (A8) să continue până la Chişinău, în R. Moldova şi Odesa, în Ucraina, informează Agerpres, transmite Digi24.

Sorin Grindeanu s-a întâlnit, joi, 25 ianuarie, cu viceprim-ministrul R. Moldova, Andrei Spînu, aflat în vizită la Bucureşti.

„Mai întâi, am propus întrunirea, în februarie, a Comisiei Mixte bilaterale pentru coordonarea tuturor activităţilor referitoare la proiectarea şi construirea Podului peste Prut de la Ungheni. Am convenit asupra necesităţii de a identifica şi alte proiecte transfrontaliere eligibile prin fonduri europene”, a scris Grindeanu pe site-urile de socializare, după întâlnirea cu vicepremierul Andrei Spînu.

„În domeniul rutier, ne-am dori ca Autostrada Unirii (A8) să fie continuată până la Chișinău (Republica Moldova) și Odesa (Ucraina)”, a mai scris Grindeanu.

Ministrul spune că a discutat şi despre modernizarea şi construirea mai multor poduri rutiere peste Prut. Astfel, ar urma să fie modernizate Podul de la Sculeni şi Podul Oancea. Iar poduri noi ar urma să fie construite la Albiţa, Răducăneni, Bumbăta şi Fălciu.

În domeniul infrastructurii feroviare, cele două părţi au discutat despre extinderea liniei de cale ferată cu ecartament larg până la Staţia Nicolina. Astfel, trenurile ar putea circula pe cale ferată cu ecartament larg pe relaţia Ungheni-Cristeşi Jijia-Socola-Nicolina.

De asemenea, un punct de interes comun este şi reabilitarea coridorului feroviar Iaşi (Aeroportul din Iaşi)-Ungheni-Chişinău (Aeroportul din Chişinău)-Odesa, prin finanţare obţinută de la Banca Mondială.

„În contextul conflictului armat din Ucraina, am reamintit că, în septembrie 2022, au fost finalizate lucrările pentru repunerea în funcţiune a liniei de cale largă din frontiera cu R. Moldova (Giurgiuleşti) până la silozul de la dana portuară Galați. Linia cu ecartament larg permite încărcarea şi descărcarea directă a vagoanelor ucrainene, fără transbordare, care circulă pe relaţia Galaţi (România)-Giurgiuleşti (R. Moldova)-Reni (Ucraina). În domeniul aerian am discutat despre posibilitatea creşterii numărului de frecvenţe ale operatorilor aerieni români pe segmentul Bucureşti-Chişinău-Bucureşti, dar şi despre diversificarea destinaţiilor prin operarea unor noi curse de pe mai multe aeroporturi internaţionale din România”, a mai scris Grindeanu.

O persoană a câștigat la loterie peste un miliard de dolari în SUA
Articolul anterior
Maia Sandu a vizitat orașul Edineț, cu prilejul hramului localității
Articolul următor