Un pensionar din Hâncești a rămas fără 176.000 de lei adunați pe card

Un bărbat de 83 de ani, a rămas fără pensie pe card, care  o depozita pe un  cont bancar, timp de 2 ani.

„M-au mințit și mi-au scos banii. În timp ce vorbeam cu ei pe Viber, ei  îmi scoteau banii, acumulați timp de doi ani”.  Este istoria  unui  bărbat din municipiul  Hîncești care a rămas fără 176 mii de lei, bani acumulați din pensie.  

Polițiștii din Hîncești au fost sesizați la  27 aprilie, chiar de victimă.  

La fața locului, polițiștii au stabilit că la 26 aprilie, în jurul orelor 18:00,  victima,  a fost  telefonată de o persoană care s-a prezentat ca  fiind angajat  al unei bănci comerciale și  a fost întrebat la ce bancă are deschise conturi,  l-a crezut, oferindu-i date.   

Ulterior prin abuz de încredere și înșelăciune, a comunicat persoanei necunoscute, numărul cardului și codul. Pe card  se aflau 182 de mii de lei.  

În urma  discuțiilor   cu reprezentanții   băncii, polițiștii au constatat că  de pe acel cont  bancar au avut loc  8 extrageri, între orele 18:00-19:00. Suma fiind extrasă  în orașul Moscova, Federația Rusă, prin intermediul companiei de transferuri bănești ,,Eldorado”.

 Polițiștii întreprind acțiuni de  investigație  pentru a depista suspecții.

Schema este una simplă: o persoană  apelează cetățenii sub pretextul să îi apere de o fraudă, câștigând în acest fel încrederea posesorului de card care îi dictează datele și codurile la telefon, astfel oferindu-le escrocilor posibilitatea să le sustragă mijloacele financiare de pe carduri.

În acest context, Poliția reiterează apelul către cetățeni să fie vigilenți.  

 Polițiștii atenționează,  nu fiți  victimele escrocilor!

Nu divulgați nimănui informațiile Dvs. personale sau detalii despre cardul bancar (numărul de card, data expirării, numărul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe spatele cardului, etc.) ca răspuns la e-mailuri, mesaje SMS (chiar dacă acestea provin din numele băncii), pe paginile de site-uri web, care nu sunt concepute pentru a efectua plăți pentru bunuri și servicii sau prin telefon.

Nu uitați că pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri, etc. pe cardul dvs. bancar , persoana care va face un astfel de transfer  are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, trebuie să vă alarmați și să cunoașteți că aceștia sunt infractori!

Dacă ați fost sunat de un reprezentant    al unei bănci, verificați  dacă  chiar  această  persoană activează la  bancă;

Dacă ați deveni victima escrocilor  anunțați  de urgență poliția și  banca.

Varianta indiană a coronavirusului a fost detectată în cel puţin 17 ţări, anunță OMS
Articolul anterior
Directori de licee din capitală optează pentru desfășurarea examenului de bacalaureat
Articolul următor
Alte articole interesante