Vehiculele electrice chinezești cresc în popularitate în toată Europa. Ce impact va avea asupra pieței mașinilor rulate

În timp ce mașinile chinezești pot avea o tentă exotică pentru multă lume, ele sunt deja răspândite în majoritatea țărilor europene. Cu toate acestea, publicul larg încă nu știe prea multe lucruri despre producătorii chinezi, ceea ce duce la existența unor mituri care circulă în jurul acestor vehicule.

Potrivit lui Matas Buzelis, expert automobilistic din cadrul companiei de date auto carVertical, creșterea popularității vehiculelor electrice din China va afecta și piața mașinilor second hand. Vor avea parte de cumpărători vehiculele electrice la mâna a doua ale producătorilor chinezi?

Este posibil să avem concurență, dar numai cu aceleași reguli și regulamente

Decizia Comisiei Europene de a impune taxe vamale mai mari asupra vehiculelor chinezești îngreunează viața producătorilor chinezi de mașini electrice.

Europenii doresc să-și protejeze proprii producători și pe cei care asamblează vehicule fără a utiliza în mod nedrept resursele umane sau materiale din surse îndoielnice. Prin urmare, UE ia în considerare creșterea taxei de import de la 10% la 38,1%, ceea ce modifică semnificativ accesibilitatea mașinilor electrice chinezești. Statele Unite deja au o taxă de import de 100% pentru mașinile chinezești.

„Câteva companii din China au început să investească în construirea de fabrici de producție în Europa, deoarece mașinile asamblate pe continent vor evita cotele mari de impozitare. Exact așa ar fi trebuit să fie de la început – asigurarea unei concurențe echitabile este calea corectă. În momentul în care companiile chinezești devin mai transparente în procesul de fabricarea a vehiculelor, vor avea toată concurența pe care și-o doresc” – explică Matas Buzelis de la carVertical .

Mașinile chinezești ar putea avea un impact asupra accesibilității vehiculelor electrice

Având în vedere că mașinile electrice sunt mai scumpe decât cele pe diesel și benzină, producătorii chinezi de vehicule electrice oferă europenilor alternative mai accesibile. Potrivit Financial Times, cota de piață a mărcilor chineze de vehicule electrice a crescut la 8% în 2023. Cu toate acestea, experții prevăd că până în 2027 vehiculele electrice chinezești vor ocupa o cincime din piața EV din UE.

Prețul totuși nu este principalul factor care îi descurajează pe șoferi să adopte vehicule electrice. Infrastructura de încărcare din țările europene este încă în curs de dezvoltare și mulți cumpărători consideră că este incomod să deții un vehicul electric.

Potrivit lui Buzelis, noile vehicule electrice chinezești vor prelua o cotă semnificativă de piață atâta timp cât vor costa mai puțin. Cu toate acestea, producătorii europeni caută deja modalități de a concura cu companiile chineze prin explorarea oprtunităților de cooperare chiar și între companii rivale.

EV-urile rulate pot deveni mai ieftine în timp 

Concurența în creștere din piața vehiculelor electrice va aduce beneficii cumpărătorilor pe termen lung, deoarece acest lucru ar trebui să reducă prețurile de achiziție. Șoferii care caută mașini mai accesibile vor putea alege și dintre vehiculele electrice, o variantă pe care este posibil să o fi omis în trecut.

„Odată cu creșterea în popularitate a vehiculelor electrice chinezești mai accesibile, cererea de mașini electrice la mâna a doua poate fi compromisă în toată Europa. Acest lucru poate fi suficient ca prețurile lor să scadă”, explică Buzelis.

Cu toate acestea, există variații între țările europene privind popularitatea vehiculelor electrice, infrastructura cât și puterea de cumpărare. Prin urmare, piețele pot reacționa diferit la afluxul de vehicule chinezești.

Valoare reziduală și fiabilitate îndoielnice

Înainte de a cumpăra un EV chinezesc, este important să luați în considerare rata lor rapidă de depreciere. Aceste mașini pot avea o cerere mai mică pe piața vehiculelor la mâna a doua, ceea ce le va diminua semnificativ prețurile.

„Deprecierea rapidă are un impact mare asupra plăților lunare, deoarece acestea vor fi afectate de valoarea estimată a mașinii la finalul contractului de leasing. Oamenii au o înțelegere limitată a vehiculelor care provin din țările în curs de dezvoltare precum China și fiabilitatea lor este de asemenea discutabilă. Se pare totuși că cumpărătorii pot lua în considerare EV-uri chinezești noi în detrimentul alternativelor europene puțin rulate. Cu toate acestea, vehiculele electrice second-hand făcute de producătorii chinezi ar putea fi dificil de vândut”, conform lui Buzelis.

Oferta limitată de piese de schimb pentru vehiculele ceva mai neobișnuite poate fi și ea un punct de stres pentru șoferi. Cu toate acestea, producătorii auto chinezi construiesc deja fabrici de producție în Europa, lucru care va rezolva această problemă. În schimb, este de așteptat ca acest lucru să crească pe termen lung prețurile EV-urilor chinezești.

articol de CarVertical

Parcurile din Chișinău, verificate după incidentul tragic cu cei doi copii electrocutați la Botanica în timp ce se jucau

Temperaturile extreme înregistrate în ultimele zile în Republica Moldova ar putea fi cauza tragediei din sectorul Botanica, unde doi copii au fost electrocutați în timp ce se jucau în parc. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Chișinău a confirmat pentru Teleradio-Moldova că specialiștii examinează această ipoteză, în timp ce autoritățile așteaptă rezultatele anchetei inițiate după incident. Între timp, toate parcurile din capitală sunt verificate de specialiști, scrie radiomoldova.md.

„Așteptăm rezultatele anchetei. Este un caz tragic. Aseară toți colegii responsabili s-au întrunit în ședință. Ținând cont că am avut temperaturi de peste 40 de grade mai multe zile la rând, specialiștii spun că ar fi situație în legătură și cu acest fapt. S-au luat măsuri imediate de securizare. Așteptăm rezultatele anchetei. Sperăm că nu fie politizat acest caz”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Chișinău, Vasile Chirilescu, pentru Teleradio-Moldova.

Potrivit lui, responsabilii de la Spații Verzi au inițiat verificări în toate parcurile din capitală.

Amintim că doi copii, de 6 și 11 ani, au fost electrocutați în seara zilei de 18 iulie, în timp ce se jucau în parcul de la intersecția străzii Sarmisegetusa cu bulevardul Cuza Vodă din sectorul Botanica al capitalei. Potrivit IGP, preliminar, copiii se jucau în parc, iar la un moment dat ar fi atins niște fire care au produs un scurt circuit. Minorii au fost preluați de ambulanță. Cu regret, fetița de 11 ani a decedat.

Pe cazul dat a fost inițiat un proces penal în cadrul căruia urmează a fi stabilite toate circumstanțele.

Vacanță cu final tragic: cinci copii și-au pierdut viața în luna iunie. Închiderea grădinițelor ar fi o cauză

În prima lună de vacanță, 65 de copii din Republica Moldova au fost implicați în situații de risc, mai mult de jumătate dintre aceștia fiind copii mici, cu vârste de până la 7 ani. Ala Revenco, președinta Asociației Obștești „Părinți Solidari”, consideră că închiderea grădinițelor pe timp de vară contribuie semnificativ la creșterea numărului de cazuri, scrie radiomoldova.md.

Conform datelor Inspectoratului General al Poliției, dintre cei 65 de copii afectați, 31 aveau vârste cuprinse între 2 și 6 ani. În 40 de cazuri, minorii au căzut de la înălțime, de pe tobogane și copaci. În alte 4 cazuri, copiii s-au înecat. Majoritatea incidentelor, 38 la număr, s-au produs în condiții casnice.

Din păcate, cinci copii și-au pierdut viața, iar 18 au suferit traumatisme în această perioadă.

 Ala Revenco a explicat că inclusiv închiderea grădinițelor pe timp de vară pune părinții într-o situație dificilă, mulți fiind nevoiți să își modifice programul de muncă sau să renunțe complet la locul de muncă pentru a avea grijă de copii.

Peste 75 la sută dintre grădinițele din Republica Moldova și-au suspendat activitatea pe perioada verii, arată datele Ministerului Educației și Cercetării (MEC). Din cele 1.421 de grădinițe care activează în țara noastră, 515 și-au închis ușile pentru mai mult de 40 de zile. Aproape jumătate din ele nu oferă nicio alternativă pentru părinții încadrați în câmpul muncii. Secretara de stat Valentina Olaru a declarat, recent, pentru Teleradio-Moldova, că primăriile sunt cele care decid perioada de vacanță a grădinițelor din țara noastră, și nu Ministerul Educației.

Haos în întreaga lume din cauza Microsoft! O pană informatică uriaşă mondială a paralizat aeroporturi, bănci, magazine, burse și întreprinderi în întreaga lume

Microsoft a raportat o problemă semnificativă în serviciile de telecomunicații, care a impactat și aplicațiile Microsoft 365. Utilizatorii din întreaga lume au întâmpinat dificultăți în dimineața zilei de vineri. Au fost afectate aeroporturi, bănci, magazine, bursele de la Londra și din Dubai, posturi de televiziune, dar și lanțuri de magazine. În Statele Unite și Australia, mai multe companii aeriene și-au amânat zborurile.

De vină pentru avarie ar fi o defecțiune apărută la o firmă de securitate cibernetică, din cauza căreia ar fi căzut toată infrastructura Cloud a companiei Microsoft. Nu e un atac cibernetic, ci un program care practic s-a blocat. Soluția nu e complicată, tot ce trebuie să faceți este să reveniți la versiunea anterioară, un operator IT poate rezolva chestiunea relativ ușor.

Problemele extinse legate de stațiile de lucru Windows au impactat companii majore la nivel global. Utilizatorii din SUA, Marea Britanie, Australia, India, Germania, Spania și Noua Zeelandă raportează dificultăți.

Ryanair a anunțat că se confruntă cu întreruperi la nivel mondial din cauza unei defecțiuni IT și a problemelor legate de Microsoft.

Bursa de Valori din Londra a declarat că serviciul său de știri se confruntă cu „o problemă tehnică globală a unei terțe părți”, împiedicând publicarea știrilor pe site-ul său. Alte servicii ale companiei, inclusiv bursa în sine, continuă să funcționeze normal.

Statul român oferă ajutor absolvenților de liceu sau de facultate timp de șase luni
Articolul anterior
Constipația și creșterea burții: Până la 50% dintre femei de vârstă reproductivă se confruntă cu această boală
Articolul următor