Vezi ce subiecte te așteaptă la Rockit Conference 2020!

Cel mai așteptat eveniment digital autohton, Rockit Conference: Solutions for the new reality, din 8-9 mai aduce tot mai aproape cei peste 30 de speakeri stelari. Experți apreciați global și pasionații lumii digitale își dau întâlnire online pentru a găsi soluții pentru „noul normal”.

separator

În cadrul conferinței vor fi  puse în discuție trei categorii de importanță majoră în această perioadă. La fiecare secțiune vor evolua profesioniști remarcabili din peste 10 țări. Mai jos poate fi găsită lista categoriilor și subiectelor Rockit Conference prezentate în una din limbile conferinței: engleză, română sau rusă.

Categoria Soluții pentru industria creativă și dezvoltarea conținutului: 

1. Eto Buziashvili (Atlantic Council) – Combating the COVID-19 Infodemic (Combaterea infodemiei COVID-19).

2. Narek Margary (ArmComedyTV) – Satire and Political Realities: Cause or Consequence? (Satira și realitatea politică: Cauză sau Consecință?).

3. Valerie Lungu ( Bloggeră) – Why TikTok is taking over the new generation? (De ce TikTok a preluat atât de rapid noua generație?).

4. Vicu Țurcanu ( Youtuber) – How to YouTube the right way (Cum să practici Youtube corect).

5. Lidia Scarlat ( Stimulated-Inc) – Selling underdog creative services on global markets (Vânzarea serviciilor creative pe piețele globale).

6. Kamile Kaselyte (Marketing și strategie) – How fashion industry communicates in COVID-19 crisis: Best & worst practises (Cum comunică industria modei în criza COVID-19: Cele mai bune și cele mai proaste practici).

7. Eleni Kolliga (Growthtale) – The Post-COVID Consumer Behavior & What It Means For Businesses & Marketers (Comportamentul consumatorilor post-COVID și ce înseamnă pentru afaceri și marketeri).

8. Victoria Colesnic și Natalia Sergheev (Sunt Bine Podcast) – Rediscovering human stories in times of isolation (Redescoperirea poveștilor umane în perioade de izolare).

9. Cristina Postică (Braziliero Animation) – International expansion: Fails, Pitfalls and Key Learnings (Expansiune internațională: eșecuri, capcane și lecții importante).

10. Nika Vodwood (NixelPixel) – Жизнь после выгорания: как я занимаюсь активизмом и хорошо ем (Viață după burnout: cum fac activism și mănânc bine).

Categoria Soluții pentru antreprenori, startup-uri și afaceri:

1. Dragoș Stanca (Upgrade 100) – The Disruption of Truth: Why The Digital Marketing Ecosystem Needs a Reboot (Perturbarea adevărului: de ce ecosistemul de marketing digital are nevoie de o repornire).

2. Diana Stafie (Future Station) – Unleashing Human Prospectus – a journey to the future by using Foresight methods such as Trends Scanning and Scenario Planning (Dezlănțuirea prospectului uman – o călătorie spre viitor prin utilizarea metodelor Foresight, precum scanarea tendințelor și planificarea scenariului).

3. Yurii Hladkyi (Grape) – ПОСТКАРАНТИННАЯ RPG. Как бизнесу стать героем после кризиса, какие выбирать стратегии маркетинга (RPG Post-cantină. Cum poate un business să devină erou după criză, ce strategii de marketing să aleagă).

4. Lisa Guțu (Salt Edge) – From 1 country to 50 in 5 years. How to drive your business globally in b2b sector? (De la o țară la 50 în 5 ani. Cum să îți conduci afacerea la nivel global în sectorul b2b?).

5. Vasile Tofan (Horizon Capital) – Turning crisis into an opportunity (Transformarea crizei în oportunitate).

6. Pavel Ciorici (WPZOOM) – Passion is not enough. No one canceled hard work (Pasiunea nu este suficientă. Nimeni nu a anulat munca grea).

7. Elena Oprea (Startup Studio) – The new Low Touch Economy – startup opportunities after COVID-19 (Noua economie Low Touch – oportunitățile de startup după COVID-19).

8. Dmitrii Voloshin (Simpals) – Кризисоустойсивый бизнес (Afaceri rezistente la criză).

9. Matthew Johnson (Taskable) – Staying productive while staying sane (Cum să rămâi productiv în timp ce rămâi lucid).

10. Albert Poghosyan (360 STORIES) – Awesome Foundation. Build something that people need (Awesome Foundation. Construiți ceva de care oamenii au nevoie).

11. Alexander Gutu (Centru de Diagnostic German) – How to dive into an unknown business and build a market leader (Cum să descoperi o afacere necunoscută și să devii un lider de piață).

Categoria Soluții pentru educație, sănătate și smart living: 

1. Mariana Dahan (World Identity Network) – Shadows in the dark. The power of impact storytelling (Umbre în întuneric. Puterea unui storytelling de impact).

2. Veronica Crețu (Innovating Governance Association Austria) – Why we need Super Resilient Governments (De ce avem nevoie de Guverne Super Rezistente).

3. Radu Puchiu (H.appyCities) – Why we need Super Citizens (De ce avem nevoie de Super Cetățeni).

4. David Timiș (College of Europe, Brussels Shapers) – Is Universal Basic Income a Solution for Job Automation? (Este venitul de bază universal o soluție pentru automatizarea locurilor de muncă?).

5. Daniela Nemerenco (Ziarul de Gardă) – Funding social enterprises from grants (Finanțarea întreprinderilor sociale prin granturi).

6. Victor Guzun (Guzun Consulting) – The need for more bottom-up approach and feeling of ownership in society (Necesitatea unei abordări de jos în sus și a sentimentului de proprietate în societate).

7. Mihai Avram (Enable) – Using data in urban development (Utilizarea datelor în dezvoltarea urbană).

8. Victoria Popic (Stealth Startup) – How can tech help healthcare (Cum poate tehnologia ajuta sistemul de sănătate).

9. Sergiu Nagailic (MedicalTourism.review) – Making Healthcare Accessible to everyone (Cum să facem asistența medicală accesibilă tuturor).

10. Lucia Gariuc (Medic ORL/ENT) – Why we need to trust our health (De ce trebuie să avem încredere în sănătatea noastră).

Rockit Conference a fost lansată în 2014, fiind dedicată educației, comunicării și transformării digitale. Unul dintre misiunile conferinței este de a crea o comunitate unită pentru a susține tinerii lideri, a aduce impact și soluții alături de experți și colegi internațional.

Evenimentul este organizat de către Rockit Academy și Digital Communication Network cu susținerea Biroului pentru Educaţie şi Cultură al Departamentului de Stat al Statelor Unite.

Rockit Academy aduce context pentru a crea parteneriate regionale prin evenimente și activități online. Atât timp cât există oameni care susțin cauzele și comunitatea Rockit, este posibilă realizarea a astfel de evenimente precum Rockit Conference. Pentru a încuraja proiectele organizatorilor și conferinței, puteți deveni prietenii Academiei Rockit pe Patreon.

Înregistrarile pentru conferința Rockit Conference se fac pe www.rockit.digital

După Australia și Franța, și Grecia se pregătește să introducă restricții în funcție de vârstă pentru rețelele sociale

Grecia va adopta măsuri pentru a reduce dependența copiilor de social media. Atena vrea să introducă restricții în funcție de vârstă pentru rețelele sociale, cu scopul de a proteja minorii sub 15 ani de pericolele dependenței digitale, scrie Kathimerini, scrie digi24.ro.

Măsura se aliniază modelelor de succes adoptate în Australia și Franța, unde măsuri similare de verificare a vârstei s-au dovedit promițătoare în reducerea supraexpunerii în rândul tinerilor utilizatori. Propunerea guvernului de la Atena include un cadru pentru ca platformele să pună în aplicare verificarea obligatorie a vârstei, împreună cu cerințe privind consimțământul părinților pentru utilizatorii sub 15 ani.

Inițiativa este susținută de un raport al unui comitet științific. Recomandările includ lansarea de campanii de sensibilizare, dotarea părinților cu instrumente de gestionare a timpului petrecut în fața ecranului și reformarea algoritmilor pentru a reduce expunerea minorilor la conținuturi dăunătoare. Urgența problemei a fost subliniată de prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis în timpul unui discurs la ONU în septembrie. Citând cartea lui Jonathan Haidt „The Anxious Generation”, Mitsotakis a evidențiat impactul psihologic al timpului excesiv petrecut în fața ecranului asupra copiilor.

Pentru a depăși provocările legate de implementare, Grecia caută sprijin la nivel european. Sunt în curs discuții pentru stabilirea unei vârste de maturitate digitală de 15 ani la nivelul UE, cu restricții corespunzătoare în toate statele membre. Ministrul guvernanței digitale, Dimitris Papastergiou, a pledat pentru această inițiativă în cadrul unei reuniuni recente a Consiliului Telecomunicații al UE.

O astfel de colaborare este considerată esențială pentru a face presiuni asupra giganților din domeniul tehnologiei să adopte sisteme solide de verificare a vârstei.

Salariile femeilor sunt, în medie, cu 15 la sută mai mici în comparație cu cele încasate de bărbați: Femeile, preocupate mai mult de responsabilitățile familiale

Salariile femeilor sunt, în medie, cu 15 la sută mai mici în comparație cu cele încasate de bărbați. Decalajul apare, în mare parte, după ce fe­meile pleacă în concediul de îngri­jire a copiilor, renunțând deseori la ambiția de a crește profesional, scrie vocea.md.

Sindicatele cred că, indiferent de sex, toți angajații trebuie să aibă șanse egale, iar pentru asta este important ca și bărbații să-și asume o parte din treburile casnice. Mai mult, se dorește ca și patronii să conștientizeze că munca nu poate fi mai presus decât familia. Acestea ar fi valorile stipulate în Convenția Organizației Internaționale a Muncii (OIM) nr. 156 privind egalitatea de șanse și egali­tatea de tratament pentru lucrători și lucră­toare cu responsabilități familiale, pe care trebuie să o ratifice și Republica Moldova în drumul ei spre Uniunea Europeană.

Promovarea ratificării Convenției a fost subiectul unei mese rotunde organizate recent de Confederația Națională a Sindi­catelor din Moldova (CNSM) în colaborare cu OIM. Evenimentul a reunit conducerea CNSM, reprezentanți ai OIM, președinți ai centrelor sindicale național-ramurale, ai Co­misiei de Femei a CNSM, reprezentanți ai Confederației Naționale a Patronatului din Republica Moldova (CNPM), Oficiului Avoca­tului Poporului, Consiliului pentru Egalitate, UN Women Moldova.

Femeile preocupate mai mult de responsabilitățile familiale

Este cunoscut faptul că responsabilitățile familiale constituie unul dintre motive­le inactivității în rândul femeilor. Conform datelor Biroul Național de Statistică (BNS), 53,8% dintre femei în vârstă de 25-54 de ani sunt inactive din cauza responsabilităților familiale de îngrijire a copiilor sau a altor membri ai familiei, care le revin. Concomi­tent, în anul 2023, circa 30 de mii de femei au desfășurat activitate salarială în condițiile timpului de muncă parțial, dintre care 58,5% au activat cu un program de muncă sub 20 de ore săptămânal.

De fapt, lipsa serviciilor de îngrijire a co­piilor, mai cu seamă de vârstă fragedă sau lipsa acestora la prețuri accesibile, precum și oportunitățile scăzute de angajare în zo­nele rurale, sunt printre factorii principali care contribuie la inactivitatea sporită a fe­meilor, fapt pentru care femeile înregistrea­ză și valori duble în rândul tinerilor NEET în comparație cu bărbații.

„Din acest motiv, considerăm că crearea unui mediu de lucru care să sprijine activ integrarea acestor persoane pe piața mun­cii este crucială. Implementarea unor poli­tici și măsuri care să răspundă nevoilor lor este o soluție eficientă care poate contribui la reducerea inegalităților. Este cert că sin­dicatele nu pot rămâne indiferente față de provocările cu care se confruntă salariații cu responsabilități familiale și se pronunțăferm pentru ratificarea Convenției nr. 156. În cadrul ședinței Comisiei naționale pentru consultări și negocieri colective din 12 apri­lie anul curent, am venit cu propunerea de examinare a posibilității ratificării Convenției respective și ne exprimăm recunoștința pen­tru susținerea OIM în acest sens, inclusiv prin elaborarea analizei de compatibilitate a ca­drului legal național la prevederile Convenției și organizarea acestei mese rotunde, care întrunește partenerii sociali, experții OIM și alte părți implicate în promovarea reconci­lierii vieții profesionale cu cea de familie”, a menționat în discursul său președintele CNSM, Igor Zubcu.

Magia Anului Nou la Chișinău: Festivalul Luminilor ”Lights & Dreams”  a început la CIE ”Moldexpo”

La Chișinău, pe teritoriul CIE «Moldexpo» , a început festivalul de lumini de Anul Nou, «Lights & Dreams», cu un show de lumini și zeci de instalații.

Vizitatorii sunt așteptați într-un parc tematic unic de ilumiinații și instalații de lumini de până la șapte metri înălțime. Fiecare locație te introduce într-o poveste fascinantă despre o lume paralelă, locuită de zâne, elfi, dragoni și alte ființe magice. Oaspeții festivalului pot explora «Pădurea zânelor și a elfilor», «Tunelul îndrăgostiților» , «Pisicile magice» , «Călăreții stelari» , «Pasărea Phoenix»  și multe alte compoziții uimitoare.

Aproape 50.000 de lămpi, două kilometre de mătase naturală și LED-uri special alese au creat o adevărată poveste de Crăciun pe teritoriul CIE «Moldexpo». Pe lângă instalațiile de lumini, organizatorii oferă vizitatorilor diverse distracții: zone interactive, colțuri foto tematice, food court-uri stilizate, dar și spectacole de animație și un impresionant show cu foc.

Biletele pot fi cumpărate de pe site-ul oficial al festivalului „Lights & Dreams” în Moldova sau de la casa de bilete de la intrarea în parc. Detalii suplimentare pe Instagram și Facebook ale evenimentului. Festivalul va dura până pe 26 ianuarie și va fi deschis zilnic între orele 15:30 și 22:00.

Adresă: MoldExpo (str. Giocelilor, 1, Chișinău)
Program: zilnic între 15:30 și 22:00
Preț bilet: adult – 200 lei, copii – 180 lei

Fotografii incredibile. Sute de alpiniști își dorm somnul de veci pe Everest, cel mai mare cimitir în aer liber
Articolul anterior
OMS: Țările trebuie să relaxeze măsurile restrictive treptat, dar să fie pregătite pentru un al doilea val de îmbolnăviri cu noul coronavirus
Articolul următor