YouTube a anunțat miercuri că a depășit 80 de milioane de abonați la serviciile sale cu plată în întreaga lume, un câștig de 30 de milioane de abonați într-un an pentru platforma care își propune să devină un jucător important în industria muzicală, potrivit AFP.
„M-ați mai auzit spunând-o și o voi spune din nou: cele două motoare de creștere ale YouTube – abonamentele și publicitatea – sunt o afacere serioasă”, a declarat Lyor Cohen, șeful global al departamentului de muzică al YouTube, într-o postare pe blog.
Cifra de 80 de milioane de abonați include și utilizatorii aflați în teste gratuite, a precizat acesta.
Cu o lună înainte, platforma americană a anunțat că a contribuit cu 6 miliarde de dolari la industria muzicală în ultimele 12 luni. Anul trecut, aceasta își declarase ambiția de a „deveni sursa numărul unu de venituri pentru industria muzicală”.
Platforma video gratuită a Google promovează două oferte cu plată, YouTube Music și YouTube Premium, care costă 9,99 și, respectiv, 11,99 dolari pe lună pentru a vă bucura de videoclipuri fără reclame, offline și în fundal (adică cu alte aplicații deschise).
De la lansarea acestor oferte, „am încheiat parteneriate cu companii precum Samsung, precum SoftBank (Japonia), Vodafone (Europa), LG U+ (Coreea) și servicii Google precum Google One”, a spus Cohen, subliniind „rolul esențial” al acestora în atingerea pragului de 80 de milioane de abonați.
Cu toate acestea, platforma rămâne cu mult în urma Spotify, serviciul numărul unu de streaming muzical, care are 195 de milioane de abonați plătitori.
De asemenea, va trebui să se confrunte cu concurența Amazon, care a anunțat la începutul acestei luni că a oferit celor 200 de milioane de abonați „Prime” acces gratuit și fără reclame la un catalog de 100 de milioane de melodii și la podcasturi emblematice.
Apple nu a mai dezvăluit numărul de abonați Apple Music din iunie 2019, când a declarat că a depășit pragul de 60 de milioane de utilizatori plătiți.