Care e cea mai valoroasă sursă de hidratare? Sfaturi de la dr. Menci

A bea apă nu este totuna cu a te hidrata, deoarece hidratarea corectă este reprezentată de cantitatea de apă care rămâne în celulele, ţesuturile, organele şi sistemele de organe ale corpului uman.

separator
tanara_band_apa_8e7fcd1c95

Este foarte important ca fiecare om să înveţe ce fel de lichide trebuie să consume şi modul în care trebuie să le consume, altfel spus să adere la una dintre cele mai eficiente terapii, aceea prin hidratare, care are efecte uimitoare asupra încetinirii procesului de îmbătrânire şi stoparea apariţiei bolilor asociate cu hidratarea.

La naştere, corpul conţine aproximativ 75% apă pentru ca în perioada adultă să scadă la aproximativ 65%, deshidratarea pronunţându-se la bătrâneţe, când corpul conţine mai puţin de 60% apă (sau, cum spune Dr. Menci: „odată cu înaintarea în vârstă ne uscăm”). Prin urmare, sursa sănătăţii şi longevităţii este chiar hidratarea celulară, care împiedică această ”uscare” a corpului la nivel celular.

Cea mai valoroasa sursă de hidratare
Apa vie structurată este cea mai valoroasă apă pentru hidratare şi poate fi găsită în legumele şi fructele de sezon (BIO), care conţin aproximativ 80-90% apă. Deloc întâmplător, sfatul medicilor şi al nutriţioniştilor este de a acorda jumătate din cantitatea de alimente zilnice din legume şi fructe proaspete, netratate termic sau minimal tratate.

cand bea bebe apa

Cu toate acestea, fructele şi legumele nu pot asigura necesarul zilnic de apă, de aceea omul trebuie să consume apă, fiind singurul lichid care hidratatează fiziologic organismul chiar de la nivelul celular. O apă sănătoasă cu potenţial redox negativ se comportă ca un puternic antioxidant, prevenind apariţia stresului oxidativ pe fondul căruia apare o intreagă patologie acută şi cronică.

Apa este un aliment natural integral care îşi manifestă pe deplin calităţile alimentar-nutriţionale, preventive şi curative, numai dacă este consumată în starea ei naturală, netratată prin mijloace fizice sau chimice. Pentru ca apa consumată să îşi exercite rolul de hidratare a organismului, aceasta trebuie să îndeplinească o serie de caracteristici, precum: să fie o apă oligominerală naturală netratată, să aibă un pH uşor alcalin (>7,0), să aibă un conţinut de nitraţi sub 5mg/l şi de nitriti sub 0,05mg/l, să conţină o serie de minerale biodisponibile care să evidentieze aspectul său nutriţional.

Lichidele – sursa vieţii

Ceai
A bea ceai înseamna a te hidrata fiziologic şi eficient. Ceaiul de o calitate superioară se prepară cu  apă plată, naturală, de înaltă calitate şi numai prin infuzarea în apă timp de 2-3 minure la 60-70°C.

Cafea
Consumul de cafea se recomandă a fi moderat; deşi cafeina poate îmbunătăţi timpii de reacţie, nu modifica performanţele mentale. Cea mai bună cafea este cea preparată la filtru sau espresso, spre deosebire de infuzia la ibric, care conţine substanţe ce cresc nivelul colestrolului, dar şi altele iritante pentru organismul uman, regăsite în zaţ.

Sucuri
În cazul sucurilor, cele mai bune sunt cele preparate în casă, la blender, în combinaţie cu apă plată oligominerală de calitate, din fructe şi legume organice sau biologice, servite în maximum 30 de minute de la preparare.

Alcool
Cantitatea şi calitatea acestuia sunt elementele de bază ale efectelor asupra corpului uman. În funcţie de compoziţia lor, băuturile alcoolice sunt mai repede sau mai lent metabolizate. Prin urmare, se recomandă consumul produselor alcoolice de calitate şi în cantităţi moderate, pentru a nu afecta organismul uman.

Sursa

 

Pericolul şerveţelelor demachiante!
Articolul anterior
Conflictul dintre soacră și ginere- cauze și soluții de remediere!
Articolul următor
Alte articole interesante