Cât porumb trebuie să mănânci ca să nu te îngrași

Cu siguranță, porumbul este una dintre cele mai cunoscute și apreciate cereale, bucurându-se de calități terapeutice remarcabile. Fiert sau copt, este destul de sățios, oferind energie organismului.

separator
2012-09-30-11.05.54

Grație conținutului său de fibre, acid folic, magneziu, fosfor, mangan, vitamina C, vitamina B1, B5, porumbul aduce beneficii deosebite organismului. Magneziul aflat în compoziția sa previne atacurile de inima, iar acidul folic contribuie la energizarea organismului, influențând metabolismul lipidelor și al polizaharidelor.

Previne apariția cancerului de plămâni

O altă substanță care se regăsește într-un procent semnificativ în compoziția porumbului este reprezentat de beta-cryptoxanthin, eficient în prevenirea cancerului la plămâni.

Previne apariția bolilor de inimă

Vitamina E, aflată într-o concentrație mai mică în compoziția porumbului, participă la procesul de reînnoire al celulelor și produce cantități mărite de oxigen în sânge. În plus, scade nivelul colesterolului. De aceea, simplu, fara sare, porumbul este indicat în alimentație pentru prevenirea apariției bolilor de natură cardiovasculară.

276._PORUMB_LA_GRTAR

Previne instalarea bolii Alzheimer

Porumbul conține și tiamine care sunt responsabile de metabolismul eficient al carbohidraților și ajută la menținerea capacităților cognitive, încetinind procesul de îmbătrânire a creierului. De asemenea, tiamina (vitamina B1) are un efect pozitiv asupra sistemului nervos, influențând în bine starea psihică. Lipsa acestei substanțe duce la instalarea bolii Alzheimer.

Te ajută să slăbești

Porumbul are și rol diuretic, fibrele din compoziția sa contribuind la reglarea tranzitului intestinal și la prevenirea bolilor digestive. Consumat în mod frecvent, porumbul duce la întărirea sistemului imunitar și la prevenirea cancerului de colon.

100 g de porumb conțin aproximativ 60 calorii

Este adevărat că prin fierbere se pierde un oarecare procent din substanțele nutritive ale porumbului, însă o cantitate semnificativă de nutrienți, peste 60%, se păstrează. În plus, consumat în mod regulat, porumbul ajută la eliminarea toxinelor din organism.

Fără titlu-1-Recovered

Este recomandată consumarea porumbului simplu, aproximativ doi știuleți și nu în combinații greu de suportat caloric de către organism. Porumbul nu se combină cu alimente bogate în proteine: ouă, carne, pește, lactate, altfel riști să suferi de indigestie și balonare.

Sura

Nunți celebre: Sebastian Zavadschi şi Marianna Petrenko
Articolul anterior
Arată ca un model! Acum, după ce a slăbit cu 34 de kg!
Articolul următor
Alte articole interesante