Cea mai bună metodă de prevenire şi combatere a varicelor

Odată cu încălzirea vremii, tot mai multe femei îşi etalează picioarele perfecte în fustiţe şi pantaloni scurţi. În anumite cazuri, însă, varicele şi ,,păianjenul’’ la nivelul membrelor inferioare pot da bătai de cap. Dr. Greg Martin, specialist din New York, dezvăluie care este cea mai bună metodă de prevenire şi combatere a varicelor.

separator
landscape-1428434100-1825076612

Venele dilatate (varicele) la nivelul membrelor inferioare şi ,,păianjenul’’ afectează în jur de  30-50% dintre adulți, inclusiv 70-80% femei. Iată ce relatează dr. Greg Martin, fondatorul societăţii Say Goodbye to Varicose and Spider Veins Now, despre varice şi venele ,,păianjen’’:

Poziţia ,,picior peste picior” nu duce la formarea venelor varicoase.
Nici faptul că porţi tocuri înalte. Încetinirea fluxului venos este cauzat, mai degrabă, de poziţia îndelungată în picioare și/sau şezut. Alte cauze sunt ,,obezitatea, fumatul, sedentarismul, lipsa practicării exerciţiilor fizice şi remediile contraceptive hormonale’’, subliniază Dr. Navarro, chirurg vascular.

Venele dilatate nu sunt doar o problemă cosmetică.
,,Varicele pot cauza oboseală şi umflarea picioarelor, disconfort general, insuficienţă circulatorie venoasă. În cazul în care simţi greutate şi dureri în picioare la sfârșitul zilei sau după un efort fizic ar trebui să consulţi un doctor’’, sugerează dr. Navarro.

Varicele comportă caracter ereditar, dar acest lucru nu este constant.
În 95% dintre cazuri se atestă caracterul ereditar al bolii, dar acest lucru nu înseamnă că vei moşteni neapărat boala de la părinţi. ,,E posibil să evite o generaţie’’.

Vene dilatate varicoase şi vene păianjen (telangiectazii) nu sunt același lucru.
Venele ,,păianjen” sunt:

-vase de sânge mici, subțiri, violacee, de obicei inofensive, ce se observă sub pielea intactă;
-pot fi semn de circulație deficitară și formare de varice.

Varicele sunt:

-vene dilatate care cumulează sânge;
-denotă îngroşare, neregularitate şi proeminenţă pe piele;
-apar dacă valvulele unidirecționale de pe pereţii venelor nu funcționează corespunzător.

Sarcina crează condiţii pentru apariţia varicelor.
,,Sarcina creşte presiunea asupra venei cave inferioare, ce adună sânge venos din jumătatea inferioară a corpului. În poziție culcată pe spate greutatea fătului poate compresa vena. În plus, producția suplimentară de hormoni în timpul sarcinii contribuie la relaxarea musculaturii venelor, fapt ce poate conduce la creșterea volumului lor şi tendinţei de dilatare’’, explică dr. Martin. ,,Cu toate acestea, orice tulburare ce creşte nivelul de presiune în abdomen poate conduce la varice, inclusiv excesul de grăsime sau obezitatea’’, adaugă doctorul.

Practicarea exerciţiilor fizice este cel mai bun mod de a preveni și a stopa varicele

,,Cu cât ești mai activ și mai sănătos cu atât este mai bine’’, accentuează dr. Rosenberg, care sugerează activitățile ce stimulează circulaţia sanguină în membrele inferioare, înotul, urcatul scărilor, mersul pe jos şi, de asemenea, oriunde, oricând, exercițiile de ridicare în vârful degetelor, pentru a fortifica muşchii gambelor şi a putea propulsa sângele prin vene.

calf-pain3
   
MVC-90-91

Dezvoltarea şi fortificarea muşchilor gastrocnemieni, situaţi în partea posterioară a gambelor, previne apariţia şi progresarea varicelor.

,,Practică exerciţii fizice pentru a tonifia muşchii gambei, antrenează-te, ridică-te în vârful degetelor, apoi coboară’’, sugerează dr. Martin în cartea sa.

Muşchii gambelor, bine dezvoltaţi, sunt un factor eficient de propulsare a sângelui prin venele superficiale dilatate ale membrelor inferioare în timpul mersului, prevenind în acest mod stagnarea sângelui în aceste vase şi dilatarea progresivă ulterioară a venelor.

  

indnncc

 

Ceaiul care ameliorează insomniile și anxietatea

Tot mai multe persoane se confruntă cu insomniile. Lipsa somnului poate declanșa diferite boli și dezechilibre în organism, motiv pentru care insomnia trebuie tratată cât mai repede, scrie doctorulzilei.ro.

Insomniile pot avea diferite cauze, de la probleme de sănătate la anxietate. În prezent, programul încărcat și grijile de zi cu zi sunt principalele cauze ale insomniilor.

Somnul este esențial pentru sănătate. În timpul odihnei, organismul se regenerează la nivel celular și pornește pregătește toate funcțiile organismului pentru o noua zi.

De asemenea, somnul este foarte important pentru sistemul imunitar. Fără odihnă, corpul este vulnerabil în fața bolilor și agenților patogeni.

Deși există o multitudine de produse farmaceutice pentru tratarea insomniilor, acestea sunt însoțite, adesea, de reacții adverse.

În acest caz, pentru rezultate optime, este indicat să încerci și câteva tratamente naturale, pe bază de ceaiuri și plante care au proprietăți calmante.

Ceaiul pentru insomnie recomandat de Ovidiu Bojor

Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, recomandă ceaiul cu rădăcini uscate de valeriană. Specialistul susține că planta alungă insomniile fără a provoca efecte secundare neplăcute, precum multe alte medicamente găsite în comerț.

Valeriana, un aliat de nădejde

”Valeriana este un sedativ bând, vă ajută să adormiți ușor și nu are efecte secundare, precum barbituricele”,

spune profesorul Ovidiu Bojor.

Ale ceaiuri eficiente

Pe lângă un ceai de valeriană deja cunoscut în medicina alternativă, doctorul recomandă și ceaiul cu flori de tei și levănțică.

Lavanda este folosită în multe produse destinate relaxării, de la bețișoare parfumate, uleiuri esențiale până la sare de baie. Astfel, putem folosi pe lângă ceai și un ulei de lavandă pentru a scăpa de stres, anxietate și insomnii.

”Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor.

Absorbante sau cupa menstruală? Ce recomandă medicul ginecolog Angela Stratulat

Absorbante, tampoane igienice, cupe menstruale – la ora actuală există o varietate largă de produse pentru igiena intimă în timpul menstruației. În timp ce tot mai multe femei optează pentru cupa menstruală, sunt persoane care încă nu s-au decis să folosească colectorul de forma unui mic păhărel care se introduce în vagin pentru a colecta lichidul menstrual. Totuși, care sunt cele mai sigure produse de igienă, conform specialiștilor?

Iată ce recomandă medicul ginecolog-oncolog Angela Stratulat.

”Eu recomand mereu absorbantele de unică folosință care se aruncă, pentru că este cel mai fiziologic mod de a te îngriji în perioada dată. Nu spun categoric că tampoanele sau cupa menstruală nu pot fi folosite, dar nu le recomand. În vagin este întuneric, umed, cald, deci e un loc numai bun de crescut bacterii. Este demonstrat că folosirea tampoanelor comportă un risc de dezvoltare a sindromului șocului toxic. Cupa este echivalentă tamponului”, a menționat medicul în cadrul emisiunii Fără Protocol.

Producătorii de cupe menstruale susțin că acestea pot fi ținute în vagin până la 8 ore.

”Nu ținem nimic în vagin mai mult de 4 ore. Chiar și tampoanele sterile administrate în secție de către doctor sunt schimbate de câteva ori, din patru în patru ore. La fel și absorbantele trebuie schimbate peste 4 ore, nu mai rar. În ceea ce privește cupa menstruală, la modul în care este prezentată, având o capacitate mai mare, la o plasare corectă și o alegere corectă a dimensiunii, poate sta 8-12 ore. Îmi pare un timp excesiv de lung și consider că implică un risc crescut de infecții”, a declarat ginecologul Angela Stratulat.

Despre avantajul ecologic al reutilizării cupei menstruale. ”Bineînțeles că trebuie să protejăm mediul, dar nu cu prețul sănătății proprii”, mai spune medicul.

,,Eu mereu spun: renunțați la un pet de apă, nu folosiți paiurile din plastic, prin alte metode, dar nu cu prețul sănătății proprii. Cupa menstruală, pur tehnic, îmi apar mai multe momente care pot cauza incomodități, cu toate că femeile care le folosesc sunt mulțumite. Trebuie să te înveți să o inserezi corect fără ca să lezezi colul uterin, apoi trebuie extrasă – asta înseamnă că faci manipulări vaginale de câteva ori pe zi – introduci degetele, iar mâinile trebuie spălate. Sângele trebuie aruncat, iar cupa trebuie spălată și sterilizată la fiecare folosire, adică trebuie fiartă. Mie îmi pare că noi ne complicăm. Până la urmă e alegerea femeii”, a subliniat specialista.

Prin urmare, medicul le recomandă femeilor să folosească absorbantele și să le schimbe o dată la patru ore.

Alimente afrodiziace! Mămăliga și usturoiul stimulează poftele sexuale

Doctorul român Mihaela Bilic a explicat, în cadrul unri emisiuni care sunt alimentele cu proprietăți afrodiziace. Printre acestea, și banala mămăligă este un aliment care stimulează impulsurile sexuale, nu doar stridiile.

Există alimente capabile să stimuleze dorința sexuală și să crească potența? Poate că da. Important este să credem în ele. În final, orice aliment poate trezi dorința sexuală, atunci când este pus într-un decor adecvat și consumat împreună cu partenerul potrivit. 
 

1. Stridiile


 Pe primul loc sunt stridiile, faimoase tocmai pentru puterea lor afrodisiacă. Casanova consuma zilnic 40 de astfel de scoici. Secretul lor? Concentrația mare de zinc care stimulează producția de testosteron și dopamină, dar și conținutul de steroli, materia primă pentru sinteza de hormoni sexuali.

2. Țelina


Pe locul 2 avem un produs mai puțin sofisticat, țelina. Românii au dedicat țelina lui Pluton, zeul sexului și al infernului. Care este ingredientul ei miraculos? Conține androsteron, un hormon sexual care se elimină prin transpirație și conferă pielii un miros particular, excitant pentru sexul opus. Sunt celebrii feromoni esențiali în atracția sexuală.

3. Ciocolata 


Pe locul 3 avem ciocolata care, se știe, induce stare de bine și stimulează eliberarea de endorfine. Pulberea de cacao conține amine cu proprietăți stimulante și energizante.

4. Cafeaua


Și cafeaua trebuie inclusă în acest clasament, consumul zilnic de cafea permite o viață sexuală activă și după vârsta de 60 de ani. Este meritul cafeinei, o substanță cu efect stimulator pentru sistemul nervos circulator respirator și digestiv.

5. Usturoiul

Urmează usturoiul, recunoscut pentru efectul pozitiv asupra sistemului cardiovascular. Substanța activă este alicina care fluidifică sângele, scade riscul de ateroscleroză și reduce tensiunea arterială. Usturoiul determină eliberarea de oxid nitric, substanța activă prezentă și în celebrele pastile albastre pentru impotență.

6. Vinul


Legătura dintre vin și sexualitate nu e foarte clară, singurul argument ar fi efectul de relaxare. Este de ajutor pentru cei inhibați și timizi, dar atenție la doză. 1-2 pahare au efect benefic, însă excesul de alcool induce somnolență, înmoaie mintea și corpul.

7. Mămăligă

Poate n-ați bănuit niciodată, dar banala mămăligă crește sexualitatea și libidoul. O alimentație bogată în porumb scade producția de serotonină și crește sinteza de dopamină, cu efect de stimulare și excitare.

8. Căpșuni, fructe de pădure și kiwi

Semințele mici din căpșuni fructe de pădure sau kiwi sunt bănuite că ar declanșa sinteza de feromoni și ar avea efect afrodisiac.

9. Ghimbir și hrean

Cât despre condimente, ele exercită un rol direct asupra funcției sexuale prin intermediul substanțelor iritante și excitante din compoziție. De la ardei iute ghimbir și hrean până la nucșoară șofran și scorțișoară, tot ce stimulează mirosul și gustul ne face să avem și chef de viață’ a dezvăluit medicul nutriționist Mihaela Bilic.

O fetiţă de 8 ani câştigă lunar mii de dolari din tutoriale video de gătit pe Youtube. L-a întrecut pe Jamie Olivier
Articolul anterior
Ana Barduc slăbeşte alergând și marcând goluri
Articolul următor