Gulia – legumă imunotonică minunată pentru a slăbi

Gulia este o legumă vitalizantă, foarte dietetică şi perfectă pentru un meniu variat, bogată în vitamina C şi cu numeroase beneficii pentru sănătate. Deşi pare o rădăcinoasă, gulia creşte de fapt la suprfaţa solului şi are o aromă dulce şi delicată, un gust plăcut, ca cel de broccoli sau varză.

separator
index_aprofundat_index_enciclopedic_botanicGulie_MEDIA_3

Gulia are mai multă vitamina C decât portocala

Guliile sunt proslăvite pentru conţinutul înalt de vitamina C (62g/ 100g), adică 102% din necesarul zilnic recomandat de vitamina C, având în plus şi un spectru larg de microelemente şi anume calciu, fier, magneziu, cupru, mangan.

Vitamina C, cu acţiune puternic antioxidantă, are un rol important în protejarea contra virozelor, sporeşte funcţiile imunitare ale organismului, stimluează producerea de colagen în ţesuturi, întăreşte oasele şi dinţii, menţine supleţea pielii, protejează contra cancerului, dar şi – importantă în procesele de ardere a grăsimilor.

2_original

Beneficiile guliei în dieta de slăbire

Gulia, cu textură crocantă şi suculentă, este o legumă dietetică minunată, indicată în dietele de menținere a siluetei sau de slăbire, fiind foarte scăzută în calorii, cu doar 25 de calorii la 100g de produs, și zero colesterol. Beneficiile guliei pentru slăbit sunt susţinute şi de cantitatea mare de vitamina C pe care o conţin. Aportul adecvat de vitamina C este foarte important într-o cură de slăbire. Un studiu efectuat în Arizona a determinat că acei care au avut concentrații serice mici de vitamina C au ars cu 25% mai puţine calorii în timpul unei plimbări de 60 de minute sau pe banda de alergat, în comparaţie cu cei care au avut niveluri suficiente de vitamina C în organism, care sporeşte capacitatea de ardere a grăsimilor în timpul efortului fizic.

În plus, guliile asigură organismul cu un spectru variat de săruri minerale (calciu, fier, magneziu, cupru mangan), iar acest lucru este absolut necesar pentru a slăbi sănătos. Pe lângă acestea, 100g de gulii conţin 4g de fibre dietetice, care reglează digestia, funcţia intestinelor, previn constipaţia, micşorează absorbţia de colesterol la nivelul intestinului, scad grăsimile în sânge şi previn obezitatea.

imagine-reteta-gulii-umplute_large

Beneficiile guliei pentru sănătate

  • Menţine corpul sănătos, prevenind bolile de inimă, boala Alzheimer, osteoporoza;
  • Este una dintre cele mai bune legume pentru a preveni obezitatea;
  • Guliile stabilizează nivelul glucozei în sânge şi previn diabetul;
  • Întăresc imunitatea, ajută la vindecarea infecțiilor virale, bronșitei, tusei.
  • Guliile, ca şi alte crucifere, conţin glicosinolați, care au efect antiinflamator, în plus protejează contra cancerului de colon;
  • Frunzele de gulie, ca şi cele de nap, varză, sunt bogate în vitamina A, K, grupul B, folaţi si săruri minerale.
508x318_salata-de-gulii-cu-morcovi-225481

Cum se mănâncă guliile

  • Guliile se cultivă atât pentru tulpina în formă de tubercul, cât şi pentru frunze, având sezonul din noiembrie până în luna martie;
  • Gulia se consumă crudă, fiartă sau coaptă, frunzele proaspete pot fi folosite în salată, gulia fiartă fiind  foarte digerabilă;
  • Aduce o aromă specială în supele de legume, ciorbe, iar cea murată este o adevărată delicatesă;
  • Este minunată crudă sub formă de salată, având aromă profundă de varză, sau combinată cu alte legume şi verdeţuri;
  • Curăţată de piele, tăiată în felii sau cuburi, se consumă înăbuşită în bucate cu cartofi, ceapă, usturoi şi roşii sau fripturi, bucate din carne;
  • Gulia de culoare purpurie conţine şi mai mulţi glucosinolaţi anticancerigeni;
  • Cei care suferă de scăderea funcţiei glandei tiroide nu ar trebui să consume gulii, întrucât acestea inhibă captarea iodului de către glanda tiroidă.

Secretul unui corp sănătos este simplu şi la îndemână: consumă fructe şi legume, alături de multă mişcare!

Remedii cu cimbru care pot concura cu cele mai puternice antibiotice

Cimbrul de cultură  (Thymus vulgaris) este un adevărat antibiotic natural. Spre deosebire de cimbrul de grădină (Satureja hortensis), cimbrul de cultură are un miros înţepător şi mai aspru, fiind folosit doar ca remediu de sănătate.

Cimbrul de cultură distruge bacterii și microorganisme patogene și întăreşte capacitatea organismului de a se autoapăra. Cum poți utiliza cimbrul ca remediu naturist? Iată câteva moduri de întrebuințare în cazul diverselor afecțiuni:

Infecţii renale şi urinare

Tinctura de cimbru distruge microorganismele care afectează rinichii şi vezica, stimulând activitatea renală.

  • Se iau 2-3 picături de ulei volatil de cimbru, în miere, de 2-3 ori pe zi, în cure de 5-10 zile.
  • În bolile renale cronice, se ia câte 1 linguriţă de cimbru de cultură, diluată în jumătate de pahar de apă, de 4 ori pe zi, în cure de 60-90 de zile.

Bronşită acută şi cronică, tuse convulsivă

Infuzia fierbinte de cimbru are efecte bronhodilatatoare, expectorante şi calmante rapide.

  • Ca remediu de urgenţă, se iau câteva inghitturi de infuzie fierbinte (1 linguriţă de plantă la 1 cană de apă).
  • Ca remediu de lungă durată, se ia câte 1 linguriţă rasă de pulbere din cimbru, de 3 ori pe zi, timp de 4 săptămâni.

Astm, pneumonie, infecţii respiratorii recidivante

Uleiul volatil de cimbru este un antibiotic şi bronhodilatator foarte bun, ca de altfel, un extraordinar adjuvant în tratamentul tuberculozei (administrat în acelaşi mod).

  • Se iau câte 2 picături de ulei volatil, dizolvate într-o linguriţă de miere, de 3 ori pe zi, în cure de 10-20 de zile.

Răceală, bronşită

Cimbrul de cultură combate rapid tusea, durerile în zona pieptului, catarul, febra sau starea de astenie.

  • Se ia câte 1 linguriţă de tinctură, de 4-6 ori pe zi, în cure de maximum 12 zile.

Laringită, faringită, amigdalită

  • Se iau câte 2-3 picături de ulei de cimbru, înghiţite cu puţină apă, de 3 ori pe zi. Extern, se face gargară cu infuzie de cimbru, de cel puţin 2 ori pe zi.

În cazul formei acute, tratamentul durează 5-7 zile, şi 12-21 de zile pentru forma cronică.

Adjuvant în hipertensiune arterială

În urma studiilor făcute de un grup de cercetători din fosta Uniune Sovietică, sub îndrumarea dr. Z.T. Kulieva, s-a ajuns la concluzia că administrarea cimbrului reduce semnificativ presiunea arterială.

  • Se ia câte 1 linguriţă de tinctură de cimbru, de 4 ori pe zi, în cure de 56 de zile.

Contraindicaţii

Cimbrul de cultură este contraindicat în cazurile de hipotensiune, colon iritabil, ulcer gastric şi gastrită hiperacidă, în sarcină şi alăptare.

Notă: informația prezentată în acest articol nu poate substitui recomandările medicului. Pentru un diagnostic și tratament corect, adresați-vă specialistului!

sursa

Ceaiul care ameliorează insomniile și anxietatea

Tot mai multe persoane se confruntă cu insomniile. Lipsa somnului poate declanșa diferite boli și dezechilibre în organism, motiv pentru care insomnia trebuie tratată cât mai repede, scrie doctorulzilei.ro.

Insomniile pot avea diferite cauze, de la probleme de sănătate la anxietate. În prezent, programul încărcat și grijile de zi cu zi sunt principalele cauze ale insomniilor.

Somnul este esențial pentru sănătate. În timpul odihnei, organismul se regenerează la nivel celular și pornește pregătește toate funcțiile organismului pentru o noua zi.

De asemenea, somnul este foarte important pentru sistemul imunitar. Fără odihnă, corpul este vulnerabil în fața bolilor și agenților patogeni.

Deși există o multitudine de produse farmaceutice pentru tratarea insomniilor, acestea sunt însoțite, adesea, de reacții adverse.

În acest caz, pentru rezultate optime, este indicat să încerci și câteva tratamente naturale, pe bază de ceaiuri și plante care au proprietăți calmante.

Ceaiul pentru insomnie recomandat de Ovidiu Bojor

Ovidiu Bojor, doctor farmacist şi membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, recomandă ceaiul cu rădăcini uscate de valeriană. Specialistul susține că planta alungă insomniile fără a provoca efecte secundare neplăcute, precum multe alte medicamente găsite în comerț.

Valeriana, un aliat de nădejde

”Valeriana este un sedativ bând, vă ajută să adormiți ușor și nu are efecte secundare, precum barbituricele”,

spune profesorul Ovidiu Bojor.

Ale ceaiuri eficiente

Pe lângă un ceai de valeriană deja cunoscut în medicina alternativă, doctorul recomandă și ceaiul cu flori de tei și levănțică.

Lavanda este folosită în multe produse destinate relaxării, de la bețișoare parfumate, uleiuri esențiale până la sare de baie. Astfel, putem folosi pe lângă ceai și un ulei de lavandă pentru a scăpa de stres, anxietate și insomnii.

”Un ceai sedativ bun este şi cel în care aţi combinat flori şi frunze de păducel cu «talpa gâştii» ori cel în care amestecaţi flori de levănţică şi flori de tei“, adaugă profesorul Ovidiu Bojor.

Absorbante sau cupa menstruală? Ce recomandă medicul ginecolog Angela Stratulat

Absorbante, tampoane igienice, cupe menstruale – la ora actuală există o varietate largă de produse pentru igiena intimă în timpul menstruației. În timp ce tot mai multe femei optează pentru cupa menstruală, sunt persoane care încă nu s-au decis să folosească colectorul de forma unui mic păhărel care se introduce în vagin pentru a colecta lichidul menstrual. Totuși, care sunt cele mai sigure produse de igienă, conform specialiștilor?

Iată ce recomandă medicul ginecolog-oncolog Angela Stratulat.

”Eu recomand mereu absorbantele de unică folosință care se aruncă, pentru că este cel mai fiziologic mod de a te îngriji în perioada dată. Nu spun categoric că tampoanele sau cupa menstruală nu pot fi folosite, dar nu le recomand. În vagin este întuneric, umed, cald, deci e un loc numai bun de crescut bacterii. Este demonstrat că folosirea tampoanelor comportă un risc de dezvoltare a sindromului șocului toxic. Cupa este echivalentă tamponului”, a menționat medicul în cadrul emisiunii Fără Protocol.

Producătorii de cupe menstruale susțin că acestea pot fi ținute în vagin până la 8 ore.

”Nu ținem nimic în vagin mai mult de 4 ore. Chiar și tampoanele sterile administrate în secție de către doctor sunt schimbate de câteva ori, din patru în patru ore. La fel și absorbantele trebuie schimbate peste 4 ore, nu mai rar. În ceea ce privește cupa menstruală, la modul în care este prezentată, având o capacitate mai mare, la o plasare corectă și o alegere corectă a dimensiunii, poate sta 8-12 ore. Îmi pare un timp excesiv de lung și consider că implică un risc crescut de infecții”, a declarat ginecologul Angela Stratulat.

Despre avantajul ecologic al reutilizării cupei menstruale. ”Bineînțeles că trebuie să protejăm mediul, dar nu cu prețul sănătății proprii”, mai spune medicul.

,,Eu mereu spun: renunțați la un pet de apă, nu folosiți paiurile din plastic, prin alte metode, dar nu cu prețul sănătății proprii. Cupa menstruală, pur tehnic, îmi apar mai multe momente care pot cauza incomodități, cu toate că femeile care le folosesc sunt mulțumite. Trebuie să te înveți să o inserezi corect fără ca să lezezi colul uterin, apoi trebuie extrasă – asta înseamnă că faci manipulări vaginale de câteva ori pe zi – introduci degetele, iar mâinile trebuie spălate. Sângele trebuie aruncat, iar cupa trebuie spălată și sterilizată la fiecare folosire, adică trebuie fiartă. Mie îmi pare că noi ne complicăm. Până la urmă e alegerea femeii”, a subliniat specialista.

Prin urmare, medicul le recomandă femeilor să folosească absorbantele și să le schimbe o dată la patru ore.

Câte haine are? Natalia Gordienko te invită, din nou, la târg!
Articolul anterior
Premieră: Cel mai așteptat film al anului din Moldova
Articolul următor