Semne care îți arată că ai lipsă de calciu în organism

Calciul este un microelement foarte important pentru organism şi funcționarea corespunzătoare a funcțiilor corpului uman. Majoritatea calciului este depozitat în oase și dinți, în jur de 98%. Dieta, procesul de îmbătrânire, nivelul scăzut de vitamina D în organism și schimbările hormonale pot duce la o deficiență a calciului.

separator

Strengthening-bones-calcium-vitamin-D-contributes11

Dacă în jurul vârstei de 12 luni corpul uman are nevoie de aproximativ 260 mg de calciu, o persoană adultă, de peste 50 de ani necesită în jur de 1200 mg de calciu zilnic.

Descoperă 9 alimente care îţi scot calciul din oase şi dinţi

Pentru a evita deficiența de calciu, trebuie să fii atent şi la semnele pe care le poate transmite organismul atunci când duce lipsă de calciu. Aceste semne pot indica carență de calciu în organism:

1. Dinți fragili

Un nivel scăzut al calciului se poate repercuta şi asupra sănătăţii danturii. Dinţii vor fi afectați de carii și de subțierea stratului de smalț, ceea ce determină îngălbenirea dinţilor, acest pigment survenind de la stratul de dentină care în mod natural are culoare galbenă. De asemenea, lipsa calciului afectează ţesuturile rădăcinii dintelui.

woman teeth and smile, close up, isolated on white, whitening treatment

2. Imunitate scăzută

Sistemul imunitar folosește calciul pentru a lupta împotriva bacteriilor, virusurilor și ciupercilor. Răcelile și infecțiile recurente frecvente pot fi un semn de lipsă de calciu în organism. O rană se vindecă mult mai repede dacă organismul are suficient calciu, întrucât acest mineral ajută la oxigenarea sângelui.

3. Oase fragile

Atunci când organismul nu primește suficient calciu, acesta va extrage calciul din oase pentru a-şi asigura funcțiile celulelor. Oasele fragile, sărace în calciu sunt predispuse la fracturi și osteoporoză.

OsteoporosisCele mai frecvente fracturi cauzate de osteoporoză sunt fracturile la nivelul vertebrelor, cele de la extremitatea superioară a femurului (fractura de şold) şi fracturile localizate la nivelul porţiunii distale a antebraţului.

Seminţele de susan, utile în curele de slăbire!

Pe termen lung, oasele fragile vor afecta scheletul organismului și postura corpului.

4. Crampe musculare

Celulele nervoase devin extrem de sensibile în lipsa calciului și astfel apar durerile musculare, crampele și amorțirea membrelor. Dacă existe aceste simptome, în ciuda faptului că nivelul de hemoglobină este normal și eşti hidratat suficient, este nevoie să te adresezi medicului pentru că s-ar putea să te confrunţi cu lipsa calciului în organism.

leg

5. Insomnii

Acest mineral ajută la secretarea hormonului somnului, melatonina. În lipsa calciului, nivelul de melatonină scade pe parcursul nopții ducând la dereglararea ciclului somn-veghe.  Un pahar de iaurt zilnic este potrivit  dacă există deficiențe de calciu și insomniile afectează viața de zi cu zi.

sursa

Mii de oameni mor în Europa din cauza odorizantelor de cameră!
Articolul anterior
5 motive ascunse care îţi provoacă poftă intensă de dulce
Articolul următor
Alte articole interesante