Vitamina care previne hemoroizii şi dilatarea venelor la picioare

Cunoscută şi ca bioflavonoide sau flavonoide, vitamina P normalizează permeabilitatea vaselor de sânge în organism, întăreşte pereţii vasculari, creşte rezistenţa lor.

Cea mai importantă cauză a deficienţei vitaminei P în organism este aportul sărac de legume şi fructe în alimentaţie. De asemenea, sucurile limpezite, la care a fost înlăturată pulpa fructelor, sau legumele fierte în exces, reîncălzite sau procesate te vor lipsi de ingestia adecvată a vitaminei P.

115

 

Vitamina P are mai multe beneficii:

  • acţiune puternic antioxidantă, ce neutralizează radicalii liberi şi efectul lor nociv asupra celulelor şi ADN-ului celular, prevenind astfel îmbătrânirea precoce, bolile de inimă, cancerul, boala Alzheimer, alte tulburări legate de vârstă. Radicalii liberi se formează în organism ca rezultat al derulării metabolismului, dar cei mai mulţi provin din mediu: fum de ţigară, raze UV, radiaţii, apă şi aer poluat, conservanţi alimentari.
  • îmbunătăţeşte efectul altor vitamine antioxidante
  • sporeşte absorbţia vitaminei C, îi prelungeşte efectul şi o protejează contra oxidării
  • în combinaţie cu vitamina C protejează şi întăreşte pereţii vaselor de sânge, reduce timpul de sângerare, vânătăile, sângerările nazale
  • este testată în tratamentul hemoroizilor şi venelor varicoase. Consumul de citrice, cum ar fi portocale, lămâi, mandarine, grapefruit, a fost studiat clinic în tratamentul hemoroizilor, prevenirea echimozelor şi venelor varicoase ale gambelor.
  • la un loc cu vitamina C ajută la vindecarea mai rapidă a herpesului oral şi altor leziuni herpetice
  • acţionează contra cataractei
  • stimulează producerea de fiere
  • este folosită în tratarea leziunilor sportive, diminuând durerea, umflăturile, echimozele
  • are proprietăți antivirale, antibacteriene, antialergice şi anti-inflamatorii
  • reduce riscul de boli cardiovasculare prin scăderea nivelului de colesterol ,,rău’’ în sânge
  • ajută la reducerea nivelului de glucoză în sânge, îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină

Alimente ce impresionează prin conţinut bun de vitamină P:

Aronia (fructele negre ale scoruşului negru), coacăzele negre, citricele, afinele, cireşele roşii, strugurii roşii şi    verzi, vinurile, piersicile, prunele, roşiile, ardeii graşi, spanacul, fasolea, usturoiul, ceapa roşie, coriandrul, oregano, ceaiul negru, verde, ciocolata neagră.

fructe_si_legume-2

Carenţa vitaminei P în organism cauzează:

  • Vânătăi exagerate, ,,din senin’’
  • Umflare excesivă ca urmare a vătămărilor, leziunilor sportive
  • Sângerări nazale frecvente
  • Hemoroizi, vene varicoase în zona picioarelor
  • Dureri în membrele inferioare la mers
  • Slăbirea sistemului imun, răceli dese, infecţii

Necesarul zilnic de vitamina P este de 50-100mg.

Foto! Câte calorii consumă în fiecare zi oamenii din diferite regiuni ale globului?
Articolul anterior
O sportivă de la Jocurile Olimpice de la Rio și-a dat afară colega de cameră pentru a face sex!
Articolul următor
Alte articole interesante