Ce vitamină îţi lipseşte în organism, dacă eşti grasă?

Ţesutul adipos „absoarbe” această vitamină, micşorând cantitatea ei în sânge. Astfel, lipsa ei în organism generează dureri osoase şi musculare, sângerări gingivale, apariţia bolilor cardiovasculare şi favorizează instalarea cancerului.

separator
Fără titlu-1-Recovered

Numită şi ,,vitamina soarelui’’, deoarece organismul o produce prin expunere la soare, 75% dintre oameni nu primesc în cantitate suficientă vitamina D. Iar cei supraponderali riscă şi mai mult să dezvolte carenţă de vitamina D, arată datele recente.

Nivelul scăzut de vitamina D în sânge este corelat în cercetări cu valori înalte ale tensiunii arteriale, diabet, accident vascular cerebral, precum și cancer. Vitamina D ajută, de asemenea, în procesul de absorbţie a calciului, un mineral care păstrează oasele puternice, dinţii sănătoşi, fiind esenţial în procesele de coagulare şi bună funcţionare a inimii.

Dacă până în prezent dozele zilnice recomandate de vitamina D, atât pentru copii cât şi pentru adulţi, nu ţineau cont de greutatea corpului, atunci savanţii canadieni au determinat că persoanele obeze au nevoie de mai multă vitamina D, în funcţie de masa corporală.

Societatea Americană de Endocrinologie recomandă ca adulţii obezi să primească, când este cazul, dozele de vitamina D în funcţie de masa corpului, iar acestea ar putea fi de 2-3 ori mai mari decât cele indicate pentru greutatea normală a corpului.

De ce contează greutatea atunci când se ia vitamina D?

Vitamina D este utilă pentru organism dacă se găseşte în cantitate suficientă în fluxul sanguin. Dar, vitamina D este, de asemenea, solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că este absorbită de grăsimea corporală, spune autorul studiului Paul J. Veugelers, profesor la Universitatea din Alberta, Canada. Celulele adipoase absorb repede vitamina D, iar cantitatea ei în sânge scade. În acest caz vitamina nu este disponibilă pentru procesele metabolice. Pentru a avea un nivel normal de vitamina D în sânge, persoanele obeze ar trebui să-l ajusteze printr-un aport enteral mai crescut.

Dacă un adult cu greutate normală ar avea nevoie de 2000 UI de vitamina D pe zi, atunci o persoană supraponderală necesită 3000 UI, iar una obeză în jur de 5.500 UI.
Iată, aşadar, încă o faţetă negativă a obezităţii: surplusul de grăsime te lasă fără vitamina D. Me

Tatiana Heghea și-a făcut cadou o mașină. Află cât costă bijuteria!
Articolul anterior
Dianna Rotaru face sport în stil american!
Articolul următor
Alte articole interesante