SUA: Cel puțin 6 adolescenți au dezvoltat inflamații cardiace după vaccinul Pfizer

Un studiu publicat în SUA arată că șapte băieţi au dezvoltat dureri în piept și inflamații în zona inimii la câteva zile după ce le-a fost administrat vaccinul anti-COVID de la Pfizer-BioNTech.

Băieții, cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani, au primit vaccinul de la Pfizer în aprilie sau mai și au dezvoltat dureri în piept în câteva zile. Testele au arătat un tip de inflamație a mușchilor inimii numită miocardită. Niciunul dintre băieţi nu era bolnav, spus dr. Preeti Jaggi, specialist în boli infecțioase de la Universitatea Emory, care a fost co-autor al raportului. Centrele SUA pentru Controlul și Prevenirea Bolilor au alertat medicii luna trecută că monitorizează un număr mic de rapoarte de inflamație cardiacă la adolescenți și adulți tineri după vaccinurile cu ARNm, de tipul celor realizate de Pfizer și Moderna.

Șapte tineri au mers la spital din cauza durerilor din piept apărute în urma vaccinului de la Pfizer.

Acest tip de inflamație a inimii poate fi cauzat de o varietate de infecții, inclusiv o criză de COVID-19, precum și de anumite medicamente – și au existat rapoarte în urma altor tipuri de vaccinări. Astfel, a fost înregistrată o altă posibilă legătură între vaccinurile mRNA și bolile de inimă pe care autoritățile din Israel, UE și SUA le investighează.

Cei șapte băieți au ajuns la spital din cauza durerilor din piept apărute în urma vaccinului de la Pfizer, arată studiul. În urma investigațiilor, a fost detectată o formă de inflamație musculară, numită miocardită, pe care autoritățile medicale americane o monitorizează precum un efect advers rar al vaccinurilor anti-COVID mRNA  produse de Moderna și Pfizer.

Deocamdată, CDC spune că majoritatea pacienților au fost bărbați, au raportat simptome după a doua doză, iar simptomele lor s-au îmbunătățit rapid

CDC nu a stabilit dacă există într-adevăr o legătură cu vaccinurile și continuă să solicite ca toată lumea de 12 ani și peste să fie vaccinată împotriva COVID-19, care este mult mai riscant decât vaccinul.

„Cred că suntem în perioada de așteptare în care trebuie să vedem dacă aceasta este cauză-efect sau nu”, a declarat John Grabenstein de la Immunization Action Coalition, fost director al programului de imunizare al Departamentului Apărării.

Chiar dacă vaccinurile mRNA nu au fost asociate cu cheaguri de sânge, precum cele de la AstraZeneca sau Johnson & Johnson, au început să apară îngrijorări potrivit cărora acestea pot produce inflamații în zona inimii, mai spun experţii. Numărul cazurilor de COVID-19 înregistrate în rândul tinerilor din SUA este de 4 milioane. Chiar dacă cei mici sunt supuși unui risc mai mic, comparativ cu adulții, pot apărea efecte negative serioase și printre ei. Sursa menționată punctează că cel puțin 300 de copii au murit în SUA din cauza pandemiei de coronavirus, scrie globalnews.

sursa

Un primar din raionul Edineț a trecut la cele veșnice
Articolul anterior
Strigător la cer! Tineri săraci din Moldova și Ucraina, transportați în Bulgaria pentru recoltări ilegale de rinichi
Articolul următor
Alte articole interesante