Copiii adoră aceste fructe, sunt o sursă bună de vitamine şi minerale

Este savuroasă şi aromată, te încarcă cu energie, plăcere, confort şi vitamine. Află care sunt beneficiile acestui fruct asupra sănătăţii şi cum te menţine tânăr şi îţi creşte imunitatea, dar asta nu e tot.

separator
persymona

Conţine multă vitamina A, C, mangan şi compuşi fenolici antioxidanţi
Curmala japoneză este o sursă bună de vitamina A şi C, ambele având acţiune antioxidantă ce protejează celulele corpului împotriva stresului oxidativ. În plus, fructul excelează în fitonutrienţi antioxidanţi, compuşi fenolici, taninuri, enzime. Un fruct conţine 12,6 mg de vitamin C, adică 21% din necesarul zilnic recomandat şi 2,733 UI de vitamina A, echivalentă a 55% din necesarul zilnic, dar şi vitamină B6, E, K, cantităţi mici de kaliu, cupru, magneziu, fier, calciu.

Reduce riscul de cancer, boli de inimă şi îmbătrânire accelerată
Bogată în fitonutrienţi, vitamine şi mangan, curmala îşi asumă proprietăţi antioxidante ce apără organismul contra acţiunii degradante a radicalilor liberi, reduce oxidarea lipidelor plasmatice contribuind în acest mod la menţinerea elasticităţii şi prevenirea depunerii grăsimilor pe pereţii vaselor de sânge, luptă împotriva factorilor cancerigeni şi combate îmbătrânirea precoce.

Un studiu efectuat în Toyo, Japonia a determinat că extractul din coaja curmalei japoneze este eficient pentru îmbunătăţirea rezistenţei la insulină fiind benefic în lupta cu diabetul zaharat.

curmale

Păstrează pielea tânără şi sănătoasă
Datorită conţinutului înalt de vitamina A şi C, curmalele sunt benefice pentru sănătatea pielii, previn apariţia timpurie a ridurilor, uscăciunea pielii şi descuamarea, lupta contra tenului acneic. În plus, vitamina B6 prezentă în curmalele japoneze întârzie procesul de îmbătrânire, împiedică formarea mătreţii.

Protejează vederea şi călesc imunitatea
Graţie betacarotenului, precursor al vitaminei A în organism, aceste fructe îmbunătăţesc vederea, protejează retina contra acţiunii nocive a radicalilor liberi şi previn apariţia degenerescenţei maculare a ochiului la persoanele în vârstă. Vitamina A şi C sporesc imunitatea şi apără organismul contra virusurilor în timpul sezonului rece. Vitamina B6 creşte rezistenţa la infecţii.

Curmala japoneză – o gustare excelentă 
Deşi sunt dulci, curmalele japoneze nu îngraşă, ci oferă energia de care ai nevoie, întrucât conţin multă apă, fibre alimentare (un fruct are 6g de fibre), zaharuri naturale şi constituie o gustare sănătoasă plină de antioxidanţi, vitamine şi minerale. Fibrele din alimente ajută la reglarea tranzitului intestinal, oferă saţietate, controlează starea de foame, previn aportul excesiv al caloriilor în organism.curmal-japonezDe ce copii adoră curmalele japoneze?
Sunt suculente, cu gust plăcut, dulce, având grad de aciditate scăzut care protejează mucoasa stomacului oferind confort în acest sens. Conţin carbohidraţi, dar şi vitamine importante pentru copilaşul în creştere. Vitamina A participă în procesele de dezvoltare şi creştere a oaselor la copii, dezvoltă vederea, iar de rând cu vitamina C întăreşte imunitatea, luptă contra infecţiilor. În plus, vitamina C îmbunătăţeşte absorbţia intestinală a fierului din alimente, prevenind anemia la copil. Manganul conţinut în curmalele japoneze contribuie la fixarea calciului în oase şi dinţi.

Curmalele japoneze te menţin în formă dacă faci sport
Pline de zaharuri, apă şi vitamine importante pentru activitatea musculară, curmalele oferă energie, hidratează corpul. Fiind nutritive şi confortabile pentru stomac, fructele sunt potrivite ca gustări înainte de antrenamentul sportiv. Curmalele conţin vitamina B6 al cărei necesar creşte în mod evident în cazul efortului fizic intens şi susţinut. Manganul, mineral cu acţiune antioxidantă, ajută la întărirea oaselor şi articulaţiilor.

Cum se consumă curmala japoneză?
• Curmala japoneză devine dulce şi mai puţin astringentă dacă este lăsată să se coacă suficient la temperatura camerei, devenind moale şi potrivită pentru consum. Cele tari astringente nu se consumă decât atunci când se coc.
• Curmala japoneză, mai numită fuyu este mai dulce şi are mai puţine taninuri astringente decât alte tipuri, putând fi consumată şi coaja, ca pe un măr.

Secretul unui corp sănătos este simplu şi la îndemână: consumă fructe şi legume, alături de multă mişcare!

Sucul de morcovi reduce riscul de cancer pulmonar cu până la 35%
Articolul anterior
Privește-ți unghiile și află de ce boală suferi
Articolul următor
Alte articole interesante