8 beneficii surprinzătoare ale mersului pe jos

Mersul pe jos este considerat unul dintre cele mai bune forme de exercițiu fizic, care protejează inima și articulațiile, spre deosebire de exercițiile la sala de fitness, care prezintă riscuri mai mari pentru sănătate. Potrivit revistei științifice Medicine and Science in Sports and Exercise, mersul pe jos reduce riscul de boli cronice, fiind considerat un medicament minune. Află 8 beneficii ale mersului pe jos, despre care cu siguranță nu ai știut și care te vor motiva să faci cât mai multă mișcare.

separator

1. Mersul reglează tensiunea sanguină

Korea Institute of Sport Science, din Seoul a efectuat un studiu pe oamenii care mergeau zilnic câte 40 de minute pe jos și s-a descoperit astfel că mersul reduce tensiunea sanguină la cei care suferă de hipertensiune. Cei care au ales să meargă 40 de minute pe jos în fiecare zi, legate, au înregistrat o scădere de 5% a valorilor tensiunii, iar celor care mergeau în 4 reprize de câte 10 minute, le-au scăzut valorile cu 3%. Medicii care au efectuat studiul spun că este important pentru oricine să facă alegerile care se potrivesc cel mai bine stilului personal de viață, dar care să-i ducă la rezultatele dorite.

2. La femei, mersul pe jos luptă contra cancerului la sân

The American Cancer Society recomandă ca un adult să aibă parte de 150 de minute de activitate fizică moderată sau 75 de minute de exerciții intense în fiecare săptămână, iar cercetătorii au descoperit că 7 ore de mers pe jos pe săptămână reduc cu 14% riscul de cancer la sân după menopauză. Femeile care au ales să meargă mai mult de 7 ore pe săptămână în pas alert, prezintă cu 25% mai puține riscuri de a fi diagnosticate cu cancer la sân. Cercetătorii recomandă cu tărie activitatea fizică, mai ales mersul pe jos, pentur menținerea sănătății.

3. Mersul pe jos reduce riscul de diabet

Un studiu publicat în 2012 sugerează că între 3000-7500 pași pe zi previn sau chiar tratează diabetul de tip II. De asemenea, cercetătorii îi sfătuiesc pe oameni să alterneze orele de stat pe scaun cu cele de mers sau făcut exerciții ușoare, pentru a putea reduce mai ușor cantitatea de zahăr ce duce la diabet.

4. Mersul ajută la producerea vitaminei D

După un studiu care a durat 30 de ani, oamenii de știință de la University of Western Ontario au ajuns la concluzia că vitamina D este strâns legată de fragilitatea oaselor, numărul de fracturi și dificultățile la mers. Un mod eficient de a prelua suficientă vitamina D este să mergi pe jos zilnic, timp de măcar 15-30 de minute când este încă soare afară. În acest mod, creezi un scut anticancer, te protejezi de scleroza multiplă și diabet, dar nu uita să te dai cu cremă de protecție solară.

5. Mersul stimulează creativitatea

Cercetătorii de la Stanford University au descoperit că o persoană este mai creativă în timpul mersului și puțin după ce se oprește. Mediul înconjurător are o influență destul de mică asupra procesului creativ, dar important este să te simți bine acolo unde o faci, deoarece mulți oameni au declarat că le-au venit mai multe idei atâta timp cât au continuat să meargă. Chiar personalități celebre, precum Mark Zuckerberg și Steve Jobs au ținut conferințe în timp ce mergeau, pe motiv că așa gândesc mai bine.

6. Mersul întărește sistemul imunitar

O echiă de la Appalachian State University din Carolina de Nord a decoperit că un pas moderat menținut timp de 30-45 de minute este cel mai bun mod de a proteja organismul de răceală, pentru că astfel, imunitateaeste întărită. Acestă metodă pare a fi eficientă pentur sănătate după mai mult timp și repetări multiple.

7. Mersul pe jos te ajută să controlezi pofta de dulce

Printr-un studiu realizat la University of Exeter și publicat de revista de specialitate Appetite, s-a demonstrat că mersul pe jos ajută la controlarea poftelor alimentare și mai ales a poftei de ciocolată și chiar reduce cantitatea de dulciuri consumată în situațiile stresante. Studiul a arătat că indiferent de tipul de exerciții, activitatea fizică te ajută să ții sub control poftele și că stresul nu joacă un rol chiar atât de impotant în consumul de ciocolată sau dulciuri.

8. Mersul încetinește procesul de îmbătrânire

Descoperirile unui studiu îndelungat au legat mersul pe jos de îmbătrânire, ca fiind unul dintre cele mai eficiente moduri de a evita pierderea flexibilității. De asmenea, specialiști de la McMaster University din Ontario, au descoperit că exercițiile mențin elasticitatea pielii și împiedică îmbătrânirea celulară. Cele mai eficiente tipuri de exerciții s-au dovedit mersul pe jos și Tai-Chi, care ajută și la evitarea demenței.

În concluzie, mersul pe jos poate deveni un hobby plăcut dacă descoperi locuri noi, drumuri care îți îmbunătățesc starea de sănătate și te ajută să-ți limpezești gândurile, dar nu te poți aștepta la minuni peste noapte, deoarece beneficiile sunt pentru o viață întreagă.

sursa

De ce ne îngrășăm iarna și dăm jos mai greu kilogramele în plus

Creșterea în greutate, în timpul iernii, variază de la persoană la persoană. Totuși, majoritatea oamenilor se îngrașă în timpul lunilor de iarnă, iar procesul de slăbire poate deveni ușor anevoios. Iată, mai jos, câteva motive care te pot face să adaugi în greutate și pe care trebuie să le iei în considerare:

Diete de slabit sustinute de stiinta + Exemple de meniuri

1. Mai multe ore de somn. Zilele lungi de vară sunt un stimulent excelent pentru a lucra mai productiv. Iar când se întunecă devreme și vremea este înnorată aproape tot timpul, este destul de firesc să vrei să stai întins pe canapea sau să dormi. În sezonul de iarnă, numărul orelor de activitate este mult mai mic, ceea ce duce adesea la creșterea în greutate.

2. Vremea este mai rece. Dacă-ți place vremea rece, probabil că vei prefera să stai acasă iarna în loc să mergi la plimbare sau la schi. Este foarte greu să te menții activ în această perioadă a anului. Dar în acest sens te pot ajuta prietenii cu care poți ieși afară chiar și în sezonul rece.

3. Tulburări afective sezoniere. Lipsa razelor soarelui, în timpul iernii, poate avea un impact semnificativ asupra stării de spirit și a sănătății. Mulți oameni dezvoltă tulburări afective sezoniere în această perioadă. Iar acest lucru duce adesea la o hrană mai nesănătoasă, evitarea întâlnirii cu prietenii și a plimbărilor, ceea ce poate afecta greutatea.

4. Sărbătorile de iarnă. Sezonul sărbătorilor de Anul Nou aduce numeroase petreceri cu rudele, cu prietenii și colegii, care sunt însoțite de un consum de alimente bogate în calorii și băuturi alcoolice.

Mâncarea excesivă este obișnuită, iar problema este că nu se întâmplă o dată, ci aproape zilnic, timp de două săptămâni. 

5. Mâncare grea. Când afară este frig, majoritatea persoanelor consumă alimente mai grele. De fapt, orice masă contribuie la creșterea temperaturii corpului, ceea ce poate fi un motiv pentru o poftă de alimente mai grase și bogate în calorii.

6. Consumul de alcool. În timpul iernii, unii oameni beau din ce în ce mai mult alcool, și mai ales vin fiert, care este bogat în calorii și poate provoca creșterea în greutate. Și atunci când alcoolul este combinat și cu alimente grele, atunci este aproape imposibil de evitat kilogramele în plus.

7. Consumul excesiv de dulciuri. Vremea înnorată, lipsa soarelui, zilele mai scurte, dispoziția proastă, depresia, lipsa de energie – toate acestea sunt motivele care te obligă să consumi, iarna, mai multe dulciuri. Zahărul te face să te simți mai fericit, îți dă energie, dar odată cu ea și kilograme în plus.

8. Dezechilibru hormonal. Lipsa razelor soarelui poate avea un efect profund asupra producerii de hormoni, în special a celor care reglează somnul. În această perioadă a anului, hormonii sunt sintetizați în cantități mai mari, iar senzația de somnolență poate reduce semnificativ dorința de a merge la sală sau de a face mișcare acasă. 

9. Accelerarea metabolismului. Deși acest lucru poate părea un lucru bun, un metabolism mai rapid poate duce la creșterea în greutate în loc de pierderea kilogramelor. Metabolismul este stimulat pentru a folosi mai multă energie și pentru a menține corpul cald.

O persoană trebuie să consume mai multe alimente pentru a satisface nevoile crescute de energie ale organismului. Prin urmare, atunci când simți o poftă de mâncare, nu uita că metabolismul nu s-a accelerat suficient pentru a transforma complet toate caloriile consumate în energie.

10. Mănânci mai puține alimente proaspete. În timpul iernii, nu există atât de multă mâncare proaspătă ca vara, așa că mulți oameni consumă alimente ambalate. Și pentru a preveni acest lucru,  aprovizionează-te cu fructe și legume de sezon și mănâncă morcovi sau un măr în loc de chipsuri.

sursa

Activitatea zilnică care crește semnificativ durata de viață. Descoperirea a fost făcută de cercetători

Riscul de mortalitate din cauze cardiovasculare scade spectaculos dacă în rutina zilnică este inclusă o activitate fizică viguroasă. Descoperirea a fost făcută de cercetători de la Universitatea Sydney din Australia.

Urcarea câtorva trepte, un mod indicat pentru a vă menține sănătatea

Studiul a fost publicat în prestigioasa revistă Nature Medicine de către o  echipă internațională de oamenii de știință condusă de Universitatea Sydney din Australia. Experții au arătat că o activitate fizică zilnică viguroasă reduce semnificativ riscul de mortalitate prematură, relatează ziare.com.

De departe, exercițiile fizice sunt una dintre cele mai eficiente metode anti-îmbătrânire disponibile, dar nu toată lumea are resursele sau voința pentru a se angaja la un regim regulat de astfel de activități, potrivit Nature.

Alergatul după autobuz, foarte indicat

Se pare însă că nu doar exercițiile fizice regulate reprezintă modalitatea prin care mușchii și sistemul cardiovascular sunt puși la lucru. Exerciții scurte de activitate sunt din când în când urcarea câtorva scări, alergarea după un autobuz, transportul de saci de la magazinul alimentar etc.

Anterior, nimeni nu a comparat astfel de acțiuni de zi cu zi cu biomarkerii de sănătate, dar un nou studiu publicat pe 8 decembrie 2022 și realizat de o echipă internațională de oameni de știință a schimbat acest lucru.

Cercetătorii au folosit date de la dispozitivele portabile stocate în Biobank din Marea Britanie, un depozit imens de informații despre sănătate care a permis zeci de lucrări științifice.

Cercetătorii au preluat date despre mortalitatea de orice cauză, cardiovasculară și prin cancer pentru mai mult de 25.000 de persoane (vârsta medie de 62 de ani) care nu au făcut mișcare în mod regulat, dar au purtat portabile în timpul perioadei medii de urmărire de 7 ani.

Trei sesiuni de activitate de un minut

Cercetătorii au folosit 65.000 de persoane fizice obișnuite în studiu. Cei care nu fac exerciții fizice au fost definiți ca persoane care nu au raportat nicio participare la exerciții în timpul liber și nu mai mult de o plimbare recreativă pe săptămână.

Astfel, sunt suficiente doar 3 sesiuni de activitate de un minut, ceea ce scade riscul de mortalitate de orice cauză cu 39%.  De asemenea, 1,5 activități fizice pe zi au dus la un risc cu 25% mai mic, iar efectul a crescut în cele din urmă la aproximativ 11 reprize de activitate pe zi (reducere a riscului cu 48%).

Efectul a fost mult mai puternic pentru mortalitatea cardiovasculară, în care 1,5 episoade pe zi au dus la 33%, 3 exerciții pe zi la 41% și 11 pe zi într-o reducere uluitoare a riscului cu 65%.

Studiul arată că, în timp ce exercițiile fizice regulate sunt importante, chiar și puțină activitate fizică viguroasă este asociată cu o reducere considerabilă a mortalității.

Secretul Andreei Bălan. Ce face artista în fiecare seară. „E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef”

Andreea Bălan, în vârstă de 38 de ani, a reușit de-a lungul anilor să își mențină silueta, însă nu cu o dietă strictă, ci cu un stil de viață cât mai sănătos. Artista a dezvăluit că a existat o perioadă în viața ei când se consuma foarte mult sufletește, iar stresul îi tăia pofta de mâncare. În timp, lucrurile s-au schimbat.

Secretul Andreei Bălan. Ce face artista în fiecare seară. „E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef”

„Pe Tik Tok există un filmuleț în care am în față un curcan imens și spun că acel curcan este o porție. Glumesc. Chiar mănânc. De două ori pe zi, un singur fel. De multe ori mănânc salată ca să pot să mănânc desert. Fără desert nu se poate”, a povestit Andreea Bălan pentru Ego.

În trecut, Andreea Bălan reușea să se mențină în formă și din cauza faptului că era o persoană care se consuma extrem de mult interior, fapt care îi tăia pofta de mâncare și afinitatea pentru dulciuri.

„Nu mă mai consum deloc pe interior. Lucrezi cu tine și îți dai seama că viața oricum se desfășoară, vrei sau nu vrei, și nu are rost să te mai stresezi. Nu mă mai stresează absolut nimic”.

„Eu fac sport în fiecare zi o oră. Seara, înainte de culcare, fac acasă. Nu am timp să merg la sală și atunci fac acasă.

Am gantere, săculeți. Apoi dansez cu Petrișor, am concerte, în primăvară am patinat trei luni la „Dancing on ice”, apoi am fost în „America Express”, unde am mers mult pe jos, deci trebuie să faci un efort după 35 de ani. Corpul nu îți mai răspunde ca la 25. La 25 de ani nu era nevoie să fac toate aceste lucruri”, a povestit Andreea Bălan despre ritualul ei din fiecare seară.

„Indiferent de ce se întâmplă, vreau nu vreau, ora de sport o fac. E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef, dar nu este vorba despre chef.

În viață nu faci tot timpul ce ai chef, că altfel nu ajungi nicăeri. Faci și ce trebuie ca să ajungi unde vrei să ajungi și este vorba de disciplină. Oamenii de succes au o disciplină foarte mare”, a mai declarat artista, completând că este de datoria ei, ca artist, să se asigure că apare în fața publicului cu o imagine impecabilă.

318746712101621475610076463254585429670691711n

„Sunt disciplinată din toate punctele de vedere. Este descrierea jobului meu. Dacă mi-am ales să fac meseria asta, adică să o continui că pașii au fost îndrumați de tatăl meu când eram mică, apoi am ales să o continui, e musai să ai o anumită disciplină.

Este în descrierea jobului ca să zic așa, să mă îmbrac bine, să arăt bine, să fiu prezentabilă, să vorbesc frumos, nu am voie să fac prostii pentru că trebuie să fiu un exemplu. Mie așa mi se pare. Mai ales că apari în fața oamenilor. Când mai ai și copii trebuie să fii un exemplu pentru public, cât și pentru copiii tăi”, a declarat Andreea.

Important! Din 5 octombrie, la intrarea în ţară, fișa epidemiologică se va completa doar online
Articolul anterior
Focuri de armă la un service auto din Cupcini. Un tânăr a ajuns la spital
Articolul următor