Cum ar trebui să slăbeşti ca să nu revii la greutatea inițială

Dacă ai decis să renunţi la kilogramele în plus şi să-ţi păstrezi greutatea dobândită, nutriţioniştii te sfătuiesc să nu o faci într-un mod greşit.

separator

În cazul în care nu eşti sigură dacă ai nevoie să mai slăbeşti sau nu, calculează-ţi IMC-ul şi vei afla care este greutatea potrivită înălţimii tale. Totodată, verifică şi circumferinţa taliei pentru a stabili care este forma corpului, întrucât, chiar dacă ai IMC-ul în limite normale, grăsimile dispuse prioritar în jurul abdomenului sunt, de asemenea, dăunătoare pentru sănătate, iar medicii susţin că acestea ar creşte riscul bolilor de inimă. Aşadar, jos burta şi grăsimile abdominale!

Mitul 1. Sărind peste mese, nu vei slăbi

Sărind peste mese, vei deveni obosită şi înfometată, iar în scurt timp ai putea să-ţi doreşti să mănânci mai mult pentru a compensa. În plus, înfometată fiind, îţi va fi mai greu să faci o alegere potrivită şi sănătoasă. Ar trebui să-ţi stabileşti un program alimentar, mese regulate şi să-ţi planifici din timp opţiunile adecvate, gustoase şi sănătoase.

Mitul 2. Restricţionează următoarele alimente

Mâncând doar ţelină şi portocale timp de o săptămână ai putea să scazi în greutate, dar aceste diete ,,entuziaste’’ devin rapid foarte plictisitoare şi nu funcţionează pe termen lung. Chiar dacă sunt scăzute în calorii, ele te vor lipsi în acelaşi timp de o mulţime de nutrienţi necesari organismului, vitamine, minerale, fitonutrienţi antioxidanţi pentru că nu vei mânca variat şi, într-un final, tei vei alege cu boli cauzate de deficienţe de nutrienţi, hipovitaminoze, carenţe de minerale. De aceea, este mai bine să mănânci variat.Poţi să guşti din toate alimentele, dar câte puţin, în limitele calorajului de care ai nevoie. Nu este necesar să mori de foame ca să slăbeşti, trebuie doar să faci schimbări care să îţi asigure un succes durabil.

Mitul 3. Fără desfătări

Să te privezi de toate bucatele pe care în mod obişnuit le savurezi şi îţi sunt pe plac nu este o soluţie, iar interzicerea acestor alimente te poate provoca să le doreşti şi mai mult, iar în cele din urmă, te vor ispiti încât vei renunţa la efort şi la orice dietă drastică. Ţine minte că o alunecare nu înseamnă o cădere şi că nu poate să existe vreun rău dacă îţi permiţi un mic răsfăţ cu socoteală, de mai multe ori. Mai degrabă, obişnuieşte-te să guşti şi să mănânci cantități mici din bucatele care îţi plac, savurând fiecare muşcătură.

Mitul 4. Nu mânca după 7

Dacă mănânci prea mult, nu contează când mănânci. O calorie este calorie în orice moment al zilei. Ideea este că e mult mai sănătos pentru tractul digestiv să eviţi o cină greoaie înainte de culcare.

Mitul 5. Scapă de grăsimea abdominală, aripioare, coapse groase

Din nefericire, nu putem alege de unde să pierdem şi unde să adăugăm în greutate. Când slăbeşti, grăsimea dispare uniform de pe întreg corpul. În acelaşi timp, practicarea sportului şi anumitor tipuri de exerciţii fizice dezvoltă tonusul şi masa musculară în acele zone spre care ţinteşti, modelându-ţi corpul.

Mitul 6. Anumite alimente ard grăsimile

Niciun aliment consumat nu te poate ajuta să arzi caloriile. Cel mai important lucru este să ingeri mai puţine calorii decât cheltui sau utilizezi în detrimentul consumului de alimente cu ,,proprietăţi speciale’’. Nu există anumite alimente, care fiind mâncate, să aibă mecanisme şi efect de slăbire.

Mitul 7. Carbohidraţii îngraşă

Carbohidraţii au mai puţin de jumătate de calorii decât grăsimile. Cu toate acestea, trebuie să atragi atenţia la tipurile de carbohidraţi recomandaţi. Optează pentru cerealele integrale, cum ar fi ovăz, orez brun, pâine integrală şi paste și nu pentru produsele cerealiere de culoare albă sau alimentele cu zahăr și băuturile dulci. Evită, de asemenea, sosurile cremoase în paste, untul şi brânza la cartofi copţi.

Mitul 8. Fără gustări sau nu mânca între mese

Planificarea gustărilor sănătoase între mese te poate ajuta să-ţi controlezi pofta de mâncare. Fructele, legumele, crudităţile sau iaurtul cu un conţinut scăzut de grăsimi sunt alegeri bune. Important este să nu uiţi de cantitate şi măsură!

Mitul 9. Doar law-fat sau cu conţinut scăzut de grăsimi

Nu te baza pe ,,scăzut în grăsimi’’ ca fiind egal cu ,,scăzut în calorii’’. Înlocuind grăsimile cu alte ingrediente, poate să rezulte un produs cu un conținut mai ridicat de calorii. Nu te lăsa păcălită, verifică eticheta sau inscripţiile de pe ambalajul produsului. Cantitatea este, de asemenea, importantă. Nu vei tăia din calorii dacă mănânci de două ori mai mult produs scăzut în grăsimi, decât dacă mănânci unul cu un conţinut întreg de grăsimi. Alimentele preambalate sau cele cu un conţinut scăzut de grăsimi pot fi deseori încărcate cu zahăr şi conservanţi, nocivi pentru sănătate.

Mitul 10. Exerciţii fizice intense

Nu trebuie să alergi la maraton pentru a slăbi. Poţi să pierzi energie mergând pe jos, urcând scările sau pedalând prin parc. Cea mai eficientă scădere în greutate are loc dacă combini schimbarea obiceiurilor alimentare şi practicarea activităţii fizice! Dietele care presupun evitarea sau limitarea unui tip sau categorii de alimente nutritive nu sunt o soluţie pe termen lung.

Acest articol aparține Victoriei Taylor, senior dietician la The British Heart Foundation

Ce rochie să alegi toamna, în funcție de siluetă
Articolul anterior
Ce să nu mănânci când eşti răcită
Articolul următor
Alte articole interesante