Exerciții pentru a-ți subția picioarele în doar câteva zile

Dacă îți dorești să îți sculptezi picioarele într-un timp foarte scurt, încearcă să depui puțin efort fizic în fiecare zi și rezultatul va fi pe măsura așteptărilor. Vezi, mai jos, ce exerciții trebuie să faci pentru a-ți tonifia zona coapselor interioare.

separator
maxresdefault
1. Fandări laterale cu greutăți
Fandările sunt fantastice pentru tonifiere și întărire, așa că ia o ganteră și apucă-te de treabă. Stai cu picioarele apropiate și ține o ganteră cu ambele mâini, întinse în jos. Fă un pas mare spre stânga cu piciorul stâng, ținându-ți corpul îndreptat spre față. Îndoaie genunchiul stâng și lasă-te puțin pe spate până ajungi în poziția de fandare laterală. Coapsele tale ar trebui să fie paralele cu podeaua. Revino la poziția inițială, fă la fel pentru partea dreaptă, apoi repetă.


2. Picioare de broască
Acest exercițiu e grozav deoarece nu ai nevoie de niciun echipament și este rapid și ușor. Stai pe spate, cu picioarele drepte în aer, călcâiele apropiate și degetele în exterior. Îndoaie-ți genunchii în lateral și trage-i mai aproape de corp. Menține poziția timp de o secundă, apoi îndreaptă-ți picioarele și repetă.

3. Ridicări ale picioarelor cu ajutorul mingii
Acest exercițiu este eficient deoarece întărește mușchii slăbiți ai coapselor. Ține o minge mică între glezne și stai pe o parte. Sprijină-ți capul cu un brat și îndoaie-l și pe celălalt, ținându-l pe podea pentru a avea echilibru. Încordează-ți coapsele interioare pentru a ține bine mingea și apoi îndreaptă-ți picioarele. Încă ținând mingea, ridică-ți picioarele la aproximativ 15 cm de pământ. Repetă de 10 ori, apoi mută-te pe cealaltă parte.

4. Genuflexiuni de sumo folosind greutăți
Adoptă poziția de sumo, cu picioarele depărtate (dar nu prea depărtate, pentru că nu vrei să îți lucrezi fundul, ci coapsele). Cu picioarele întoarse la un unghi de 45 de grade față de corp, ține o ganteră în fața ta și stai cu spatele drept. Îndoaie-ți genunchii și împinge-ți șoldurile în spate, coborându-ți corpul cât de mult poți, ținându-ți spatele drept. Revino la poziția inițială, apoi repetă.

5. Sărituri de sumo
Acestea sunt bune și pentru coapsele tale, dar și pentru inimă. Stai cu picioarele puțin mai depărtate de nivelul șoldurilor, cu degetele spre exterior. Îndoaie-ți genunchii și coboară-ți corpul ca la genuflexiunile sumo. Sari, întinzându-ți picioarele în aer și aterizând la loc cu picioarele depărtate, apoi repetă.

6. Fandări laterale
Acest exercițiu îți întărește coapsele interioare, fiind însă un exercițiu excelent pentru întregul corp, deoarece arde multe calorii. Stând în picioare, pășește în lateral cu piciorul drept, cu degetele în afară. Fandează spre partea dreaptă, împingându-ți fundul spre spate și sprijinindu-te pe călcâie de parcă ai face o genuflexiune sau de parcă te-ai așeza. Revino la poziția inițială, apoi repetă pentru cealaltă parte.
Sursa

De ce ne îngrășăm iarna și dăm jos mai greu kilogramele în plus

Creșterea în greutate, în timpul iernii, variază de la persoană la persoană. Totuși, majoritatea oamenilor se îngrașă în timpul lunilor de iarnă, iar procesul de slăbire poate deveni ușor anevoios. Iată, mai jos, câteva motive care te pot face să adaugi în greutate și pe care trebuie să le iei în considerare:

Diete de slabit sustinute de stiinta + Exemple de meniuri

1. Mai multe ore de somn. Zilele lungi de vară sunt un stimulent excelent pentru a lucra mai productiv. Iar când se întunecă devreme și vremea este înnorată aproape tot timpul, este destul de firesc să vrei să stai întins pe canapea sau să dormi. În sezonul de iarnă, numărul orelor de activitate este mult mai mic, ceea ce duce adesea la creșterea în greutate.

2. Vremea este mai rece. Dacă-ți place vremea rece, probabil că vei prefera să stai acasă iarna în loc să mergi la plimbare sau la schi. Este foarte greu să te menții activ în această perioadă a anului. Dar în acest sens te pot ajuta prietenii cu care poți ieși afară chiar și în sezonul rece.

3. Tulburări afective sezoniere. Lipsa razelor soarelui, în timpul iernii, poate avea un impact semnificativ asupra stării de spirit și a sănătății. Mulți oameni dezvoltă tulburări afective sezoniere în această perioadă. Iar acest lucru duce adesea la o hrană mai nesănătoasă, evitarea întâlnirii cu prietenii și a plimbărilor, ceea ce poate afecta greutatea.

4. Sărbătorile de iarnă. Sezonul sărbătorilor de Anul Nou aduce numeroase petreceri cu rudele, cu prietenii și colegii, care sunt însoțite de un consum de alimente bogate în calorii și băuturi alcoolice.

Mâncarea excesivă este obișnuită, iar problema este că nu se întâmplă o dată, ci aproape zilnic, timp de două săptămâni. 

5. Mâncare grea. Când afară este frig, majoritatea persoanelor consumă alimente mai grele. De fapt, orice masă contribuie la creșterea temperaturii corpului, ceea ce poate fi un motiv pentru o poftă de alimente mai grase și bogate în calorii.

6. Consumul de alcool. În timpul iernii, unii oameni beau din ce în ce mai mult alcool, și mai ales vin fiert, care este bogat în calorii și poate provoca creșterea în greutate. Și atunci când alcoolul este combinat și cu alimente grele, atunci este aproape imposibil de evitat kilogramele în plus.

7. Consumul excesiv de dulciuri. Vremea înnorată, lipsa soarelui, zilele mai scurte, dispoziția proastă, depresia, lipsa de energie – toate acestea sunt motivele care te obligă să consumi, iarna, mai multe dulciuri. Zahărul te face să te simți mai fericit, îți dă energie, dar odată cu ea și kilograme în plus.

8. Dezechilibru hormonal. Lipsa razelor soarelui poate avea un efect profund asupra producerii de hormoni, în special a celor care reglează somnul. În această perioadă a anului, hormonii sunt sintetizați în cantități mai mari, iar senzația de somnolență poate reduce semnificativ dorința de a merge la sală sau de a face mișcare acasă. 

9. Accelerarea metabolismului. Deși acest lucru poate părea un lucru bun, un metabolism mai rapid poate duce la creșterea în greutate în loc de pierderea kilogramelor. Metabolismul este stimulat pentru a folosi mai multă energie și pentru a menține corpul cald.

O persoană trebuie să consume mai multe alimente pentru a satisface nevoile crescute de energie ale organismului. Prin urmare, atunci când simți o poftă de mâncare, nu uita că metabolismul nu s-a accelerat suficient pentru a transforma complet toate caloriile consumate în energie.

10. Mănânci mai puține alimente proaspete. În timpul iernii, nu există atât de multă mâncare proaspătă ca vara, așa că mulți oameni consumă alimente ambalate. Și pentru a preveni acest lucru,  aprovizionează-te cu fructe și legume de sezon și mănâncă morcovi sau un măr în loc de chipsuri.

sursa

Activitatea zilnică care crește semnificativ durata de viață. Descoperirea a fost făcută de cercetători

Riscul de mortalitate din cauze cardiovasculare scade spectaculos dacă în rutina zilnică este inclusă o activitate fizică viguroasă. Descoperirea a fost făcută de cercetători de la Universitatea Sydney din Australia.

Urcarea câtorva trepte, un mod indicat pentru a vă menține sănătatea

Studiul a fost publicat în prestigioasa revistă Nature Medicine de către o  echipă internațională de oamenii de știință condusă de Universitatea Sydney din Australia. Experții au arătat că o activitate fizică zilnică viguroasă reduce semnificativ riscul de mortalitate prematură, relatează ziare.com.

De departe, exercițiile fizice sunt una dintre cele mai eficiente metode anti-îmbătrânire disponibile, dar nu toată lumea are resursele sau voința pentru a se angaja la un regim regulat de astfel de activități, potrivit Nature.

Alergatul după autobuz, foarte indicat

Se pare însă că nu doar exercițiile fizice regulate reprezintă modalitatea prin care mușchii și sistemul cardiovascular sunt puși la lucru. Exerciții scurte de activitate sunt din când în când urcarea câtorva scări, alergarea după un autobuz, transportul de saci de la magazinul alimentar etc.

Anterior, nimeni nu a comparat astfel de acțiuni de zi cu zi cu biomarkerii de sănătate, dar un nou studiu publicat pe 8 decembrie 2022 și realizat de o echipă internațională de oameni de știință a schimbat acest lucru.

Cercetătorii au folosit date de la dispozitivele portabile stocate în Biobank din Marea Britanie, un depozit imens de informații despre sănătate care a permis zeci de lucrări științifice.

Cercetătorii au preluat date despre mortalitatea de orice cauză, cardiovasculară și prin cancer pentru mai mult de 25.000 de persoane (vârsta medie de 62 de ani) care nu au făcut mișcare în mod regulat, dar au purtat portabile în timpul perioadei medii de urmărire de 7 ani.

Trei sesiuni de activitate de un minut

Cercetătorii au folosit 65.000 de persoane fizice obișnuite în studiu. Cei care nu fac exerciții fizice au fost definiți ca persoane care nu au raportat nicio participare la exerciții în timpul liber și nu mai mult de o plimbare recreativă pe săptămână.

Astfel, sunt suficiente doar 3 sesiuni de activitate de un minut, ceea ce scade riscul de mortalitate de orice cauză cu 39%.  De asemenea, 1,5 activități fizice pe zi au dus la un risc cu 25% mai mic, iar efectul a crescut în cele din urmă la aproximativ 11 reprize de activitate pe zi (reducere a riscului cu 48%).

Efectul a fost mult mai puternic pentru mortalitatea cardiovasculară, în care 1,5 episoade pe zi au dus la 33%, 3 exerciții pe zi la 41% și 11 pe zi într-o reducere uluitoare a riscului cu 65%.

Studiul arată că, în timp ce exercițiile fizice regulate sunt importante, chiar și puțină activitate fizică viguroasă este asociată cu o reducere considerabilă a mortalității.

Secretul Andreei Bălan. Ce face artista în fiecare seară. „E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef”

Andreea Bălan, în vârstă de 38 de ani, a reușit de-a lungul anilor să își mențină silueta, însă nu cu o dietă strictă, ci cu un stil de viață cât mai sănătos. Artista a dezvăluit că a existat o perioadă în viața ei când se consuma foarte mult sufletește, iar stresul îi tăia pofta de mâncare. În timp, lucrurile s-au schimbat.

Secretul Andreei Bălan. Ce face artista în fiecare seară. „E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef”

„Pe Tik Tok există un filmuleț în care am în față un curcan imens și spun că acel curcan este o porție. Glumesc. Chiar mănânc. De două ori pe zi, un singur fel. De multe ori mănânc salată ca să pot să mănânc desert. Fără desert nu se poate”, a povestit Andreea Bălan pentru Ego.

În trecut, Andreea Bălan reușea să se mențină în formă și din cauza faptului că era o persoană care se consuma extrem de mult interior, fapt care îi tăia pofta de mâncare și afinitatea pentru dulciuri.

„Nu mă mai consum deloc pe interior. Lucrezi cu tine și îți dai seama că viața oricum se desfășoară, vrei sau nu vrei, și nu are rost să te mai stresezi. Nu mă mai stresează absolut nimic”.

„Eu fac sport în fiecare zi o oră. Seara, înainte de culcare, fac acasă. Nu am timp să merg la sală și atunci fac acasă.

Am gantere, săculeți. Apoi dansez cu Petrișor, am concerte, în primăvară am patinat trei luni la „Dancing on ice”, apoi am fost în „America Express”, unde am mers mult pe jos, deci trebuie să faci un efort după 35 de ani. Corpul nu îți mai răspunde ca la 25. La 25 de ani nu era nevoie să fac toate aceste lucruri”, a povestit Andreea Bălan despre ritualul ei din fiecare seară.

„Indiferent de ce se întâmplă, vreau nu vreau, ora de sport o fac. E vorba de disciplină. De multe ori nu am chef, dar nu este vorba despre chef.

În viață nu faci tot timpul ce ai chef, că altfel nu ajungi nicăeri. Faci și ce trebuie ca să ajungi unde vrei să ajungi și este vorba de disciplină. Oamenii de succes au o disciplină foarte mare”, a mai declarat artista, completând că este de datoria ei, ca artist, să se asigure că apare în fața publicului cu o imagine impecabilă.

318746712101621475610076463254585429670691711n

„Sunt disciplinată din toate punctele de vedere. Este descrierea jobului meu. Dacă mi-am ales să fac meseria asta, adică să o continui că pașii au fost îndrumați de tatăl meu când eram mică, apoi am ales să o continui, e musai să ai o anumită disciplină.

Este în descrierea jobului ca să zic așa, să mă îmbrac bine, să arăt bine, să fiu prezentabilă, să vorbesc frumos, nu am voie să fac prostii pentru că trebuie să fiu un exemplu. Mie așa mi se pare. Mai ales că apari în fața oamenilor. Când mai ai și copii trebuie să fii un exemplu pentru public, cât și pentru copiii tăi”, a declarat Andreea.

La 82 de ani, o chișinăuiancă brodează cu mărgele fără ochelari: „Am niște ochi foarte sănătoși, îi seamăn mamei”
Articolul anterior
10 secrete pentru a călători cu bani puțini
Articolul următor