Retenția de apă: cauze, simptome și soluții

Cu un conținut mediu de peste 60 % de apă, organismul uman este un sistem complex, care trebuie hidrat în fiecare zi. Sănătatea țesutului muscular, a organelor interne și a sistemului osos depinde de aportul zilnic de apă. Însă, în ciuda recomandărilor cu privire la cantitatea optimă de apă ce trebuie băută, consumul excesiv poate provoca probleme de sănătate. Una din consecințe poate fi retenția de apă, anunțată de o serie de disconfort și transformări la nivel corporal.

Retenția de apă are loc când excesul de lichide se acumulează în interiorul corpului, de asemenea, cunoscută sub numele de retenție de lichid sau edem. Cel mai comun semn al retenției de lichid este umflarea mâinilor și a picioarelor. Dar sunt și alte simptome, precum: piele cu textură lucioasă și întinsă, inflamații ale gleznelor, umflarea articulațiilor, balonarea exagerată, creșterea în greutate, dificultăți ale respirației, durere de articulații și migrene. Centru Online de Nutriție și Sport vă poate oferi o ghidare profesionistă în procesul de remodelare corporală, încât să evitați confruntarea cu probleme de sănătate. De asemenea sunteți asigurat cu o monitorizare constantă de Ambasadorii Centrului.

  Una din cauzele retenției de apă poate fi: perioade lungi de timp petrecute în picioare permit acumularea de lichide la nivelul membrelor inferioare sau din contra, inactivitatea din punct de vedere fizic, cum ar fi șezutul sau zboruri lungi.

Deficiențele de anumite alimente, precum deficitul de vitamina B1 poate fi cauza edemelor sau consumul unor cantități excesive de sare. Dacă mănânci deseori mese bogate în sare, precum multe alimente procesate, corpul tău poate reține apă. 

Retenția de apă în organism reprezintă un risc pentru multe persoane, iar metodele de prevenție și de combatere a acestei probleme țin direct de adoptarea și respectarea unui mod viață sănătos.Începe să faci sport de la mici plimbări și până la antrenamente complexe. Atunci când faci mișcare fizică regulată pui sângele în mișcare și antrenezi inclusiv circulația apei în organism. Un efect imediat este ameliorarea senzației de glezne umflate și a durerilor de picioare. Pe măsură ce îți vei dezvolta rezistența și te vei hidrata corespunzător, retenția de apă va avea un regres semnificativ. În Cabinetul Personal ai parte zilnic de antrenamente care contribuie la atingerea scopului propus.

Majorează consumul de apă. Un aport suplimentar de apă poate contribui la eliminarea sării și la drenarea rezervelor pe care organismul le face în perioadele în care organismul nu este hidratat corect. Fie că optezi suplimentar pentru pepene roșu, apa de cocos sau ceaiuri din plante. Pentru rezultate mai bune, elimină băuturile cofeinizate și alcoolul. Norma zilnică de consum al apei se calculează foarte simplu.

La femei se împarte greutatea pe care o au la 30, și la bărbați la 40. Cifra obținută ar arăta consumul de apă care ar trebui întrebuințat pe parcursul zilei.

Femei: Greutate (kg) * 30 ml = norma zilnică de consum a apei.

Bărbați: Greutate (kg) * 40 ml = norma zilnică de consum a apei. Restabilește echilibrul alimentar. Ține cont de un regim alimentar sănătos și evită carbohidrații rafinați. Fii atent la produsele care pot conține sare ,,ascunsă”, acestea sunt alimentele procesate. Introduceți în meniu alimente bogate în magneziu, potasiu și vitamina B6.

Împreună cu Centrul Online de Nutriție și Sport nu doar lucrezi la remodelarea ta corporală, ci înveți să fii sănătos, cunoști cum să combini corect alimentele, faci efort fizic regulat și mergi încrezut spre realizarea  scopului tău. Accesează link-ul și solicită o consultație GRATUITĂ, iar ambasadorul te va contacta cu mai multe detalii.

Tragedie în familia actriței Sharone Stone
Articolul anterior
MakSim a apărut în public pentru prima dată după ce a ieșit din comă
Articolul următor