Un expert în disfuncții hormonale oferă sfaturi utile celor care doresc să slăbească

Creșterea în greutate poate avea la bază mai multe cauze, iar una dintre acestea sunt disfuncțiile hormonale în organism.

separator
Dr. Sarah Gottfried, expert în hormoni și doctor la Universitatea Harvard, explică modul în care dezechilibrul hormonal poate împiedica pierderea în greutate.

,,În activitatea practică, sunt deseori întrebată despre aceleași probleme, precum: ,,Urmez toate regulile, dar nicidecum nu pot să slăbesc”, ,,Îmbătrânesc și metabolismul meu încetinește”, ,,Așa sunt genele. Mi-e tot mai greu să slăbesc”, ,,Ultimele 5 kg nu pleacă și gata! Se pare că trebuie să mă resemnez cu asta”, ,,Există unele alimente greu de refuzat pentru mine, deși sunt conștientă de răul lor”, ,,Îmi puteți prescrie un fel de medicament ca să slăbesc”, ,,Am încercat deja totul pentru a pierde în greutate. Poate că ar trebui să mă accept cu grăsimea pe mine, și, în sfârșit, să arunc toate hainele în care nu mai încap”, ,Exercițiile și recomandările dietetice potrivite pentru toată lumea, nu funcționează pentru mine”, ,,Am dat jos 2 kg, apoi am adăugat 5. E groaznic!”.

Vă sunt cunoscute astfel de situații? Dacă da, probabil că nu știți un secret: unul din motivele pentru care luptați fără succes cu greutatea este dezechilibrul hormonal. Ca medic, înțeleg perfect suferința, Eu însămi am fost grasă. Așa că a trebuit să-mi folosesc cunoștințele medicale pentru a scăpa de kilogramele în plus. Și acum sunt gata să împărtășesc cunoștințele mele cu ceilalți”, spune Sarah.

,,În organism, există mai mulți hormoni, dar 4 dintre ei, specifici sexului feminin, influențează greutatea corporală.

1. Estrogenul. Este un hormon feminin care ,,crește” sânii și șoldurile și este, de asemenea, responsabil pentru producerea fluidului intraarticular. Bărbații au și ei estrogeni, dar în cantități mai mici. Cu toate acestea, pentru persoanele de ambele sexe există riscul de estrogen în exces. Mai mult, estrogenul continuă să fie produs în ovare chiar și după menopauză. Acest proces este unul benefic și normal. Dacă ai un nivel scăzut de testosteron, atunci concentrația de estrogen este aproape sigur peste valoarea normală. Din cauza aceasta, devine mai dificil pentru femei, spre deosebire de bărbați, să piardă în greutate.

Ce trebuie să faceți: Pentru a scădea nivelul de estrogen (și a pierde în greutate), vă recomand să consumați aproximativ 0,5 kg de legume pe zi. Fibrele de legume ajută la eliminarea excesului de estrogen.

2. Insulina. Se știe că fiecare a doua persoană suferă de o formă de diabet zaharat, care este însoțită de obezitate. Atunci când se instalează excesul de greutate, celulele corpului devin insensibile la insulina secretată în organism. Ca urmare, organismul cere și mai mult zahăr.

Ce trebuie să faceți: Există multe modalități de a elimina insulina, dar, personal, recomand să beți apă cu două linguri de oțet de mere. Un studiu din 2004 a arătat că consumarea a 2 linguri de oțet de cidru de mere înainte de o masă bogată în carbohidrați a redus semnificativ nivelul de glucoză din sânge la persoanele cu rezistență la insulină. De asemenea, exercițiile fizice și scăderea în greutate, ele însăși, reduce rezistența la insulină.

3. Excesul de cortizol. Cortizolul este produs ca răspuns la situațiile stresante. Astăzi, majoritatea dintre oameni suferă de stres tot timpul. Când vine vorba de dezechilibrul hormonal și creșterea în greutate, toate ,,drumurile” duc la cortizol. Nivelurile ridicate de cortizol conduc, de asemenea, la dependența de alimente și de zahăr în special. Ca urmare, grăsimea se depozitează în forma sa pură, în toate părțile corpului.

Ce trebuie să faceți: Pentru a echilibra nivelurile de cortizol, trebuie să opriți consumul de cofeină. Se recomandă abținerea de la cafea timp de cel puțin o săptămână, și veți observa că ați început să dormiți mai bine și ați devenit mai calmi. Dacă renunțați complet la cafeină, încercați mai întâi să înlocuiți cafeaua cu ceai verde. Apoi, ceaiul verde cu cel alb, după care ceaiul – cu apă caldă cu lămâie și un vârf de piper negru sau roșu. Există mai multe moduri de a reglementa nivelul de cortizol, dar eliminarea cofeinei din dietă este cu siguranță primul lucru de facut.

4. Lipsa adiponectinei. Adiponectina este unul din hormonii cheie care îi ,,spune” corpului să ardă mai multe grăsimi. Hormonul este necesar pentru a regla nivelurile de glucoză și metabolizarea acizilor grași. Unii oameni au o înclinație genetică pentru a produce mai puțin din acest hormon și, din nefericire, acest lucru duce la faptul că corpul acumulează grăsimi.

Ce trebuie să faceți: Pentru a stabili nivelul adiponectinei, este recomandat consumul de fistic. În cadrul unui studiu, la care au participat 60 de persoane cu sindrom metabolic, s-a constatat că persoanele care au consumat fistic au înregistrat creșterea nivelului de adiponectină în sânge. În plus, au fost remarcate îmbunătățiri în circumferința taliei, zahărul din sânge, colesterolul total, LDL colesterol (așa numitul „colesterol rău” a scăzut). Ce altceva crește nivelul de adiponectină? Postul periodic, evitarea cinei târzii. În plus, poți fi consumate alimente cu grăsimi monosaturate, de exemplu, avocado, nuci și ciocolată neagră. Nu uitați de exerciții fizice.

Când am început lupta cu excesul de greutate, am încercat să-mi dau seama cum să ies din acest haos hormonal. Și, bineînțeles, am făcut concluziile potrivite despre ce fel de mâncare și stil de viață îmi va aduce beneficii mari.

Despre femei și excesul lor de greutate se poate vorbi fără sfârșit. Este vorba despre puterea asupra ta și capacitatea de a începe totul din nou. Se pot întâmpla lucruri uimitoare când simți energia și forța din corpul tău. Dacă vei da jos kilogramele în plus, nu te vei mai simți grasă, nervoasă, iritată, nu veți simți vină și ura față de corpul tău. În cele din urmă, vei putea să te concentrezi pe cele mai dragi vise și speranțe, pe planurile tale de viață. Vei putea înțelege ce te ajută să te simți activă și plină de energie”.

Grăsimea de pe abdomen ne face vulnerabili în fața infecțiilor. Explicațiile specialiștilor

De ce grăsimea de pe abdomen ne face vulnerabili în fața infecțiilor? Dar și în fața bolilor cardiovasculare ori diabet? Grăsimea de pe abdomen este ,,scăldată” de macrofage, celule inflamatorii care declanșează inflamația cronică, informează medicii.

Cum scapi de grăsimea de pe abdomen? Mihaela Bilic, 7 reguli de aur: Suntem  tot mai sedentari, așa că trebuie să…

„Celulele inflamatorii, numite macrofage, sunt în permanență activate, indiferent că există sau nu un agresor, aceste celule inflamatorii secretă tot timpul substanțe numite cytokine, care intrețin o stare de inflamație non-stop, ca o stare permanent de luptă, organismul nu se poate relaxa”, dezvăluie Prof. univ. dr. Carmen Chifiriuc, Facultatea de Biologie, București.

„O stare de permeabilitate crescută, adică la porțile de intrare toate ușile sunt descuiate ca soldații să se poată deplasa repede dintr-o încăpere la alta și să detecteze agentul agressor. E foarte bine într-o inflamție acută. Dar dacă tot timpul aceste uși stau deschise vor apărea niște oportuniști, care vor profita de aceste uși și vor pătrunde în organism.”

Ușile… deschise tot timpul înseamnă că apar infecții severe. Tot așa încep bolile inflamatorii sistemice- ateroscleroza ori diabetul.

Exact asta se întâmplă și în organism, dacă un proces este intens, este epuizată capacitatea organismului de a fi atent, alert, la ceilalți stimuli, pentru că în permanență vin stimuli la care trebuie să răspundă, iar el e obosit.”

Reacție slabă la stimulii din mediu înseamnă, de fapt, grăsime abdominală, plină cu celulelele imunitare – macrofage.

Prima linie de apărare imunitară e formată din bacteriile bune, alături de care trăim. În plămâni, găsim și cili, care elimină fizic agresorii. Dar și mucus. Iar celulele de suprafață din organism se schimbă, lunar, și elimină astfel și agenții nocivi.

A doua linie de apărare imunitară înseamnă celulele inflamatorii. Le găsim în cea mai folosită analiză de sânge, numită hemoleucogramă. Celulele inflamatorii se numesc neutrofile, bazofile, euzinofile, macrophage.

„O hemoleucogramă arată fie creșterea, fie scădera numărului acestor celule inflamatorii în sânge, și ea spune sunt soldați specializați în diferite etape ale apărării.”

Cum ajutăm soldații organismului uman? Abdomenul are grăsime? Nu o problemă estetică. Cu una a sistemului imunitar. Scăzând grăsimea, veniți în ajutorul propriei armate de apărare, susține medicul.

sursa: www.protv.ro

Muzica ne ajută să uităm de foame și să dăm jos kilogramele în plus

Muzica ne ajută să uităm de foame, de durere sau de tristețe, devenim mai puternici și mai inteligenți. Nutriționistul Mihaela Bilic ne îndeamnă să găsim stilul care ni se potrivește, să ascultăm pe repeat și cu volumul dat tare și vom vedea că nu mai avem nevoie de mâncare!

Muzica ne face să uităm de foame și de dureri FOTO Shutterstock

Pe pagina sa de socializare, medicul a explicat cum funcționează lucrurile și de ce este important să ascultăm tot mai des melodiile preferate. Oamenii de știință au hotărât că muzica este o necesitate biologică, un element de bază pentru sinteza de dopamină, alături de alte elemente vitale pentru supraviețuire, adică mâncare și sex. Dopamina este substanța care stimulează sistemul de recompensă și ne face să ne simțim bine, satisfăcuți, fericiți.

„Ultimele cercetări în materie de neuroștiințe au arătat că muzica este un antidot pentru stres, durere, pierderile de memorie, dependențe și depresie. În fiecare etapă a vieții noastre, de la embrionul din burta mamei până la bunicii care suferă de Alzheimer, ne putem echilibra creierul cu ajutorul muzicii. Mecanismul de recompensă este metoda prin care natura ne face să repetăm instinctiv activitățile care ne fac plăcere. De exemplu se întâmplă adesea să mâncăm de plăcere, chiar dacă nu ne este foame, pentru că mâncarea activează circuitul de recompensă. Se pare că și muzica funcționează la fel, face legătura între ariile cerebrale cognitive și zonele biologice care țin de supraviețuire”, explică medicul.  

Mecanismul, spune Mihaela Bilic, este unul foarte simplu: devenim fericiți atunci când intrăm într-o transă muzicală.

„Creierul percepe muzica ca pe o mâncare bună, devenim fericiți și chiar euforici atunci când intram într-o transă muzicală. Prin intermediul dopaminei muzica acționează ca un drog, cu ajutorul ei putem uita de foame, de durere sau de tristețe, devenim mai puternici și mai inteligenți.

Începând cu anul 2007 în competițiile sportive le-a fost interzis participanților să asculte muzică în căști. S-a constatat că putem obține un efect de dopaj și performanțe sportive superioare când ascultăm o piesă muzicală la volum și intensitate mare. Muzica ne ajută să ne depășim limitele: mai repede, mai mult, mai tare!

În timpul efortului fizic descărcarea de dopamină indusă de muzică reduce cu 50% senzația de oboseală și scade sinteza de cortizol (hormon de stres). După sport, aceeași dopamină permite o oxigenare eficientă și refacerea rapidă a organismului”, arată specialistul.

Element terapeutic în tratarea dependențelor de orice fel

De asemenea, arată dr.Bilic, muzica este un element terapeutic când vine vorba de tratarea dependențelor de orice fel, de la droguri la alcool. Are efect benefic și în tulburările de comportament alimentar, iar crizele de bulimie sunt mai rare atunci când ne folosim de muzică ca să obținem o stare de bine.

„Ritmul și armonia muzici neutralizează stresul, frustrarea, încordarea și impulsivitatea. Muzica reduce anxietatea și gândurile negative, îmbunătățește sănătatea mintală.

Știați că muzica face inima să vibreze? Sistemul auditiv este conectat cu sistemul limbic, responsabil de reacțiile emoționale. Nu întâmplător ni se face pielea de găină atunci când ascultăm o melodie care ne emoționează profund. Cu muzică totul devine mai ușor, mai plăcut.

Nu rămâne decât să găsiți stilul muzical care vi se potrivește, care vă dă bună dispoziție și va face să zâmbiți. Apoi ascultați pe repeat și cu volumul dat tare, veți vedea că nu mai aveți nevoie de mâncare!”, spune nutriționistul.

sursa: www.adevarul.ro

Cum se menține în formă Andreea Esca. Prezentatoarea i-a uimit pe admiratorii ei

Andreea Esca are o colaborare cu PRO TV timp de peste două decenii. Deși pare neschimbată, acest lucru este cu siguranță rezultatul unui efort susținut și a muncii depuse în spatele aparențelor sale fizice impresionante.

Cât timp mai vrea Andreea Esca să stea la pupitrul ştirilor de la Pro TV:  „Locul e liber pentru orice candidat” EXCLUSIV - Ego.ro

Andreea Esca a împărtășit mai multe fotografii pe contul său de socializare, dovedind că se află într-o formă fizică de invidiat. Vedeta face și exerciții destul de complexe la sală, care pentru unii ar putea părea chiar foarte dificile. Fanii ei de pe Instagram au fost cu siguranță impresionați și chiar și Alexia Eram încearcă să țină pasul, dar se pare că mama sa este mult mai avansată în acest domeniu.

„Greu la deal, dar nu mă las! „Nu te lăsa ca un câine la doi câini!” Nu mai știu de unde știu vorba asta”, a fost mesajul transmis de vedeta tv.

sursa: Instagram

Foto: Instagram
Foto: Instagram

Andreea Esca știe că unul dintre cele mai importante lucruri atunci când vine vorba despre siluetă este sportul, motiv pentru care nu sare peste antrenamente. Deși a susținut că nu are poate cel mai sănătos stil de viață în general, vedeta a precizat că face mereu sport, orice s-ar întâmpla. Ba mai mult, prezentatoarea TV nu are nici vicii care să îi dezechilibreze rutina.

„Nu știu dacă am cel mai sănătos stil de viață, dar merg la sport dintotdeauna, în mod regulat, orice s-ar întâmpla. Nu am fumat niciodată, nu știu dacă contează, alcool nu prea beau. Beau câte un pahar undeva, așa de gust. Nu e pasiunea mea! Dansez mult, îmi place muzica, am prieteni foarte simpatici, am o familie frumoasă. Toate aceste lucruri, la un loc, reprezintă cumva o viață sănătoasă”, a povestit Andreea Esca, transmite PRO TV.

Subiectul zilei: Andreea Esca şi slăbirea

Băutura care îţi detoxifică ficatul şi pancreasul
Articolul anterior
Iuliana Beregoi a lansat un nou videoclip
Articolul următor