Încep reducerile de sezon! Iată în ce orașe merită să faci shopping!

După cum ne-am obișnuit în ultimii ani, 15 ianuarie dă startul pentru toate magazinele, cele mai multe urmând să afișeze prețuri cu 40 – 50% mai mici, într-o primă fază, pentru ca, până la sfârșitul lunii, prețurile să fie tăiate cu 70 – 80%.

separator

În această perioadă, pentru a scăpa de stocurile la colecțiile de toamnă – iarnă, magazinele din Europa se află într-o cursă de genul: ”Cine vinde mai mult?” și înregistrează volume mult peste limita unei luni obișnuite.

Iată în ce orașe poți face shopping calitativ!

Milano

Capitala modei europene te invită la shopping în case de modă precum Armani, Versace, Dolce & Gabbana, Prada, Valentino sau Gianfranco Ferre. Colecțiile acestora sunt prezentate în boutique-rile elegante din jurul Domului, între Via Montnapoleone, Della Spiga, apoi Via Manzoni lângă Piazza della Scala cu o multitudine de boutique-uri de lux.

Magazinele din Milano sunt deschise de la 09:00 la 13:00 și de la 15:30 /16:00 la 19:30 / 20:00. În mare parte, magazinele sunt deschise întreaga zi. Sâmbăta, tendința generală este de a închide mai devreme, respectiv 17:30. Joi este ziua destinată cumpărăturilor până seara târziu.

Paris

La Paris nu va lipsi niciunul din marile nume ale galanteriei de lux. Armani, Versace, Gucci, Pierre Cardin, Lagerfeld, Rabanne, Hermes, Channel, Boss sunt doar câțiva dintre cei care vă vor provoca să le probați colecțiile de toamnă-iarnă soldate. Vă recomandăm cartierul Montmartre, locul preferat de boema parisiană, cartier unde prețurile sunt cu mult mai mici pentru shopping, dar și cel mai cosmopolit bulevard al Europei, Champs Elyses.

Viena

Dacă mergi la cumpărături în acest oraș, experții vă recomandă străzile Kohlmarkt și Graben, precum și străduțele adiacente. Cartierul comercial din Karntnerstrasse este plin de magazine de lux și centre comerciale mari, în timp ceMariahilferstrasse este o arteră plină de magazine. Dacă vreţi haine scumpe sau de marcă, alegerea perfectă este Peek und Cloppenburg pe Mariahilfestrasse, însă pe bulevardul acesta mai găsiți 3 magazine H&M, 2 magazine New Yorker și multe altele.

Puteti merge și în outleturile de pe lângă Viena: Pandorf și SCS, aflate la 12 kilometri distanță de capitala vieneză. SCS Wien Vosendorf (SCS) este unul dintre cele mai mari centre comerciale din Europa, cu peste 330 de magazine şi 70 de restaurante.

Budapesta

La Budapesta oferta de shopping este foarte variată, aici aflându-se unul dintre cele mai mari centre de cumpărături din Europa Centrală și de Est. Trebuie neapărat să incluzi în traseu strada Vaci Utca și bulevardul Andrassy, unde magazinele de lux, și nu numai, te așteaptă cu oferte mai mult decât incitante.

Istanbul

Îți poți începe călătoria prin numeroasele magazine și bazare turcești, cum ar fi: Isstiklal Caddesi, o stradă plină de cafenele, magazine de haine și librării, magazinele de pe Tesvikiye Caddesi și de pe străduțele din jur încărcate cu produse de firmă ca Mundo, Emporio Armani, Vakko și Beyman.

Sursa

Motivul pentru care nasturii cămășii pentru bărbați sunt pe partea opusă decât nasturii de pe cămășile pentru femei

Nasturii de pe cămășile de bărbați sunt plasați pe partea dreaptă, iar nasturii de pe cămășile femeilor sunt plasați pe partea stângă a hainei. De unde vine această tradiție de plasare a nasturilor pe părți diferite ale cămășii?

Cămașa cu nasturi datează din anii 1200, făcând-o una dintre cele mai vechi piese de vestimentație din lume.

Cămașile inițiale erau purtate de bărbați și erau îmbrăcate direct peste pielea goală. În secolele următoare, femeile au început să poarte cămăși cu nasturi, dar acestea erau confecționate diferit.

În timp ce cămășile bărbaților erau confecționate fără fustă, adică cu tăietură dreaptă, cămășile femeilor aveau o fustă ușor evazată pentru a se potrivi lor. Acest lucru implica amplasarea nasturilor diferit la nivelul bustului și taliei.

Diferențele în astfel de confecții sunt încă existente astăzi în vestimentația bărbaților și a femeilor și acesta este motivul pentru care nasturii sunt poziționați diferit. 

De ce nasturii sunt poziționați diferit la cămășile bărbaților și femeilor

Există multe teorii care încearcă să explice de ce nasturii sunt poziționați în mod diferit.

Una dintre cele mai populare teorii este aceea că bărbații ar fi purtat arme în mână dreaptă și, prin urmare, cadea mai ușor să deschidă nasturii din partea dreaptă în timp ce își mențineau armele în poziție.

În același timp, femeile ar fi avut nevoie de ajutor pentru a se îmbrăca și, prin urmare, ar fi fost mai ușor pentru ele să își încheie nasturii de pe partea stângă.

O altă teorie interesantă este că nasturii poziționați diferit permiteau ca persoana care își îmbrăca hainele să se uite cu ușurință la interiorul hainei.

Această tradiție datează din perioada medievală, când cămășile erau purtate cu un lant de bijuterii peste partea stângă. Așa cum mulți bărbați au fost stângaci, purtatul unor astfel de bijuterii a făcut mai ușor să se deschidă nasturii. În timp, acest obicei a persistat și astăzi, cămășile femeilor și ale bărbaților posedă nasturi poziționați diferit.

O altă teorie, care explica poziționarea diferită a nasturilor, este aceea că nasturii de pe câmașile bărbaților se aflau pe partea dreaptă pentru a preveni lovirea piciorului în timpul călăriei, astfel încât haina să nu fie deschisă accidental în timpul parcursului.

Indiferent de motivul real, diferența poziționării nasturilor între cămășile bărbaților și a femeilor rămâne o trăsătură distinctivă în moda vestimentară. Este o tradiție veche, dar importanta pentru oameni și reflectă evoluția și transformarea modei.

sursa

Carolina Herrera, declarații neașteptate despre femeile de peste 30 ani. Ce articol vestimentar ar trebui evitat?

Creatoarea de modă Carolina Herrera a stârnit o dezbatere aprinsă în industria modei cu afirmația sa arogantă potrivit căreia purtarea blugilor după vârsta de 30 de ani și păstrarea părului lung după 40 de ani este considerată “lipsită de clasă”.

Carolina Herrera, declarații neașteptate despre femeile de peste 30 ani. Ce articol vestimentar ar trebui evitat?

Cunoscută pentru modelele sale elegante și pentru gustul său rafinat, remarca lui Herrera a aprins o discuție aprinsă despre hainele adecvate vârstei și stilul personal. Ea emană o eleganță inconfundabilă și o grație fără efort, care a devenit sinonimă cu brandul ei de modă de peste trei decenii.

Parcursul ei remarcabil către vârful industriei extrem de competitive a modei a început odată cu lansarea brandului său la New York. În prezent, Carolina are o colecție de modă distinsă, o linie de mireasă, parfumuri rafinate și accesorii. Cu o mulțime de magazine în întreaga lume, afacerea ei generează venituri de miliarde de dolari.

Carolina este sigură că nimic nu îmbătrânește mai mult o femeie decât să se prefacă tânără. Ea subliniază importanța cultivării stilului personal după ce se ajunge la o anumită vârstă.

„Nu cred în tendințe, pentru că tendințele te fac să pari că porți o uniformă. Apare un anumit articol vestimentar și dintr-o dată toată lumea arată la fel. Nu purtați niciodată fuste mini. O fustă mini este pentru fetele tinere. În ceea ce privește bikinii, i-am lăsat în urmă când aveam între 40 și 50 de ani”, a declarat Carolina Herrera, scrie Avantaje, conform Bright Side.

De asemenea, ea consideră că purtarea blugilor după 30 de ani „nu arată bine”, ceea ce a provocat o reacție destul de dură din partea colegelor sale.

Carolina crede că femeile de peste 40 de ani ar trebui să aibă părul scurt, altfel par „fără clasă”.

„O femeie trebuie să îmbătrânească cu grație și să nu încerce să aibă o vârstă pe care nu o are, altfel va arăta ridicol. Văd multe femei pe stradă și, din spate, arată foarte bine cu părul lor lung și cu fustele lor scurte. Dar când se întorc – aargh, sunt bătrâne!”, a mai explicat ea, potrivit sursei citată anterior.

Stăpânirea stilului personal nu este atât de greu pe cât pare. Deși moda are o mulțime de reguli, nu trebuie neapărat să le urmăm. Cel mai important lucru este să ne simțim confortabil în corpul nostru și să iubim ceea ce vedem în oglindă.

Sandro Livv – primul magazin de haine bărbătești în Chișinău, produse în Italia

Sandro Livv a fost înființată în Republica Moldova la 24 februarie 2017. Fondatorii companiei sunt un cuplu căsătorit, Alexandru și Natalia Cornitel.

Istoria companiei începe cu pasiunea lui Alexandru (pe atunci fotograf profesionist) pentru proiectarea cravatelor pentru bărbați realizate în conformitate cu tehnicile tradiționale italiene. La originea acestei pasiuni se află o cunoștință personală cu unul dintre croitorii din Roma, specializat în confecționarea de cravate făcute manual.

Ulterior, Alexandru a petrecut mai multe luni în Napoli, cunoscând și învățând producția de haine de la producătorii locali de îmbrăcăminte tradițională pentru bărbați.

Ca urmare, la Chișinău a fost deschis primul magazin de haine bărbătești produse în Italia, Sandro Livv. Toate hainele și accesoriile pentru magazin au fost confecționate în Italia la comanda personală și la alegerea lui Alexandru.

Încă din prima zi fondatorii Sandro Livv și-au ales misiunea de a aduce în Moldova cultura tradițională a modei clasice italiene pentru bărbați. Începând de la cravată și terminând cu pantofii – toate articolele vestimentare și accesoriile trebuiau să corespundă celor mai exigente cerințe ale iubitorilor de stil și tradiție napoletană, de la alegerea țesăturilor și materialelor până la tehnologia de cusut.

Încă de la începuturi, Sandro Livv a devenit vestimentația preferată a vedetelor pop și TV din Moldova, a politicienilor și a oamenilor de afaceri.

Gama de produse oferite de Sandro Livv este cât se poate de largă, de la pălării, cravate, curele, accesorii și pantofi, până la paltoane, costume, cămăși și eșarfe de mătase rafinate de design propriu.

Sandro Livv își menține constant statutul de magazin de îmbrăcăminte de autor. Costumele pentru bărbați sunt confecționate în maximum 6 bucăți, fiecare cravată în maximum 2 bucăți, iar eșarfele de mătase pentru femei în 7 bucăți de culori nerepetabile.

În prezent, pe lângă magazinul din Moldova, se planifică deschiderea unor magazine la Roma și Paris în 2024. De mai bine de 3 ani, Sandro Livv își vinde online hainele și accesoriile pe piața nord-americană și europeană. Din 2023, noul punct de interes al vânzărilor online va fi piața asiatică, în primul rând Japonia și Coreea de Sud.

Strategia de marketing a Sandro Livv se bazează pe cooperarea cu bloggeri și jurnaliști celebri. Abordarea Sandro Livv se caracterizează, de asemenea, prin filmarea unor spoturi publicitare de imagine extrem de profesioniste, la limita schițelor de artă vizuală.

Filozofia mărcii Sandro Livv este profund înrădăcinată în valorile umane, tradiție, calitate și artă. Sandro Livv este un brand de lux cunoscut pentru designul său sofisticat, materiile prime de calitate, un echilibru între vechea tradiție de producție și noile tehnologii.

Cea mai importantă dimensiune și cel mai important factor în procesul de lucru la noile colecții ale Sandro Livv sunt oamenii. Compania colaborează numai cu producții de familie, unde viața este inseparabilă de artă.

În activitatea sa, Sandro Livv profesează principiul sustenabilității. În producție sunt folosite numai materii prime naturale, care sunt adesea readuse la viață de către al doilea proprietar și apoi reciclate complet pentru o nouă producție. Se alege întotdeauna cea mai bună lână de la cei mai buni producători italieni, pentru a crea un produs cu adevărat special. Impecabilitatea sa este subliniată de finisarea manuală și de edițiile limitate.

Familia Cornitel își dedică toată pasiunea pentru a-și crea produsele, făcându-le unice și urmând viziunea și valorile brandului.

Curele de detoxifiere sunt obligatorii, dacă vrei să slăbești!
Articolul anterior
Soția lui George Clooney ar putea fi arestată! Iată motivul
Articolul următor