Tatiana Țîbuleac: Despre moda care se coace în Moldova și place Europei!

Jurnalista este mândră de realizările designerului din Moldova Irina Madan, care s-a ambiționat să treacă hotarul țării ca să 11261642_10152985640147032_1030808824759327970_najungă cu rochiile ei pictate la evenimente importante din Europa.

separator

Nu este o împătimită a modei, dar și-a luat o haină neagră, care mereu este în vogă, și a mers, din curiozitate, la Săptămâna Modei de la Paris. Jurnalista e mândră de faptul că a ajuns acolo designerul moldovean Irina Madan, dar și supărată pe jurnaliștii de-acasă, care nu au scris nicio știre despre aceasta. Iată care sunt impresiile Tatianei Țîbuleac!

“Zilele trecute am fost la o prezentare de moda, daca tot e saptamana modei la Paris. Am fost cu treaba – sa o sustin pe o fata minunata din Moldova – Irina Madan – care, uite, a razbatut la un astfel de eveniment. Pacat ca nimeni din Moldova nu a scris despre asta, dar inca nu este tarziu – pozele abia vin, Irina e deja pe loc si chiar merita. Sa stiti ca e totusi o chestie sa vezi niste rochii cu motive românesti printre sampanie, genti de 10.000 de euro, valuri de botox si barbati epilati minutios.

Trebuie sa spun din start – eu la moda nu ma pricep. Adica stiu ca ciorapii “in setocika” ba ies, ba intra si ca un spate gol de rochie nu presupune bretele de sutien, insa cam pe aici. Dar, m-am imbracat in negru, am ingustat ochii si m-am contopit. Mai ales ca aveam un carnetel in care uneori scriam ceva destept si paream blogger. Blogger e ok. Poti primi chiar si sampanie, pentru ca niciodata nu stii peste cine dai.

Seara a fost o revelatie. Muzica atat de proasta, incat daca ar fi cantat cineva astfel la o cumatrie de la noi, muzicantul nu ar fi primit nici racituri topite. Prima colectie m-a lasat masca. Sintetica si chetricele de sus pan jos. Rochii de cumatrie (sorry pentru cuvantul “cumatrie”, dar a fost firul rosu al serii), coafuri de cumatrie, atitudine de cumatrie. Aplauze inerminabile de la juriu. Strigate de admiratie. E de inteles, era colectia patroanei serii. Apoi pauza muzicala cu acelasi cantaret magnific. A doua colectie, cum ar veni a unui designer incepator, tot chetricele si sintetica, plus niste sifon, pentru ca, ma rog, omul trebuie sa se afirme. Aplauze mai scazute, dar totusi prezente. Aici eu am pus punct si m-am concentart la oameni.

Totusi cat este de trist sa fii frumos. Adica frumos-frumos, nu asa ca noi. Mai ales cand chiar te iei in serios. Am inteles ca oamenilor frumosi le vine foarte greu in viata. Un om in carucior trezeste compasiune, un nevazator – dorinta de a-l apuca de mana, un om frumos – doar invidie. Nu conteaza ca poate fi Doamne fereste si destept sau bun la inima. Oricum in ochii celorlalti el va ramane un outsider. Mereu prea inalt, mereu chitit, intotdeauna prea arogant, chiar daca nu va scoate niciun cuvant toata seara. Problema cu frumosii nu sunt frumosii, ci uratii.

Totusi mai trist decat toate acele miss-uri venite la prezentare cu coroanele pe cap (!), modelele imbatranite (peste 30 de ani), si oamenii care pe timpuri au incercat sa faca moda, dar deja nu, ca hmm, s-au gandit ca nu-i reprezinta, mai exista o categorie de oameni in aceasta industrie. Cei care fac pe asta bani. Cei care ca niste caracatite cu o laba recruteaza frumusetea asta tanara, o hacuieste si o baga in tipare, cu alta laba – trage tinerii care nu au alt vis decat sa creeze frumos si le fura ideile, vanzandu-le apoi celor care le voi multiplica ieftin si care, cu o a treia laba fluturanda, ne arunca produsul finit de “frumos” ca pe niste firimituri unor gaini flamande.

Iar noi ciugulim, ciugulim, ciugulim.

P.S. Irina, tu ai fost cea mai buna, pentru ca esti a noastra si pentru ca esti (inca) sincera.”

11836911_10154115772003012_8537439524780128725_n

Pantone a anunțat culoarea anului 2024. Ce simbolizează ,,Peach Fuzz”

Culoarea anului 2024 de la Pantone este ,,Peach Fuzz”, o nuanţă de piersică blândă şi hrănitoare, care ne aminteşte să încetinim ritmul şi să avem grijă de noi înşine şi de ceilalţi.

Numele acestei culori romantice reflectă senzualitatea tactilă asociată cu această nuanţă: piersicile catifelate, penele moi de marabou, satinul şi mătăsurile netede de epocă, toate acestea ne vin în minte când ne gândim la combinaţia de roz şi portocaliu.

Pentru Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone Color Institute, „Peach Fuzz” este o culoare potrivită pentru momentul pe care îl trăim, o reflectare a nevoilor şi dorinţelor umane de bază pe care mulţi le pot simţi în mijlocul unor vremuri dificile, scrie News.ro.

„Pe măsură ce intrăm în 2024, unele dintre lucrurile care au devenit deosebit de evidente pentru noi este conceptul de stil de viaţă care capătă un nou sens”, a declarat Leatrice Eiseman pentru Time. „Am trăit în această perioadă de agitaţie în multe aspecte ale vieţii noastre şi, ca urmare a acestui fapt, nevoia noastră de îngrijire, empatie şi compasiune continuă să devină tot mai puternică pe măsură ce ne imaginăm un viitor mai paşnic”.

Eiseman subliniază că nuanţa delicată cheamă privitorii la experienţa umană, punând accentul pe importanţa sănătăţii şi a bunăstării pentru minte, trup şi suflet. De la culorile calde ale unui răsărit sau apus de soare până la confortul unei pături pufoase, culoarea afirmă momentele de linişte interioară cu nevoia profundă de comunitate şi conexiune.

„Ni s-a reamintit că o parte vitală a unei vieţi bune şi a unei vieţi pline este să ai sănătatea, rezistenţa şi puterea de a te bucura de ea”, a declarat Eiseman. „Într-o lume care adesea pune accentul pe productivitate şi pe realizări externe, este important să recunoaştem nevoia de a ne promova sinele interior şi de a găsi momente de răgaz, creativitate şi conexiune umană”.

Pentru Laurie Pressman, vicepreşedinte al Pantone Color Institute, selecţia de culori din acest an este deosebit de semnificativă, având în vedere că este cea de-a 25-a aniversare a programului Pantone Color of the Year. Pentru Pressman, selecţia unei culori care este sinonimă cu conexiunea umană este simbolică nu numai pentru acest an, ci şi pentru obiectivul general al programului în sine.

Mancollini silk scarves

With a heart full of anticipation and excitement, I had the privilege of participating in a unique and ephemeral experience in the world of art and fashion. The Mancollini Silk Scarves Exhibition was an ephemeral event, open for only one day, but it was enough to unveil the rich and captivating history behind each Mancollini scarf.

Inside this magical exhibition, we witnessed a true feast for the eyes and soul. The original drawings and sketches that gave birth to the scarves were displayed in all their splendor, revealing the creative process and meticulous details that make each scarf a work of art in its own right.

Each scarf had a story to tell, and we had the chance to listen to these fascinating tales. The hidden messages in each design were revealed with passion and wisdom, adding depth and significance to each creation. It was an immersion into an artistic universe where fashion and art seamlessly intertwined in sublime harmony.

The evening was dedicated exclusively to silk scarves and their storytelling drawings. We had the joy of trying on these wearable works of art, and the masterclasses taught us creative ways to integrate them into our own personal style. We discovered the secrets of how these scarves can become a unique expression of our personality.

In a space dedicated to art, we witnessed a private presentation of the most luxurious accessories, each one a rare treasure in the world of fashion. Scarves sewn in a single copy shone like stars, and the sketches for the next 10 scarves in the 2024 collection provided an intriguing preview of the future.

What made this experience even more memorable was the live soundtrack. A woman’s voice and the guitar chords complemented the atmosphere perfectly, bringing the stories of each scarf to life in a unique way.

This evening was a journey into the world of Mancollini, where each scarf was a work of art, and every moment was a story. It was an ephemeral experience, but one that will remain vivid in my memory and once again confirmed that fashion can be an authentic and emotionally resonant form of art.

Motivul pentru care nasturii cămășii pentru bărbați sunt pe partea opusă decât nasturii de pe cămășile pentru femei

Nasturii de pe cămășile de bărbați sunt plasați pe partea dreaptă, iar nasturii de pe cămășile femeilor sunt plasați pe partea stângă a hainei. De unde vine această tradiție de plasare a nasturilor pe părți diferite ale cămășii?

Cămașa cu nasturi datează din anii 1200, făcând-o una dintre cele mai vechi piese de vestimentație din lume.

Cămașile inițiale erau purtate de bărbați și erau îmbrăcate direct peste pielea goală. În secolele următoare, femeile au început să poarte cămăși cu nasturi, dar acestea erau confecționate diferit.

În timp ce cămășile bărbaților erau confecționate fără fustă, adică cu tăietură dreaptă, cămășile femeilor aveau o fustă ușor evazată pentru a se potrivi lor. Acest lucru implica amplasarea nasturilor diferit la nivelul bustului și taliei.

Diferențele în astfel de confecții sunt încă existente astăzi în vestimentația bărbaților și a femeilor și acesta este motivul pentru care nasturii sunt poziționați diferit. 

De ce nasturii sunt poziționați diferit la cămășile bărbaților și femeilor

Există multe teorii care încearcă să explice de ce nasturii sunt poziționați în mod diferit.

Una dintre cele mai populare teorii este aceea că bărbații ar fi purtat arme în mână dreaptă și, prin urmare, cadea mai ușor să deschidă nasturii din partea dreaptă în timp ce își mențineau armele în poziție.

În același timp, femeile ar fi avut nevoie de ajutor pentru a se îmbrăca și, prin urmare, ar fi fost mai ușor pentru ele să își încheie nasturii de pe partea stângă.

O altă teorie interesantă este că nasturii poziționați diferit permiteau ca persoana care își îmbrăca hainele să se uite cu ușurință la interiorul hainei.

Această tradiție datează din perioada medievală, când cămășile erau purtate cu un lant de bijuterii peste partea stângă. Așa cum mulți bărbați au fost stângaci, purtatul unor astfel de bijuterii a făcut mai ușor să se deschidă nasturii. În timp, acest obicei a persistat și astăzi, cămășile femeilor și ale bărbaților posedă nasturi poziționați diferit.

O altă teorie, care explica poziționarea diferită a nasturilor, este aceea că nasturii de pe câmașile bărbaților se aflau pe partea dreaptă pentru a preveni lovirea piciorului în timpul călăriei, astfel încât haina să nu fie deschisă accidental în timpul parcursului.

Indiferent de motivul real, diferența poziționării nasturilor între cămășile bărbaților și a femeilor rămâne o trăsătură distinctivă în moda vestimentară. Este o tradiție veche, dar importanta pentru oameni și reflectă evoluția și transformarea modei.

sursa

Fiica Milei Kunis și a lui Ashton Kutcher, din ce în ce mai frumușică
Articolul anterior
Vocea lui Anatol Mârzenco, în teaser-ul unui film autohton!
Articolul următor