Cum scapi de emoțiile negative!

Uneori te gândești că este mult mai ușoară detoxifierea alimentară decât cea sufletească. Și asta deoarece o

separator
amenii de știință au constatat că emoțiile negative au puterea de a ne îmbolnavi, iar emoțiile pozitive sunt capabile să ne vindece.

Cum scapi de emoțiile negative!

Îţi propun câteva metode ca să scapi de trăirile neplăcute.

Clarifică problema.  De multe ori este posibil ca gândurile tale să fie neîntemeiate. Înainte să te îngrijorezi analizează-ți temerile. Pentru lucrurile care depind de tine, fă-ţi un plan de acţiune realist, iar pentru lucrurile care depind de alţii, îndrăzneşte să le ceri ajutorul.

copii_fericitiVorbeşte despre gândurile tale, fie cu un prieten sau cu un psiholog. Feedback-ul  te va ajuta să te eliberezi de povara acelui gând, să înţelegi ce simţi şi să ai un punct de vedere exterior, despre această problemă.

Folosește tensiunea nervoasă în scop util! Este mult mai simplu să încerci să folosești într-un fel acest imens rezervor de energie nervoasă. Apucă-te de o treabă plictisitoare și obositoare pe care o evitai demult. Vei fi uimită să constați cât de repede vei termina totul dacă ești “stimulată” de un “pachet de nervi”.

dsfVezi partea plină a paharului – psihologii recomandă că pentru a confrunta o situaţie negativă, trage adânc aer în piept şi gândește-te la zece lucruri pozitive care ar putea rezulta din această situaţie. Listează orice îţi trece prin minte, chiar dacă poate părea caraghios sau nerealist. Te va ajuta să te detaşezi, să scapi de emoţiile negative şi să te „regrupezi”. Odată ce ai depăşit acest obstacol, îţi va fi mai uşor să rezolvi problema respectivă.

Indiferent de obțiune, ia o decizie! Adesea suferim din cauza că nu ne putem decide ce cale să alegem. Indecizia și ezitarea provoacă de cele mai multe ori pagube și ne epuizează ultimele resurse de energie. Din acest motiv nu te epuiza prea mult și ia o decizie, deoarece viața constă din greșeli, iar din ele învățăm foarte multe.

31428_1363257547Ieşi din monotonie – găseşte preocupări care să îţi poate păstra mintea ocupată. Nu este neapărat un mod de a evita problema, ci de a da creierului tău un răgaz în care să se detaşeze de ea. Aceste activităţi te pot ajuta să vezi lucrurile negre dintr-o altă perspectivă şi de a le găsi o rezolvare din cele mai neaşteptate surse.

emotional-health-1Dresează-ți mintea în fiecare zi! Exercițiile minții sunt extrem de folositoare, atunci când reușim să “canalizăm” emoțiile într-un scop bun. Gândește mereu pozitiv și strădui-te să transformi grijile în fapte pozitive.

Relaxează-te – ieşi cu prietenii, plimbă-te, vezi un film bun sau o piesă de teatru, găteşte sau ia o masă delicioasă în oraş, alături de cineva cu care îţi face plăcere să-ți petreci timpul. Poţi încerca şi tehnicile de yoga sau de meditaţie.

text: Iulia Arnaut

Supă cremă de mazăre
Articolul anterior
Cum antrenezi corect abdomenul?!
Articolul următor