10 moduri în care corpul îţi arată că ai o carență de vitamine sau alți nutrienți importanți

Primăvara este sezonul în care organismul poate resimți cel mai mult deficiența de vitamine, minerale sau alți nutrienți importanți. De regulă, carențele de nutrienți se instalează insidios și pot evolua pe neobservate. Secretul este să descoperi acele simptome uneori ușor de trecut cu vederea. Iată câteva semne și mesajul pe care acestea ți-l transmit!

separator

Descuamarea scalpului

Poate indica o lipsă de acizi grași. Dacă observi că începe să ”ningă” după ce te scarpini în cap, nu e vorba doar despre mătreață. Acesta poate fi un semn că nu ai suficienți acizi grași în alimentație. Acizii grași esențiali, ca omega 3, sunt agenți de lubrifiere ai corpului. Făra ei, pielea și scalpul se usucă. Consumă două porții de pește gras bogat în omega 3 pe săptămână, nuci și semințe de in.

Par subțire și casant

Și lipsa de acid folic poate să ducă la un păr subțire și care se rupe ușor. Folații se conțin în frunzele verzi, spanac, sparanghel.

Încărunțirea bruscă a părului

Cuprul poate afecta producția de melanină, care influențează culoarea părului. Dacă părul începe brusc să încărunțească, verifică nivelul de cupru din corp. O altă cauză ar mai putea fi o carență de vitamina B12. Ciupercile sunt o sursă bună de cupru.

Afte și leziuni în interiorul gurii

Aftele și alte leziuni de la nivelul gurii pot indica o lipsa de B12. Când corpul are nevoie de mai multă vitamina B12, pot sa aparea ulcerații pe o parte sau pe ambele parti din interiorul gurii. Carnea și ouăle sunt cele mai bune surese de vitamina B12.

Piele de găina pe brațe

Dacă brațele au un aspect de ”piele de gaină”, poate fi un semn al lipsei de vitamina A și zinc. Aceste vitamine sunt vitale pentru sănătatea pielii și ajută la vindecarea rănilor. Zincul este prezent în carne, nuci, humus, semințe de dovleac. Vitamina A se poate lua din morcovi, dovleac, ardei gras.

Linii verticale pe unghii

Liniile verticale de pe unghii pot fi un indiciu ca organismul asimilează greu vitaminele și mineralele.  Este potrivit să consumi în special alimente bogate în fier, calciu și zinc.

Oboseala

Starea de oboseală constantă poate indica lipsa vitaminei B12, carența de fier și vitamina D.

Învinețirea ușoară a picioarelor

Dacă la orice lovitură ușoara te învinețești foarte tare, este posibil să ai o lipsă de vitamina C. Aceasta contribuie la producerea de colagen, necesar pentru pereții vaselo de sânge. Și stresul psiho-emoțional este un mare consumator de vitamina C. Surse alimentare de vitamina C sunt ardeiul gras, căpșunile, broccoli, coacăza, zmeura, citricele.

Crampe musculare la nivelul gambelor

Alimentele bogate în magneziu pot ameliora crampele musculare. Surse bune de magneziu sunt semințele de dovleac, leguminoasele, bananele, avocado.

Constipația

Constipatia este un semn al lipsei de fibre în alimentație. Constipatia, adică sub trei scaune pe săptămână, poate avea numeroase cauze. Una dintre cele mai comune este lipsa de fibre în alimentație. Studiile arată că adulții tind să consume cam jumătate din doza zilnică recomandată. Alimente bogate în fibre sunt tărâțea de cereale, boabele integrale, fructele uscate,, leguminoasele.

sursa: www.viataverdeviu.ro

alte Articole interesante