Aceste arome au rezistat timpului și au devenit puncte de reper în istorie și acum sunt descrise drept nemuritoarele clasice. Acestea nu și-au pierdut eleganța și rafinamentul în timp, iar o dată ce intră în viața ta, devin o aromă ce este transmisă din generație în generație. Cum a spus de altfel și Coco Chanel: „Parfumul perfect este parfumul nemuritor”.
Mai jos, găsești lista celor 11 parfumuri care, chiar dacă sunt costisitoare, dau o notă de excentricitate și nemurire frumuseții noastre:
Înca de la debutul său din anul 1961, acest parfum a devenit favorit datorită aromelor sale florale și lemnoase. Casa Hermès nu a fost niciodată în rând cu tendințele, ci mai degrabă a îmbrățișat clasicul, parfumul Calèche fiind cea mai vie dovadă de nemurire a clasicului. În 1992 parfumul a fost remodelat, iar acum aroma sa începe cu note de cimbru, apoi se simt notele picante florale amestecat cu miros de piele, mosc, nuci și lemn.
Secretul acestui parfum constă în combinațiile neobișnuite de arome: căpșuni, prune, piper roz, rodii, paciuli, tămâie, lemn aromat. Jo Malone și-a vândut ideea lui Estée Lauder în anul 1999 și de atunci parfumul ei a devenit unul clasic, un parfum echilibrat și bine definit, dar foarte diferit de celelalte și picant.
Shalimar înseamnă templul dragostei în sanscrita, iar casa Guerlain descrie acest parfum ca o sumă a calităților dragostei: erotic, senzual și fascinant. Este un parfum născut în 1921, foarte feminin care a jucat chiar roluri importante in filme hollywoodiene, chiar din 1971, când este purtat de Jacqueline Bisset în „The Mephisto Walz”. Notele cheie sunt reprezentate de arome de lămâie și bergamotă, iasomie și infuzii de vanilie, distingându-se într-un parfum puternic, destinat ocaziilor speciale.
Nașterea acestui parfum s-a celebrat în 1977 în renumitul Studio 54 din Manhattan, New York. Cu un asemenea debut, nimeni nu își punea problema că acest parfum să nu devină foarte repede o vedetă. Conceputul YSL de feminitate este concentrat într-o aromă opulentă ce amestecă accente de infuzii ierbale cu accente mai dulci precum mandarina, iasomia și vanilia. Din nou, un parfum puternic care are nevoie de o persoană la fel de puternică.
Când Clive a cumpărat parfumeria „The Crown Perfumery”, a decis să păstreze notele elegante și roiale ale numelui, eliberând pe piață un parfum exotic, de cea mai înaltă calitate, cu arome orientale de nucșoară și cimbru. Parfumul este disponibil într-o sticluță de cristal handmade ornată cu un diamant.
Designerul Henri Alméras a creat acest parfum în timpul crizei economice din mijlocul secolului 20, în mare parte pentru că majoritatea clienților nu își mai permiteau parfumurile haute couture. Însă nu a ajutat la nimic, ținând cont că 28 duzini de trandafiri bulgărești și 10.600 de flori de iasomie sunt folosite pentru a produce 20 ml de parfum. Parfumul a devenit cel mai scump parfum din anul 1949, iar în 2000 a fost numit parfumul secolului la Premiile FiFi.
Fiecare picătură din acest parfum îți oferă o impresie fascinantă că ai îmbrăcat cea mai interesantă rochie haute couture – ceva croit perfect și exclusivist. Nici nu ne așteptam la altceva de la casa Dior. Parfumul combină note de salvie și gardenie, cu note florale de trandafiri și iasomie, și cu note compleze de paciuli. În anul 2005 i s-au adăugat și note de cireșe și caramel, făcându-l mai accesibil decât originalul.
Cărei femei nu-i place să se simtă dorită? Cu acest parfum cu siguranță asta se va întâmpla, fiind accesoriul perfect pentru acest scop. Parfumul îmbracă femeia în arome mătăsoase unice, dar nu copleșitoare, un ansamblu de flori de portocal, bergamotă, lemn de trandafir și ylang-ylang, complimentate de o notă subtilă de mimoză. În final, irisul florentin, vetiverul și moscul oferă o aromă caldă a unui parfum nemuritor.
Aroma acestui parfum face orice femeie să se simtă o prințesă. Nu e de mirare că a fost un cadou al prințului Rainier de Monaco pentru frumoasa actriță Grace Kelly, când s-au căsătorit în 1972. Trei ingrediente prețioase – trandafirii de Bulgaria, irișii florentini și tuberozele – fac din acest parfum ceva impresionant, rafinat și o aromă prefectă pentru zilele călduroase de vară.
Hubert de Givenchy a creat „L’Interdit” pentru cea mai feminină și mai delicată muza a sa, Audrey Hepburn. Acesteia i-a placut atât de mult încât a refuzat să fie scos pe piață, de unde și numele parfumului care se traduce prin „interzis”. Ca și muza sa, parfumul este elegant și delicat, cizelat cu note pardoxale foarte jucăușe: pere, căpșuni, cuișoare, santal, tămaie. În anul 1957, abia iese pe piață și devine unul dintre cele mai dorite parfumuri.
Bineînțeles că din aceasta lista nu putea să lipsească parfumul ce atinge superlativul clasicului, parfum ce și-a păstrat locul fruntaș în topul celor mai vândute parfumuri încă din 1921. Gabrielle Chanel a dat naștere unui parfum extrem de feminin ce cuprinde note de ylang-ylang, iasomie și trandafiri de mai, vetiver și santal. Alături de sticluța revoluționară la vremea ei – simplă și geometrica, aroma puternica a parfumului distinge cel mai faimos și mai excentric parfum al prezentului.
Ai grijă de tine și de frumusețea ta!!!