Organizarea unei nunți e o mare lovitură asupra buzunarului, indiferent de capacitatea acestuia. Începând cu prima zi de planificare a bugetului pentru nuntă, îți dorești să o faci rezonabil și să nu cheltuieşti mai mult decât trebuie. „Cât va costa nunta noastră?” – e prima întrebare pe care, de regulă, o pun tinerii care vin la noi pentru organizarea nunții.
În zilele noastre, cu toții numărăm banii, e un fapt incontestabil. În special atunci când ne referim la un eveniment atât de important, precum e nunta. Este mai corect să planifici bugetul în prealabil, decât să te lași pradă acelui „vreau” de moment în consecința căruia vei observa că toate cheltuielile au întrecut limita.
În opinia mea, o nuntă decentă e acea nuntă care include, în egală măsură, tot spectrul de servicii nupțiale. Nu contează volumul bugetului, ci faptul că nimic nu trebuie să iasă în evidență din contextul general. De altfel, întreg evenimentul își va pierde din integritate și riscă să fie interpretat precum o adunătură de servicii rău prestate, în locul unui eveniment unic. Spre exemplu, o sumă mare de bani investită în decorul nunții sau într-o rochie de mireasă mult prea scumpă va fi rău interpretată de către invitați în cazul în care nunta are loc într-o cafenea din clasa „econom”. În egală măsură, e greșit să economisești banii prevăzuți pentru transportul invitaților, dacă restaurantul se află în afara orașului. Invitații tăi, care vor avea dificultăţi în deplasarea spre locație, pot să ajungă într-o dispoziție rea și, prin urmare, să nu observe frumusețea decorului nunții tale. Greșeala de bază comisă de tinerii care își organizează nunta cu puterile proprii este că investesc 80% din budget pentru banchet și lasă, respectiv, doar 20% pentru crearea atmosferei.
Îți propun o schemă simplă, care te poate ajuta în împărțirea bugetului pentru nunta ta:
· restaurant = 40%
· decor, poligrafie, floristică = 10%
· show-program, moderator = 15%
· servicii foto-video = 10%
· DJ, lumini, sunet = 10%
· Organizare, management = 10%
· Transport = 5%
NB: În această schemă nu sunt incluse cheltuielile pentru „look-ul mirilor”. E mai bine să le calculăm separat pe acestea și să nu ținem cont de ele atunci când planificăm bugetul (mireasa mă va înțelege!).
Esențialul pe care vreau să ți-l comunic – tu ești liberă să cheltuieşti banii tăi așa cum îți dorești, poți să înlocuiești sau să mărești/micșorezi sumele alocate fiecărui component, în conformitate cu prioritățile tale. Spre exemplu, dacă ai ales un restaurant care nu necesită mari investiții în decor, ar fi logic să cheltuieşti această sumă rămasă pentru distracții sau pentru un fotograf mai scump, la care, posibil, visezi de mult timp.
Indiferent de bugetul alocat, nu trebuie să sufere nici calitatea serviciilor prestate, nici calitatea mâncării. E mai bine să renunţi la una dintre poziții, decât să faci economii la toate. Nunta trebuie să reflecte dispoziția și stilul cuplului, ea trebuie să fie individuală. Planifică bugetul ținând cont de aceste recomandări, dar nu neglija propriile priorități, pentru că esențialul unei nunți este confortul tău personal și trăirea prezentului, a evenimentului tău.