Moldova – o destinație tot mai accesibilă pentru turiștii polonezi

În perioada 17-19 februarie, Asociaţia Naţională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) împreună cu partenerii și membrii acesteia, participă la cea de-a 28 ediție a expoziției de turism „Tour Salon”, din orașul Poznan, Polonia. Evenimentul adună în fiecare an experți din domeniu din peste 40 de țări ale lumii, iar participarea Moldovei la expoziție a fost posibilă datorită suportului strategic din partea Proiectului de Competitivitate din  Moldova și al Guvernului Suediei, care susțin dezvoltarea sectorului turismului.

separator

img_001_2

Profesioniştii dar şi vizitatorii vor avea posibilitatea să comunice și să afle mai multe detalii despre oferta turistică a Moldovei atât de la reprezentanţii departamentelor de  turism receptor prezenți la standul Moldovei (companiile turistice „Solei”, „TatraBis”, „Visit Moldova”) cât şi de la cei ai vinăriilor („Maurt”, „Asconi”, „Castel Mimi” și „Purcari”), care vor oferi spre desgutarea Vinul Moldovei.

Fiecare companie își propune ca prin participarea la expoziție să consolideze unele parteneriate deja existente şi să stabilească noi relaţii de colaborare. Piața Poloniei este una prioritară pentru sector, iar în ultimii ani a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști polonezi care vizitează Moldova. În 2015, numărul turiștilor polonezi care au vizitat Moldova a constituit 4% din numărul total al turiștilot, iar în perioada ianuarie-septembrie al lui 2016, a fost înregistrată o creștere de  4,6%. Mai mult, în 2016, ANTRIM a înregistrat o creștere semnificativă a cererii pentru tururi vinicole, gastronomice și cultural-istorice din partea turiștilor polonezi și  rezervări confirmate pentru primăvara-toamna 2017.

img_005_2

La târgul de turism sunt promovate rutele turistice dedicate special pentru piața poloneză și atracțiile turistice de pe ambele maluri ale râului Nistru, prin distribuirea materialelor informative create cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova și al Guvernului Suediei  Sida și din cadrul programului finanțat de UE și implementat de PNUD „Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”.

Ca parte a campaniei de promovare, va avea loc o prezentare a ofertei turistice și a evenimentelor culturale, unde peste 30 de reprezentanți ai mass-media de specialitate din Polonia, dar și publicul larg vor avea ocazia să participe și să câștige la tombola organizată.

„Polonia este una din piețile țintă pentru sectorul turismului receptor din Moldova pentru anul 2017. Participarea noastră la acest târg face parte dintr-un program complex de promovare a ţării ca destinaţie turistică vinicolă, cu accent pe gastronomie, cultură și ospitalitate. Pentru următoarea perioadă planificăm activităţi B2B, tururi de familiarizare pentru mass-media din Polonia, campanii de promovare digital.”, a declarat Emilian Dzugas, Președintele ANTRIM.

Sectorul turismului este una din industriile competitive din Moldova, care un potențiale mare de dezvoltare, iar cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, implementat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei, acest domeniu a înregistat o creștere semnificativă în ulitmii ani.

„Numărul turiștilor străini care aleg Moldova drept destinație este în continuă creștere și, deoarece considerăm că există un mare potențial, vom oferi întregul suport pentru dezvoltarea domeniului. Moldova organizează o serie de evenimente culturale, gastronomice, vinicole, sub brandul de țară Pomul Vieții, care reprezintă mijloace eficiente de atragere a turiștilor în Republica Moldova. Începând cu anul 2013, cu susținerea USAID au fost realizați pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea Republicii Moldova drept o nouă destinație turistică.”, a spus Doina Nistor, director, Proiectul de Competitivitate din Moldova.

img_004_2

Reprezentarea Moldovei la expoziție face parte din programul de marketing și promovare pentru piața Poloniei, implementat de ANTRIM în colaborare cu sectorul privat, cu suportul strategic al Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei.

Despre ANTRIM

ANTRIM contribuie prin activitățile pe care le desfășoară la consolidarea relațiilor din mediul de afaceri din industria turismului și la promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică. În acest sens, ANTRIM a organizat o serie de evenimente și activități precum campanii de comunicare în interiorul țării și în afara ei, împreună cu partenerii de dezvoltare și cu partenerii Guvernamentali.

Despre suportul USAID în industria turismului

Proiectului de Competitivitate din Moldova, implementat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei, prin Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (SIDA), a susținut industria turismului din RM începând cu anul 2013, realizând pași importanți pentru brandingul, poziționarea și promovarea țării drept o nouă destinație turistică, fiind definită și oferta turistică a țării. Pentru a spori atractivitatea Moldovei din punct de vedere istoric, cultural și gastronomic, precum și pentru a valorifica tradițiile milenare în vinificație, turismul vinicol a fost identificat ca fiind produsul turistic cu cel mai mare potențial de creștere.


Abordarea complexă a domeniului se concentrează asupra următoarelor aspecte: promovarea Moldovei ca destinație turistică pe piețele-cheie (campanii, expoziții, branding de țară cu Pomul Vieții și Vinul Moldovei, promovare în presa internațională etc.); modernizarea serviciilor turistice (vinării, pensiuni rurale, artizani etc.); dezvoltarea de noi produse turistice (tururi vinicole și gastronomice, drumeții, ciclism, MICE); îmbunătățirea forței de muncă a sectorului (cunoștințe despre produse, serviciul clienți etc.); creșterea calității furnizorilor de servicii turistice; asigurarea unui cadru legal favorabil pentru turismul intern; elaborarea unei politici de turism și a unei strategii în comun cu Organizația Mondială a Turismului.

După o perioadă de stagnare, începând cu anul 2015 fluxul de turiști în RM înregistrează în cele din urmă o anumită creștere calitativă. În anul 2016 numărul vizitatorilor străini a crescut cu 18.9%, ajungând la 3.4milioane, iar pensiunile rurale au înregistrat de 3 ori mai mulți vizitatori. Stimulate prin activități dinamice de promovare sub brandul „Pomul Vieții” și în cadrul Programului de Stratup în Turism, veniturile operatorilor turistici locali din turismul receptor au crescut cu 50%.

img_003_2

Spațiile comerciale de la aeroport vor fi licitate pentru închiriere după alte reguli

Spațiile comerciale de la aeroport vor fi licitate pentru închiriere după alte reguli, a anunțat Agenția Proprietății Publice (APP) din Republica Moldova, scrie evz.ro.

Decizia a fost luată după ce au eșuat primele două încercări de atribuire prin licitație a spațiilor comerciale de la Aeroportului Internațional Chișinău, cunoscute anterior ca „Magazinele Șor”, după proprietarul acestora, condamnatul fugar Ilan Șor.

Acum, Agenția Proprietății Publice spune că va ajusta condițiilor de participare la licitația pentru locațiunea spațiilor din aeroport pentru a atrage mai multe companii internaționale de renume.

„Având în vedere că în ultima etapă a licitației anterioare a depus actele doar o singură companie, Agenția Proprietății Publice (APP) propune ca o nouă licitație să se organizeze cu schimbarea condițiilor”, se arată în comunicatul APP.

Care vor fi noile condiții de participare

„Drept urmare, APP va recomanda AIC să examineze oportunitatea ajustării caietului de sarcini prin:

– Includerea explicațiilor suplimentare și mai detaliate ale criteriilor, fără a lăsa loc de interpretări;

– Reducerea numărului de aeroporturi în care participanții trebuie să își demonstreze activitatea, drept recomandare de la 10 la 7;

– Divizarea licitației în 2 loturi distincte, pe domenii, un lot pentru Travel Retail (magazine) și un alt lot pentru Food and Beverages (restaurante).

Se va propune extinderea termenului de transmitere în chirie a spațiilor de la 3 la 5 ani pentru compania câștigătoare. Menționăm că termenul de 3 ani prevăzut inițial în caietul de sarcini este bazat pe normele legale existente”, se mai afirmă în document.

Se va schimba și legea privitoare la aeroport

Pentru a exclude limitarea actuală de maximum 3 ani de contract în locațiunea spațiilor din cadrul aeroportului, APP va veni către Parlament cu propuneri de ajustare a legii, pentru a include Î.S. ”Aeroportul Internațional Chișinău” în lista bunurilor nepasibile (interzise) de privatizare. Această modificare, de asemenea, va garanta că AIC va rămâne în proprietatea statului pe viitor.

Termenul de inițiere a licitației va curge din momentul modificării legislației cu privire la bunurile nepasibile de privatizare”, se arată în comunicatul emis de APP.

Reamintim că, în urmă cu două săptămâni, licitația pentru spațiile comerciale din incinta Aeroportului Internațional Chișinău a fost sistată, după ce s-a constatat că singurul ofertant existent nu a depus toate actele necesare.

Gest uimitor de mărinimie! Peste o tonă de produse pentru masa de sărbătoare, adunate la biserica din Ratuș. Acestea vor ajunge la persoane nevoiașe

Gest uimitor de mărinimie! O cantitate record de produse pentru masa de sărbătoare a fost adunată în localitatea Ratuș din raionul Criuleni, unde tinerii voluntari s-au mobilizat, sub oblăduirea preotului Ion Marian. Aceștia au strâns circa 1.300 de kg. de produse alimentare, dar și de igienă care vor ajunge la persoanele nevoiașe din Ratuș, Drăsliceni și Logănești.

Îngerașii noștri în acțiune! Captură record! Am strâns sute de zâmbete de la oameni, sute de pachete pline cu bunătate și peste 1300 de kg de bunătăți! Mulțumiri din suflet tuturor oamenilor cu inimă plină de iubire din comuna noastră și din satul Magdacești, care au pășit în ziua Campaniei de Paști, pragul Magazinului Linella din Magdacești!

În această Campanie de sensibilizare oamenilor, au fost mobilizați 20 de voluntari în patru ture câte cinci voluntari! Magazinul Magdăcești ne-a fost gazda noastră! Pentru această organizare a noastră, Directorul unui prestigios Liceu din capitală, s-a alăturat cu încă 50 de pachete cu produse alimentare și de igiena pentru bătrânii noștri!

Produsele au fost sortate și vor fi împărțite de voluntarii noștri în trei sate din comuna noastră! Ratuș, Drasliceni, Loganesti!

Meritul forte pentru această activitate rodnică, revine Misiunii Sociale Diconia căreia îi mulțumim, și Centrului Tinerilor Voluntari ai noștri sunt cei mai harnici! Dumnezeu să ne dăruiască Sărbători luminoase tuturor! Hristos să Învieze în fiecare suflet!”, a scris părintele Ioan Marian într-o postare.

Nu este pentru oară când preotul din Ratuș face gesturi emoționante pentru enoriașii din parohia sa, iar ajutorul penrsoanele nevoiașe sau bătrâni a devenit o tradiție în pragul sărbătorilor.

Localnicii îl susțin și îl sprijină în toate acțiunile pe care le inițiază.

Locuință mistuită de flăcări după ce stăpâna a pornit mașina de spălat și a plecat la cimitir

Nenorocire în ajun de Paște. Casa unei femei din Grigoriopol a fost distrusă parțial de flăcări.

Totul s-a întâmplat pe data de 2 mai, în jurul orei 17:00, atunci când gospodina casei a pus hainele la spălat și a plecat la cimitir, transmite Știri.md cu referire la presa din stânga Nistrului.

În acest moment s-a produs un scurtcircuit și a izbucnit focul. În rezultat, a fost distrusă bucătăria casei.

Pompierii au luptat cu focul timp de 45 de minute pe o suprafață de opt metri pătrați. Incendiul a afectat mobilierul bucătăriei și grinzile din tavan. Ușile și ferestrele erau închise.

Din fericire, nicio persoană nu a avut de suferit.

Irina Shayk, cu burtica proeminentă la vedere!
Articolul anterior
Dianna Rotaru cântă pe străzile din Italia!
Articolul următor