Se întâmplă în Cluj. Două fetițe de zece ani, prietene, vor să câștige din pasiunea lor. Pentru le plac animalele și vor să strângă și bani de buzunar, au hotărât să plimbe câinii vecinilor din cartierul lor. Și-au făcut mai întâi reclamă și au stabilit prețuri foarte atractive. Acum, după ce se întorc de la școală, se ocupă de mica lor… “afacere”.
Irina, elevă: „Am zis că hai să facem o afacere. Întâi ne-am gândit la babysitting, dar suntem prea mici ca să facem babysitting, și pe urmă ne-a venit ideea cu câinii.”
Cele două fetițe au făcut cu mâna lor zeci de anunţuri, diferite, prin care și-au prezentat oferta. Le-au lipit apoi în scările mai multor blocuri din cartier iar telefoanele au început să sune, scrie presa de peste Prut.
Părinții o susțin, dar pun accent pe școală. Mai întâi temele și apoi alte activități. Fetița le face cinste. E în clasa a patra, iar până acum a primit calificativul “Foarte Bine” pe linie.
Iniţiativa i-a atras atenția unui profesionist din marketing. Mai ales că anunțurile scrise de cele două fete respectă toate regulile unei promovări de succes: sunt scurte, clare, iar culorile folosite captează atenția. Așa că a decis să le promoveze în mediul online.
Doru Șupeală, specialist în marketing: „Faptul că sunt atât de responsabile și creative, pe mine m-a impresionat, mi s-a părut că este o atitudine extraordinară, și cred că din punctul ăsta de vedere fetițele sunt un mare model pentru copii.”
Specialiştii din educaţie spun că cei mici trebuie să înveţe încă din şcoală cum să producă şi să economisească bani. Potrivit datelor Eurostat, românii au cel mai redus grad de educaţie financiară din Uniunea Europeană.