Două dintre cele mai pasionate comunități online, amatorii de jocuri video și iubitorii de pisici, s-au unit acum două săptămâni când s-a lansat un nou joc video care te pune în pielea unei pisici tigrate (Tabby) adorabile, scrie CNN.
Jocul „Stray”, creat de compania franceză independentă BlueTwelve Studio și publicată de Annapurna Interactive, a fost lansat luna trecută pentru Playstation 4 și 5 și pentru PC. A devenit foarte repede un fenomen online, încântându-i atât pe oameni, cât și pe pisicile lor.
Stray este un joc video științifico-fantastic despre o pisică fără stăpân care explorează misterele unui oraș futurist și inspirat de stilul „cyberpunk” în care au mai rămas doar roboții, scrie Business Insider.
Internetul s-a umplut de filmări cu pisici care reacționează la aventurile personajului principal din Stray
Când un joc video ne punem să jucăm rolul unui animal, acesta este de obicei un fel de personaj de desene animate psihedelic cu trăsături antropomorfe, precum în cazul lui Crash Bandicoot și Sonic the Hedgehog.
Rareori avem ocazia de ne comporta ca un animal adevărat, dar atunci când ni se oferă această șansă, experiența este, de obicei, una hilară, cum a fost cazul jocului Untitled Goose Game, în care protagonistul este o gâscă năzdrăvană care țipă, lovește cu ciocul și îi scoate din sărite pe săteni.
Stray îi pune pe jucători în pielea (sau blana) animalului favorit al internetului – pisica – care , printre altele, se cațără pe acoperișuri, moțăie pe perne pufoase și împinge obiecte de pe rafturi fără a avea un motiv întemeiat.
Atât jucătorii, cât și criticii au avut doar cuvinte de laudă pentru Stray. Până și organizației PETA îi place jocul. Mai mult, populația de feline de pe întreaga planetă pare să fie hipnotizată de imaginile realiste ale jocului.
Jucătorii au postat videoclipuri cu propriile lor pisici care se uită la ecranul televizorului sau al calculatorului în timp ce stăpânii lor se joacă. Contul de Twitter @CatsWatchStray a strâns sute de astfel de videoclipuri.
„Lucrând atât de mult la un joc, pierzi perspectiva, așa că atunci când vezi reacțiile pe care oamenii le postează și, mai important, reacțiile pisicii lor, după ce au jucat jocul săptămâna aceasta a fost o experiență foarte satisfăcătoare și de necrezut pentru întreaga echipă”, a spus Swann Martin-Raget, producător al companiei care a realizat jocul, BlueTwelve Studio, din Montpellier, Franța.
În afară de pisici, inspirația principală a jocului o constituie misteriosul oraș zidit Kowloon
Jocul Stray a fost în producție încă din 2015. Cofondatorii BlueTwelve Studios, Colas Koola și Vivien Mermet-Guyenet, au fost fascinați de orașul zidit Kowloon, misterioasa enclavă a Chinei din Hong Kong care a fost demolată în 1994.
Dezvoltatorii jocului au simțit că verticalitatea, misterul și căile de acces secrete din Kowloon se pretează foarte bine pentru conceptul jocului: o felină curioasă care explorează un oraș întunecat.
Cu toate că jocul are o atmosferă de distopie, acțiunea având loc într-un oraș care este într-o stare avansată de degradare, care le poate conferi jucătorilor un sentiment de tristețe și singurătate, aventura și personajul principal reprezintă o distracție binevenită de la știrile cu adevărat tulburătoare din lumea reală.
Este evident din detaliile realiste ale jocului, precum felul în care pisica zgărie orice suprafață din stofă, că Stray a fost făcut de oameni care iubesc pisicile. Inspirația principală pentru protagonistul jocului a reprezentat-o Murtaugh, pisica unuia dintre cofondatorii companiei BlueTwelve Studios.
„A fost găsit pe străzile din Montpellier și a fost aici de la începutul proiectului”, a povestit Martin-Raget. „A fost sub ochii noștri în tot acest time și a fost o sursă constantă de inspirație și sprijin, în felul său specific.”
În timpul producției jocului, au fost mai multe pisici în birourile companiei, ceea ce uneori a dus la un mediu de lucru haotic. „Avem două pisici care lucrează cu noi aproape în fiecare zi la studio: Jun, care este al artistului de nivel Clara și Oscar, pisica sfinx fără păr a lui Miko, principalul ilustrator de pisici”, a spus Martin-Raget.
„Când pisicile de la birou au început să reacționeze la ceea ce se întâmpla pe ecranele noastre, cred că am simțit că ne îndreptam în direcția bună”, a povestit producătorul francez.