Pe 11 noiembrie, McDonald’s și-a anunțat retragerea de pe piața din Belarus. Această decizie a fost explicată de companie ca fiind „probleme serioase cu proviziile locale”. În Belarus există 25 de lanțuri de restaurante, toate vor fi cumpărate de compania rusă ,,Vkusno i Tochka”.
McDonald’s a spus că restaurantele vor fi în rebranding în câteva săptămâni și vor continua să funcționeze sub brandul american în perioada de tranziție.
Compania rusă, la rândul său, a spus că decizia de a continua să lucreze ca o franciză va salva mai mult de 2 mii de locuri de muncă. Ei au mai promis că restaurantele nu vor abandona conceptele și serviciile actuale, precum și „standardele înalte de calitate”.
Reamintim că la începutul lunii martie, McDonald’s a anunțat că va închide temporar 850 de restaurante din Rusia. În luna mai, compania a anunțat că a decis să părăsească complet piața rusă și să-și vândă afacerea.
McDonald’s a explicat că a face afaceri în Federația Rusă în contextul crizei umanitare provocate de război nu are sens și nu corespunde valorilor companiei.
În iunie, restaurantele rețelei au început să se deschidă sub noul brand „Vkusno i Tochka”. Meniul lor a rămas practic neschimbat, dar prefixul „mac” a fost eliminat din denumirile preparatelor. Cu toate acestea, o lună mai târziu, rețeaua a început să aibă probleme: restaurantele au fost nevoite să abandoneze mâncărurile din cartofi.
Acest lucru s-a explicat prin eșecul recoltei în 2021 al soiurilor de cartofi pe care le folosește rețeaua și sancțiuni anti-ruse care au împiedicat cumpărarea produsului din străinătate.