Compania aeriană Fly One a anunțat anularea mai multor curse programate pentru data de 12 iunie, motiv pentru care sute de oameni au rămas la sol, scrie newsmaker.md.
Compania Fly One continuă să anuleze zboruri. Pe 12 iunie, au fost anulate în total 5 zboruri spre capitala Republicii Moldova și 2 din Chișinău.
În ajun, pe panoul online al Aeroportului se menționa că pentru 12 iunie au fost anulate următoarele 3 curse: zborul Bruxelles-Chișinău, planificat pentru ora 00:30; Londra-Chișinău, planificat la ora 01:00 și Verona-Chișinău, planificat pentru ora 01:50.
Astăzi, Fly One a anulat și alte curse, cum ar fi: Istanbul-Chișinău, planificată la ora 11:10 și Paris-Chișinău, planificată la ora 19:10.
Tot astăzi, potrivit panoului online, compania aeriană a anulat și zborul Chișinău-Istanbul, care trebuia să aibă loc începând cu ora 07:50; Chișinău-Paris, planificat pentru ora 12:00.
Pe 11 iunie, compania Fly One declara că este nevoită să anuleze unele curse planificate pentru aceeași zi din cauza unei aeronave, care „rămâne în continuare la sol”. Reprezentanții Fly One menționau că au invitat o companie europeană să le acorde suport în acest sens.
Și pe 10 iunie, compania a anulat zboruri – spre Parma și Nice. În rezultat, la Aeroportul Internațional Chișinău s-a produs un scandal. Călătorii, care și-au procurat bilete, s-au arătat indignați de situația creată.
În seara zilei de 11 iunie, Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că a convocat, pentru 12 iunie, Comisia de certificare a operatorilor aerieni. În cadrul acesteia, potrivit instituției, va fi evaluată situația creată și se va investiga ”motivele care au dus la anulări în lanț”.
Autoritatea Aeronautică Civilă a convocat, pentru astăzi, 12 iunie, Comisia de certificare a operatorilor aerieni pentru a evalua și investiga motivele anulării sistematice a curselor operate de compania FlyOne.
Totodată, Autoritatea Aeronautică Civilă precizează că în cazul anulării sau întârzierii de lungă durată a zborurilor, operatorul aerian este obligat să acorde toată asistența necesară, inclusiv oferirea de hrană, cazare, dar și compensați în funcție de distanța ortodromică dintre aeroporturi.
Pentru mai multe detalii și informații privind drepturile pasagerilor, puteți să consultați următoarele adrese:
- În cazul întârzierii îndelungate a zborurilor: https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29
- În cazul anulării zborului: https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30
În scopul acordării suportului pasagerilor care au avut un zbor anulat sau întârziat Autoritatea Aeronautică Civilă, roagă să completați formularul care poate fi accesat la acest link: https://forms.office.com/e/4FPiXS7kVj.