Trecerea la vehiculele electrice va fi mult mai dificilă decât pare astăzi

Interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili fosili din 2035 este un plan ambițios astăzi. Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale. Chiar și având în vedere un decalaj de 10 ani față de obiectivele ambițioase ale oficialilor UE, expertul în automobile de la carVertical Matas Buzelis își împărtășește opiniile asupra problemelor cărora autoritățile nu par să le acorde atenție.

Beneficii evidente pentru cei care își permit

Pentru 2021, ponderea vehiculelor electrice din toate mașinile inspectate pe platforma de verificare a istoricului a fost de doar 0,2%. Un an mai târziu, s-a dublat la 0,4%, iar în 2023, a crescut la 0,6%. Și chiar dacă cifrele pot părea o picătură în ocean, zeci de mii de vehicule electrice trec prin verificări ale istoricului.

Din ce în ce mai mulți șoferi tind să treacă la vehiculele electrice. Întreținerea și costurile de rulare sunt lucrurile care îi motivează pe aceștia. Deși valorile reziduale ale mașinilor electrice sunt îngrijorătoare, vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice.

Infrastructura este problema

Cu toate acestea, chiar dacă șoferii își pot permite un vehicul electric, nu înseamnă neapărat că vor fi bine să trăiască cu el. Persoanele care nu dețin încărcătoare sau fără un punct de încărcare pe care l-ar putea folosi în timpul orelor de lucru se vor confrunta cu neplăceri, deoarece utilizarea încărcătoarelor publice nu este la fel de ușoară precum alimentarea cu combustibil în prezent.

Nu numai că durează mult mai mult timp decât alimentarea cu benzină sau motorină, dar de obicei necesită instalarea unor aplicații desemnate care sunt vitale pentru încărcătoare. Nici măcar nu este aproape de procesul cu care sunt obișnuiți șoferii atunci când vine vorba de realimentare, deoarece nu există o practică de genul „umpleți apoi plătiți”.

Mai mult, în timp ce vehiculele electrice sunt foarte eficiente în orașe și medii în care frânarea constantă este inevitabilă, acestea nu sunt la fel de capabile pe autostrăzi și drumuri de legătură. Viteza și rezistența aerodinamică sunt direct proporționale, adică dacă viteza este mărită de două ori, rezistența este mărită de patru ori. Acest lucru reduce autonomia și reduce viteza de croazieră cu o marjă vizibilă, făcând vehiculele electrice departe de a fi ideale pentru călătorii mai lungi.

Probleme la care mulți nu se gândesc

Dar cele mai mari probleme sunt cele despre care doar câțiva vorbesc. În primul rând, unele zone de parcare pe mai multe niveluri nu au fost proiectate pentru mașini la fel de grele precum vehiculele electrice. Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

Mai mult, există incertitudini și cu privire la siguranța vehiculelor electrice. Deoarece bateriile captează cantități mari de energie, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu. Până acum, pompierii au dificultăți în stingerea vehiculelor electrice cu baterii de capacitate mai mare. Devine și mai extrem dacă un vehicul electric ia foc în parcarea subterană, de exemplu, sub blocuri. 

Ceea ce aduce și mai multe întrebări asupra viitorului vehiculelor electrice este starea acestora la 20 de ani de la fabricare. În zilele noastre, există o selecție destul de mare de mașini electrice uzate, dar în 10 ani vor exista vehicule electrice mai vechi. Cât de valoroase vor fi ele pe piața mașinilor second hand cu bateriile care le-au epuizat deja viața?

Ce sancțiuni vor primi persoanele care vor insulta profesorii

Ultragierea cadrelor didactice va fi sancționată contravențional. Un amendament în acest sens a fost înregistrat la un proiect de modificare a Codului penal și a Codului contravențional, adoptat în a doua lectură de Parlament, scrie unimedia.info.

Potrivit proectului persoanele care vor ultragia cadrele didactice riscă amenzi de până la 1250 de lei.

Totodată, jignirea premeditată a onoarei, demnității sau a reputației profesionale, însoțită de acte de huliganism și/sau vătămare corporală, va fi sancționată cu amendă de până la 7500 de lei sau cu arest contravențional de până la 15 zile.

Ministrul Educației și cercetării, Dan Perciun, a cerut reguli mai dure în instituțiile de învățământ. Mesajul lui Perciun vine la două zile după decesul Nataliei Manea, directoarea gimnaziului „Dumitru Roman” din satul Drochia, găsită strangulată în incinta sălii de sport din instituție.

Lumea Copilăriei – trei zile magice de distracție și aventură!

În perioada 31 mai – 2 iunie, parcul Alunelul, din Chișinău, va deveni epicentrul bucuriei, găzduind evenimentul extraordinar – Lumea Copilăriei, la cea de-a 2-a ediție.

Acest festival memorabil, dedicat celor mici, promite să transforme fiecare zi într-o aventură de neuitat, plină de zâmbete, muzică și surprize. 

Evenimentul aduce pe scenă unii dintre cei mai îndrăgiți artiști pentru pici și adolescenți.

Iuliana Beregoi, Cleopatra Stratan, Kamelia Melnic, Ciao Patricia, Reghina Alexandrina și mulți alții, vor electriza publicul cu un spectacol senzațional. 

Clounella, cu numerele sale de clovnerie pline de umor, va crea zâmbete și hohote de râs.

Totodată, Arry Production Studio, promite să facă un SHOW de excepție.

Lumea Copilăriei nu se oprește doar la concerte, festivalul este gândit să fie un adevărat paradis pentru copii și un refugiu de relaxare pentru părinți, cu o gamă variată de activități și experiențe interactive.

Ateliere de creație, jocuri și concursuri cu premii atractive, zone distractive și multe dulciuri, într-un decor spectaculos.

Intrarea este liberă, iar organizatorii promit o experiență unică.

Organizator: iTicket

Partener General: VISA, OTP Bank

Parteneri: Primăria Municipiului Chișinău, Pretura Buiucani, Dr. Romaniuc4Kids

Parteneri media: JurnalTV, GurinelTV, KISSFM

Un mire a descoperit, după nuntă, că s-a căsătorit cu un bărbat. Ce scop avea „mireasa”

Un tânăr din Indonezia, proaspăt mire, a aflat că femeia pe care o credea soția sa era de fapt un bărbat care l-a înșelat cu privire la identitatea sa. Presupusa mireasă îi voia doar banii, scrie evz.ro.

Astfel, la mai puțin două săptămâni de la nuntă, bărbatul, identificat sub numele de AK de presa locală, în vârstă de 26 de ani, a descoperit că aleasa inimii e un bărbat. Mai comic e faptul că cei doi aveau o relație de peste un an.

Un mire din Indonezia s-a căsătorit cu un bărbat, fără să știe

Cei doi s-ar fi cunoscut pe Instagram în cursul anului trecut, iar la scurt timp s-au întâlnit și față-n față, pentru a-și oficializa relația.

În tot acest timp, mirele nu a bănuit nimic despre iubita lui, despre care se crede că s-ar numi Adinda Kanza.

Indonezianul nu a bănuit nimic pe tot parcursul relației și pentru că „ea” purta întotdeauna un niqab, o pânză tradițională purtată de unele femeile musulmane, care acoperă complet capul și fața purtătorului cu excepția ochilor.

Viitoarea sa soție i-a comunicat lui AK că este o musulmană devotată și că nu mai are familie în viață.

Cei doi s-au căsătorit într-o mică ceremonie la domiciliul lui AK pe 12 aprilie, iar Kanza a contribuit cu o zestre formată din cinci grame de aur.

Semnele de întrebare au apărut după căsătorie

Imediat după nuntă, AK a simțit că ceva e în neregulă, mai ales având în vedere că „ea” a persistat în a purta niqab-ul în interiorul casei, chiar dacă tradiția musulmană îi permitea să îl înlăture în prezența soțului său în propria lor locuință.

De asemenea, Kansa a refuzat să aibă relații intime cu noul ei soț și a invocat mereu că nu se simte bine sau că e la menstruație.

Când a devenit suspicios, bărbatul a decis să cerceteze mai mult trecutul noii sale soții, și a fost șocat să afle că, de fapt, „aceasta” avea de fapt o familie.

Mai mult, părinții miresei sale au fost și ei uimiți să știe că au un ginere. Ei au fost cei care i-au dezvăluit și că nu au o fată, ci un fiu.

Coreea a donat 150 de calculatoare școlilor din R. Moldova
Articolul anterior
Producătorii mici de energie verde acuză statul de discriminare
Articolul următor