Transportatorii anunță încheierea protestelor: ”Sperăm că vom fi auziți”

APOTA comunică că astăzi, 28 februarie, a recepționat un mesaj din partea reprezentanților Parlamentului prin care sunt îndemnată să prezinte propuneri de modificare a Codului transporturilor rutiere. Acestea urmează a fi prezentate pe numele președintelui Parlamentului Igor Grosu și președintelui Comisiei Economie, buget, finanțe Radu Marian, scrie stiri.md.

„Din mesaj reiese că propunerile noastre inițial vor fi analizate pe platforma Parlamentului, după care vom fi anunțați despre pașii următori”, susține președintele Consiliului APOTA, Oleg Alexa, transmite Știri.md. 

Așadar, potrivit lui Oleg Alexa, mesajul recepționat astăzi, 28 februarie, a fost discutat de către transportatori. Totuși, el spune că transportatorii s-au așteptat la un mesaj mai clar și mai ferm, „cel puțin că principiile din legislația europeană vor fi implementate necondiționat”. 

„Siguranța rutieră, protecția mediului, implementarea principiului accesului liber și universal la serviciile de transport public, neadmiterea excesului și a deficitului de curse etc. trebuie să fie puse la baza noilor reglementări ce urmează a fi adoptate de Parlament”, se arată în declarație. 

Potrivit opiniei majorității transportatorilor, săptămâna viitoare va fi prezentat proiectul de modificare a Codului transporturilor rutiere. În acest sens, transportatorii își exprimă speranța că intenția conducerii Parlamentului este una serioasă și ei vor fi auziți. 

Iar pentru a demonstra că au fost și sunt deschiși pentru un dialog constructiv și urmăresc doar scopul de a obține modificări legislative în spiritul legislației domeniului transporturilor din Uniunea Europeană, transportatorii anunță că mâine, 29 februarie, vor ieși la muncă și vor efectua rutele regulate. 

„Afirmăm că acest protest putea fi ușor de evitat, dacă o discuție reală privind legislația în domeniul transporturilor începea mai devreme”, mai susțin reprezentanții APOTA. 

Totodată, ei afirmă că cerința privind adaptarea legislației din domeniul transporturilor la cea europeană și excluderea din legislația națională a tuturor prevederilor antieuropene, a celor care promovează scheme și interese de grup rămâne valabilă și fermă.

„De aceea ne exprimăm speranța că cel puțin la acest subiect nu vom fi nevoiți, în curând, să reînnoim protestele. Vom face publice proiectul de modificare a CTR pe care îl vom depune la Parlament, și vom face publice toate acțiunile legate de acest proiect, inclusiv a eventualelor ședințe, consultări publice etc.”, au conchis reprezentanții APOTA, în frunte cu președintele Asociației, Oleg Alexa. 

Mai mulți angajați de la CFM nu și-au primit salariile de jumătate de an

Criza financiară continuă la Întreprinderea de Stat „Calea Ferată a Moldovei”. Mai mulți feroviari nu și-au primit salariile de jumătate de an. Angajații stației Ghidighici au primit abia în decembrie leafa pentru iulie. Oamenii spun că sunt disperați și cred că singura soluție este un proces în instanță. De cealaltă parte, directorul interimar al întreprinderii, Serghei Tomșa, a refuzat să comenteze.

Zinaida Sturza activează la stația Ghidighici de aproape patru decenii. Ea coordonează operațiunile ce țin de mersul trenurilor și manevrarea acestora. Pentru a ajunge la serviciu, face naveta zilnic. Vine de la Sipoteni, raionul Călărași, la peste 50 de kilometri distanță.

„Eu de la Călărași mă trezesc la ora 04:00 dimineața, mă îmbrac și vin cu trenul, ajung la 07:00 la lucru și seara mă duc cu trenul. E obositor, pierdem ore pe drum”, a menționat Zinaida Sturza, transmite Moldova1.

Moldova 1 i-a telefonat directorului interimar al CFM, Serghei Tomșa, pentru a afla când vor fi achitate restanțele salariale. Acesta a spus că nu oferă niciun comentariu pe motiv că este zi de odihnă.

Situația la Calea Ferată a Moldovei a început să se agraveze după luna august 2022, când a scăzut tranzitul din Ucraina, odată cu redeschiderea portului de la Odesa. Tot de atunci, feroviarii au început să-și primească salariile cu întârziere de câteva luni. Pierderile estimative ale întreprinderii au constituit peste 180 de milioane de lei.

Lacrimi și durere la Bălți: Fetița de 8 ani, ucisă de un șofer beat, a fost condusă pe ultimul drum

Fetița de 8 ani, ucisă în accidentul cumplit de la Bălți, este condusă astăzi pe ultimul drum. Primarul orașului Bălți, Alexandr Petkov, a transmis un mesaj de condoleanțe familiei victimei, scrie newtv.md

„Astăzi, Bălțiul o petrece pe ultimul său drum pe Polina, o fetiță de 8 ani, a cărei viață a fost curmată din cauza iresponsabilității criminale a unui șofer beat. Ca tată, ca om, ca primar, nu găsesc cuvintele potrivite pentru a exprima durerea pe care o simt acum rudele fetei. În numele întregului oraș, transmit cele mai sincere condoleanțe familiei. Vom face tot ce ne stă în putință pentru a vă sprijini în aceste zile dificile. Această tragedie trebuie să fie un apel pentru noi toți: să oprim iresponsabilitatea. Justiția trebuie să fie cât mai severă în astfel de cazuri, iar fiecare dintre noi nu trebuie să fie indiferent. Nu putem accepta ca șoferii beți să continue să pună în pericol viețile copiilor noștri”, a menționat edilul de Bălți.

Accidentul s-a produs pe 6 ianuarie, în ajun de Crăciun, la intersecția străzilor Ștefan cel Mare și A. Pușkin din Bălți. Șoferul unui Porsche, în vârstă de 38 de ani, a ignorat culoarea roșie a semaforului, astfel a lovit un taxi care circula regulamentar. În urma impactului, Porscheul a fost proiectat într-un Mitsubishi. Poliția a stabilit că șoferul Porsche-ului era beat la volan. Acesta avea o concentrație de alcool de 0,77 mg/l în aerul expirat.

În urma accidentului, fetița de 8 ani, pasageră în taxi, a murit. Mama copilei, în vârstă de 44 de ani, și șoferul taxiului, în vârstă de 45 de ani, au suferit diverse traumatisme.

Carburanții devin tot mai scumpi

Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a stabilit prețurile maxime de referință pentru produsele petroliere principale de tip standard pentru mâine, 10 ianuarie, scrie safenews.md.

Astfel, prețul unui litru de benzină A95 nu trebuie să depășească 23,84 lei, iar cel pentru un litru de motorină – 20,64 lei.

Prețurile respective ar însemna o scumpire cu 33 de ani la benzină și cu 22 de bani la motorină.

O femeie, filmată cum traversează strada neregulamentar împeună cu copilul
Articolul anterior
Un tânăr de 17 ani, cercetat penal pentru răpirea unui automobil
Articolul următor