În legătură cu informațiile eronate apărute în spațiul public privind modificarea regulilor de inspecție tehnică a vehiculelor, reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIRD) precizează că mâine, 18 decembrie, în cadrul ședinței Guvernului va fi aprobat Regulamentul cu privire la inspecția tehnică periodică a vehiculelor rutiere.
Potrivit reprezentanților MIDR, una dintre principalele prevederi vizează extinderea periodicității inspecțiilor tehnice, transmite Știri.md.
„Astfel, pentru mașinile personale, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată la doi ani, față de testarea anuală în prezent. Iar pentru autocare, taxiuri, ambulanțe, vehiculele implicate în transportarea mărfurilor periculoase și vehiculele destinate instruirii, mai noi de 10 ani, testarea tehnică se va face o dată în an și nu o dată la șase luni cum este în prezent.
Noile prevederi vor intra în vigoare începând cu 1 iunie 2025. Cu mai multe detalii pe marginea noilor reglementări ale inspecție tehnice vom reveni mâine”, se arată în comunicatul de presă al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
De asemenea, reprezentanții MIDR reiterează faptul că Ministerul rămâne pe deplin deschis pentru orice întrebări sau clarificări suplimentare, având ca prioritate asigurarea unei comunicări transparente și eficiente.
Știri.md amintește că Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a venit cu propunerea de a modifica periodicitatea testării tehnice a autovehiculelor. Aceasta urmează a fi stabilită în mod diferit pentru fiecare categorie în parte.
Potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, inspecția tehnică efectuată în țara noastră este ineficientă. De exemplu, anul trecut, rata de depistare a deficiențelor periculoase a fost „zero”, deși majoritatea vehiculelor supuse inspecției tehnice periodice sunt într-o stare tehnică necorespunzătoare și nu corespund pe deplin normelor tehnice de exploatare și de siguranța traficului rutier.
De asemenea, din numărul total de vehicule înmatriculate în anul 2023 – peste 1.2 milioane -, doar 713.000 au fost supuse testării tehnice sau aproape 59%. Din această cauză, fondul rutier a pierdut a pierdut aproximativ 680 de milioane de lei. Autoritățile speră că, prin aplicare noilor reglementări, vor obține și mai mulți bani în fondul rutier.