Campania de promovare a gustărilor de mere „Coolege vitamine”, lansată de un grup de oameni entuziaşti din R. Moldova în parteneriat cu UNDP Moldova, a fost auzită şi de către celebrul bucătar britanic Jamie Olivier. Astfel, unul dintre cei mai faimoşi bucătari din lume, Jamie Olivier, a salutat iniţiativa moldovenilor de a introduce gustări de mere proaspete în instituţiile de învăţământ din Chişinău şi a publicat pe blogul său un articol motivaţional la acest subiect. Mai mult, Jamie Olivier s-a alăturat campaniei moldoveneşti ,,Coolege vitamine!’’ şi, pe pagina sa de web, îi îndeamnă pe oamenii din întreaga lume să doneze bani pentru fezabilitatea proiectului în R.Moldova, ce va contribui la creşterea consumului de fructe în rândul copiilor din ţara noastră.
Jamie Olivier s-a arătat foarte surprins că, în R.Moldova, copiii sunt atât de mult privaţi în alimentaţie de un aport corespunzător de fructe. Iată ce a scris Jamie Olivier pe blogul său:
,,Copiii din Republica Moldova consumă doar două treimi din cantitatea minimă recomandată de fructe proaspete, iar acest lucru conduce inevitabil la un deficit nutriţional important, ce poate cauza mai multe probleme de sănătate: oboseală, dureri de stomac, slăbirea vederii, precum și probleme cognitive și de memorie’’, spune Jamie Olivier.
,,O echipă de oameni entuziaști, sub egida unui proiect dezvoltat de către PNUD Moldova, doresc din toată inima să contribuie la schimbarea obiceiurilor alimentare în rândul generației tinere din întreaga ţară, fiind în căutarea unei modalităţi inovatoare de a crește aportul de fructe în meniul zilnic al copiilor’’.
,,Aşa a luat fiinţă campania „Coolege vitamine!”, care promovează distribuirea gustărilor de mere proaspete, feliate în instituțiile de învățământ din Chișinău, precum și promovarea aportului regulat de fructe pentru sănătate’’, scrie celebrul bucătar.
Jamie Olivier salută iniţiativa de a oferi copiilor din R.Moldova gustări de mere proaspete feliate.
,,De ce mere feliate? Am observat că fructele, în general, au tendinţa de a fi neatractive pentru copii, care mai degrabă preferă în meniu produsele junk food nesănătoase. Copiii ar putea fi puşi în situaţia de a le fi dificil să consume fructul întreg, mai ales atunci când se află la școală sau la grădiniță. Pornind de la soluţiile tehnologice oferite de întreprinderile mici și mijlocii, precum și cu ajutorul unei analize profunde a preferințelor copiilor, echipa PNUD Moldova a decis să le ofere copiilor în instituţiile de învăţămant mere proaspete, tăiate felii, pentru a face gustările atractive şi apetisante pentru copii’’, mai spune Olivier.
,,Această inițiativă a PNUD Moldova a fost pe deplin salutată de către părinți, șefi de instituții de învățământ, și producătorii de fructe. O mulțime de părinți susțin ideea, în timp ce directorii școlilor și grădinițelor din Chișinău a construit baza unei colaborări ulterioare’’, a mai specificat faimosul bucătarul.
Jamie Olivier îndeamnă oamenii din întreaga lume să doneze bani pentru campania ,,Coolege vitamine!’’
,,De la sfârșitul lunii mai, campania ,,Coolege vitamine!’’ a reuşit să strângă 90% din suma țintă de 10.000 de dolari pentru iniţierea proiectului! Suma fiecărui dolar este apoi dublată de PNUD Moldova. Datorită succesului, proiectul ar putea fi extins ulterior la scară națională, o idee genială pentru toţi copii din Republica Moldova’’.
,,Fiecare dintre noi poate contribui la această inițiativă pentru a ajuta copiii să devină sănătoşi şi plini de energie, graţie unei unei diete complexe, bogate în vitamine. Pe măsura ce copiii vor dezvolta obiceiuri alimentare sănătoase, ei vor deveni ambasadorii consumului regulat de fructe, o undă care va cuprinde întreaga societate.”
,,Prin donarea doar a 14 dolari, puteți asigura aportul anual și regulat de gustări de fructe proaspete pentru un copil. Așa că, donați acum chiar aici – mai există încă 10 de zile până la sfârșitul campaniei! Orice donație ar putea asigura un viitor sănătos și fericit pentru un copil. Alătură-te campaniei The Food Revolution in Moldova și împreună vom face merele „cool” pentru copii! Astăzi, în Moldova, mâine, în întreaga lume – această inițiativă locală poate deveni una globală!’’, este mesajul lui Jamie Olivier.
Proiectul este implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), cu suportul financiar al PNUD și Ministerului Afacerilor Externe al Norvegiei și în parteneriat cu Eximbank, Orange Moldova, Linella, 7 alte companii private și peste o sută de persoane din Republica Moldova și din străinătate.
Din toamnă, copiii din 5 școli şi grădinițe din municipiul Chişinău, selectate prin concurs, vor benefecia pe tot parcursul anului școlar, de gustări de mere proaspete şi feliate, ambalate atractiv.
Dacă vor fi adunate mai multe fonduri, proiectul ar putea fi extins la scară națională.
Astfel, persoanele şi instituțiile interesate de a susține campania „Coolege Vitamine!” o pot face prin transfer bancar pe site-ul www.picivoinici.md, donând pe pagina Indiegogo a campaniei sau prin terminalele de plată.