Ţara care îşi doreşte sănătate pentru cetăţenii săi, Chile, promovează intensiv lupta împotriva obezităţii. Recent autorităţile au emis un ordin prin care obligă producătorii să precizeze pe etichetele produselor conținutul de zahăr sau de grăsimi saturate, interzicând, printre altele, vânzarea de ouă de ciocolată Kinder Surprise, relatează AFP.
O legislație alimentară strictă a intrat de luni în vigoare în Chile pentru a lupta împotriva obezității.
„Chile se poziționează ca o țară pionieră în termeni de promovare a alimentației sănătoase”, a subliniat ministrul sănătății din Chile, Carmen Castillo, într-un comunicat.
Țara este considerată un model de creștere economică în America Latină, dar și una dintre principalele consumatoare de băuturi îndulcite. În prezent peste 60% dintre chilieni sunt supraponderali.
Legea care a intrat în vigoare luni a avut nevoie de cinci ani pentru a fi votată, plus patru ani pentru a da timp industriei agroalimentare, care a făcut un lobby intens, să se adapteze. Legea promite să revoluționeze etichetele produselor vândute în magazine pentru a proteja mai ales copiii, interzicând vânzarea în școli de produse ce dăunează sănătății. De asemenea, produsele nu vor mai putea fi însoțite de o jucărie, precum Kinder Surprise sau ”Happy meal” de la McDonald’s.
Însă în timp ce McDonald’s își va putea reformula meniul pentru copii renunțând la jucărie, compania italiană Ferrero nu își va mai putea vinde ouăle de ciocolată Kinder Surprise pe piața chiliană, anunţă agerpres.ro
Şi în Republica Moldova rata obezităţii este în creştere la toate categoriile de vârstă. Potrivit ultimelor date statistice, fiecare al doilea moldovean se confruntă cu problema excesului în greutate.