Cura de slăbire cu două mese pe zi a Mihaelei Bilic: „O dată pe săptămână e voie să vă faceți de cap!” Elimină dependența de mâncare

Nutriționistul Mihaela Bilic recomandă o dietă interesantă, numai bună pentru cei care doresc să scape de câteva kilograme sau să să-și regleze metabolismul. Pe pagina sa de Facebook, acolo unde postează adesea sfaturi legate de alimentația corectă și un mod de viață mai sănătos, Mihaela Bilic a împărtășit cititorilor ei un exemplu de meniu zilnic ce promite să ajute organismul pentru a scăpa de acele kilograme nedorite care ne dau bătăi de cap, scrie unica.ro.


Este vorba despre o dietă pe bază de legume, ouă, pește, produse lactate, fructe de mare. Carnea lipsește complet din acest regim recomandat de Mihaela Bilic, însă nu se va simți lipsa ei, proteinele fiind asigurate din ouă și pește. „Cură de slăbire/detoxifiere/schimbare metabolism și eliminare dependentă de mâncare:

– principiu – 2 mese/zi compuse din legume, produse lactate, ouă și pește/fructe de mare; totul gătit la abur, la cuptor sau la grătar, cu maxim 1 lingură de ulei/zi;

– permise la liber – apă, ceai și cafea, limonadă îndulcite cu îndulcitori, băuturi răcoritoare cu îndulcitori.

– excepție – se pot folosi 1-2 linguri de parmezan/brânză rasă pe post de condiment, în loc de ulei” – a transmis Mihaela Bilic.

Apoi, nutriționista a dat câteva exemple de combinații alimentare pentru mesele principale ale zilei. Ea a ținut să precizeze, că nu trebuie să exagerăm cu leguminoasele (mazăre, năut, fasole boabe, linte). Acestea sunt permise de cel mult două ori pe săptămână.

“Dimineața- ceai sau cafea (pot fi cu lapte) Prânz – 1 iaurt/brânză proaspătă/cottage cheese (perle de brânză) cu legume crude SAU un castron de ciorbă de orice fel Seara- pește de orice fel (inclusiv conservă) cu legume gătite/salată SAU un castron de ciorbă de orice fel Atenție: leguminoase de tip fasole boabe, linte, mazăre, năut/humus maxim de 2 ori/ săptămână. La nevoie și în caz de foame se pot adăuga suplimentar la prânz 1-2 ouă fierte/omletă” – a adăugat experta în nutriție.

„Nu contează cât de mare e porția de pește” Mihaela Bilic a mai precizat că orele de masă nu sunt importante în această dietă. Cum nu cântează nici cât de mare este porția de pește pe care o consumăm. Important este doar ca regimul să fie ținut minim trei săptămâni. “Nu contează orele de masă, important e să nu fie mai mult de 2/zi. Nu contează cât de mare e porția de pește. Nu contează greutatea de plecare, vârsta sau sexul, e general-valabil. Contează ca regimul să fie ținut minim 3 săptămâni (ideal ar fi 3 luni), doar atunci se dă un „restart” cu adevărat întregului organism.

O dată pe săptămână e voie să vă faceți de cap cu un pahar de alcool (vinul e ideal), carne în loc de pește și o porție de cartofi, cât să nu uitați gustul carbohidraților. Promit că „nu se pune”, închid ochii și trecem cu vederea” – a încheiat Mihaela Bilic.


Regulile respectate de japonezi care îi fac să trăiască mai mult. Țara, recunoscută pentru longevitatea ieșită din comun

Japonia este recunoscută pentru longevitatea ce pare că este întipărită în genele locuitorilor țării. Conform datelor publicate de Organizația Mondială a Sănătății în 2020, speranța medie de viață a femeilor este de 86,9 ani, iar a bărbaților de 81,5 ani.

Există câteva reguli pe care japonezii le respectă cu strictețe când vine vorba de alimentație, iar acestea ar putea fi o sursă de inspirație bună pentru o viață mai sănătoasă și implicit mai lungă, potrivit medical-news.org.

Sake – proprietăți anti-îmbătrânire

Sake este un vin din orez tradițional care este savurat de secole. Este obținut prin fermentarea orezului și se crede că are o serie de beneficii pentru sănătate datorită nivelului ridicat de aminoacizi și enzime. Unii oameni cred că sake-ul are proprietăți anti-îmbătrânire și poate ajuta la îmbunătățirea aspectului pielii. Consumul moderat de sake poate fi asociat și cu un risc mai scăzut de boli de inimă și unele cercetări au sugerat că compușii găsiți în sake pot avea proprietăți anticancerigene și pot ajuta la reducerea riscului de apariție a anumitor tipuri de cancer. Sake-ul poate îmbunătăți, de asemenea, digestia datorită procesului de fermentație care produce enzime care ajută la descompunerea alimentelor.

Ingrediente bogate în fibre pentru digestie

Urmarea unei diete tradiționale japoneze oferă beneficii concrete pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea digestiei în special datorită ingredientelor bogate în fibre, cum ar fi algele marine, soia, legumele proaspete și alimentele ce conțin multă apă precum castraveții.

De asemenea, o astfel de scade riscul de probleme gastrointestinale, cum ar fi balonarea și constipația. În plus, probioticele găsite în alimentele fermentate și murate susțin un microbiom intestinal sănătos.

Alimente antiinflamatoare

Dieta tradițională japoneză este plină de alimente și băuturi cu proprietăți antiinflamatorii. Inflamația este la baza multor boli debilitante și mortale, inclusiv artrita, bolile cardiovasculare, diabetul, boala Parkinson și unele tipuri de cancer.

Alimentele bogate în fibre, vitamina E și acizi grași omega-3 reduc inflamația. Legumele proaspete, soia, cerealele, ceaiul verde, ghimbirul și fructele de mare sunt toate alimentele care luptă împotriva inflamației, care sunt comune în bucătăria japoneză tradițională. În același timp, dieta japoneză limitează și consumul de alimente care cauzează inflamații. Carnea roșie, zahărul procesat, grăsimile saturate din alimentele prăjite și uleioase și carbohidrații rafinați, cum ar fi cei găsiți în produsele de panificație, pot agrava inflamația.Ads

Alimente pe bază de plante

Dieta tradițională japoneză tinde să includă mai puțină carne decât alte bucătării din Asia de Est. Algele marine sunt folosite în toate formele: proaspete, la abur, la grătar, sotate, murate sau fermentate. Fructele, boabele de soia și alte leguminoase, tofu, ciupercile și cerealele completează dieta. Fructele de mare sunt singurul produs de origine animală care este o bază din bucătăria tradițională japoneză și sunt consumate în porții mai mici decât mâncărurile pe bază de plante.

Fructele de mare – esențiale

Nu ar trebui să fie surprinzător faptul că fructele de mare sunt un aliment de bază în Japonia. Peștele și alte fructe de mare sunt adesea principala proteină în bucătăria tradițională japoneză. De asemenea, reprezintă o sursă bună de acizi grași omega-3 care promovează sănătatea inimii și a creierului și reduc riscul de boli cardiovasculare și accident vascular cerebral. Dietele bogate în fructe de mare oferă vitamine și minerale esențiale precum vitaminele A și B, fier, calciu, zinc și potasiu. În plus, peștele gras precum somonul poate ajuta la reducerea inflamației, care provoacă o serie de afecțiuni de sănătate, inclusiv artrita și bolile de inimă.

Alte aspecte importante ale dietei japoneze:

– Accent pe alimentele murate și fermentate – ajută digestia, oferind intestinului probiotice (bacterii bune) și ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

– Accent pe alimente bogate în nutrienți

– Porții mici

– Mănâncă doar până ești sătul în proporție de 80% – acest concept este respectat în orașul insular Okinawa, care se mândrește cu cel mai mare număr de persoane cu vârsta peste 100 de ani din întreaga lume.

– Consum redus de zahăr

– Alimente proaspete, nu la conservă

– Accent pe alimente care conțin multă apă

– Ceai verde consumat regulat.

sursa

Cel mai otrăvitor preparat din lume! O singură porție poate duce la cancer

Cancer de ficat dacă mănânci o singură îmbucătură din acest fel de mâncare. Este „ucigașul tăcut” care omoară anual 20.000 de oameni, scrie evz.ro.

Cancer de ficat. Alimentele pe care le consumăm pot avea consecințe grave. În Thailanda există o preocupare majoră legată de un preparat care a fost asociat cu riscul de cancer de ficat. O singură îmbucătură din acest fel de mâncare este atât de mortală, încât se crede că este motivul pentru care 20.000 de oameni mor în Thailanda în fiecare an.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat

Este vorba despre „koi pla”, un fel de mâncare popular în provincia Khon Kaen, dar cu un potențial devastator asupra sănătății. Această mâncare implică pește crud tocat mărunt, amestecat cu ierburi, condimente și suc de lămâie. Cu toate că este apreciat de milioane de thailandezi, koi pla ascunde un pericol grav: viermii plați paraziți, sau flukes vii, care trăiesc în pește.

Acești paraziți sunt endemici pentru peștii de apă dulce din regiunea Mekong, ceea ce face ca provincia Isaan să aibă una dintre cele mai ridicate rate de colangiocarcinom, sau cancer al căilor biliare, din lume. Numeroase cazuri de deces din cauza cancerului la ficat au fost atribuite consumului de koi pla.

Această boală a fost numită „ucigașul tăcut”

Dr. Narong Khuntikeo, un chirurg de ficat din Thailanda, încearcă să convingă oamenii să renunțe la această mâncare, după ce și-a pierdut ambii părinți din cauza cancerului la ficat provocat de koi pla. El a subliniat gravitatea problemei, numind această boală „ucigașul tăcut”, cu șanse scăzute de supraviețuire fără tratament rapid.

Cancer de ficat dacă mănânci o porție din acest preparat. Sursa foto. Pixabay

Dr. Khuntikeo și o echipă de cercetători au testat localnicii timp de patru ani pentru a depista prezența parazitului folosind ultrasunete și teste de urină. Rezultatele au arătat că până la 80% dintre persoanele din unele comunități au ingerat acest parazit periculos.

Cancer de ficat din cauza consumului de koi pla

În prezent, eforturi sunt depuse pentru a educa publicul cu privire la riscurile asociate cu consumul de koi pla, inclusiv un program școlar care îi învață pe copii despre aceste pericole. Cu toate acestea, dr. Khuntikeo recunoaște că convingerea generației mai în vârstă să renunțe la acest preparat este o sarcină dificilă.

Deși unii oameni susțin că gătirea peștelui poate distruge gustul autentic al mâncării, expertul în sănătate insistă că sănătatea trebuie să primeze. El spune: „Ei vor spune: Oh, ei bine, există multe moduri de a muri, dar eu nu pot accepta acest răspuns”, scrie atlas-geografic.

Ce să mănânci dimineaţa ca să slăbești

Dacă îți dorești să slăbești trebuie să ai mai grijă ce mănânci dimineața. Un mic dejun sănătos te poate ajuta să scapi de burtă, oferindu-ți o stare de bine. Astfel, dacă vrei să fii în formă dimineaţa trebuie să mănânci grăsimi sănătoase, proteine şi foarte puţini carbohidraţi, scrie unica.ro.

1. Nucile, alunele de pădure, migdalele sau caju sunt alegerea perfectă pentru un mic dejun ideal, mai ales dacă nu ai timp să îți gătești ceva, fiind pe fugă. Acesta conţin grăsimi sănătoase, care sunt foarte importante atunci când vrei să slăbeşti.

2. Și avocado este perfect pentru un mic dejun sănătos. Acesta este bogat în grăsimi sănătoase mononesaturate.

3. Ouăle conțin grăsimi bune, vitamine. şi proteine. În plus, se gătesc foarte repede. Poți adăuga câteva legume crude şi ai obţinut micul dejun ideal. Atenție însă, evită ouăle prăjite dimineața deoarece uleiul îngrașă. 

4. Lactatele sunt potrivite la micul dejun. Iaurtul, brânza sau o combinaţie de brânză şi smântână, îţi poate asigurai necesarul de calciu şi proteine pentru întreaga zi.

6. Seminţele sunt sățioase și sănătoase. Poţi să alegi seminţe de chia, de cânepă, de in sau de susan. Toate sunt bogate în grăsimi sănătoase, necesare pentru cei care vor să scape de burtă.

7. Și peștele face parte din categoria grăsimilor sănătoase. Alege un peşte gras, de exemplu macrou sau somon. Sunt bune şi conservele dacă le alegi pe cele în suc propriu sau în ulei de măsline.

8. Legumele te vor ajuta să te saturi cu puține calorii. Dimineața poți mânca roşii, castraveţi, ardei gras, dovlecei sau morcovi.

Închisoare până la 3 ani pentru neplata pensiei alimentară pentru copil
Articolul anterior
ATENȚIE! Ce sindrom riscă să dezvolte persoanele care petrec peste două ore pe zi în faţa unui ecran
Articolul următor