Mulți dintre părinți sunt de părerea ca e prea mult pentru cei mici să înveţe încă de la grădiniţă o limbă străină, crezând că îşi vor pierde atenţia atunci când vor ajunge la şcoală. Motiv având: Oare are rost să se suprasolicite copilul; de-abia vorbește limba maternă, cum să învețe o limbă străină?
Specialiștii însă recomandă părinților de a face acest pas, spre perceperea unei limbi străine.
Cântecele, poveştile, poeziile într-o limbă străină îi ajută pe copii să reţină mai uşor cuvinte, expresii, adică atât cât este necesar pentru a nu se plictisi atunci când ajung la şcoală, când vor deprinde regulile gramaticale ale acelei limbi străine.
Este bine ca copilul să înceapă învățarea limbii străine în grupuri mici în cadrul centrelor de dezvoltare timpurie, care spre deosebire de orele individuale, favorizează interacționarea cu copii de aceeași vîrstă. Astfel, procesul de învățare se va asocia cu joacă și distracție.
În procesul de studiere a unei limbi străine, fiecare copil se manifestă individual, în dependență de dorință,dar și de capacitatea de memorare. Astfel, să nu vă așteptați la progrese vizibile, foarte mari și să nu vă deranjați dacă după o perioadă de timp de frecventare a cursurilor de dezvoltare timpurie, piciul nu spune nici un cuvânt în limba străină. Explicația este că mulți copii învăța pasiv.
La vârste foarte mici, copiii nu au încă capacitatea de a reda ce au învățat – și asta îi face pe părinți mai nesiguri în privința succesului studiului. De obicei rezultatele devin vizibile mult mai tîrziu cînd aceștia capătă abilitatea să gândească în ambele limbi, ceea ce ulterior, odată cu trecerea anilor, e greu de atins.
Cum ne dăm seama că copilul este pregătit pentru asimilarea unei limbi străine? Este oare adevărat că este bine de studiat cît mai multe limbi în primii ani de viață?
Cu cât sunt mai micuţi, cu atât copiii învaţă mai repede noţiuni noi şi le reţin pe timp îndelungat, posibil o viaţă întreagă. Prin urmare, nu e perioadă mai prielnică pentru a deprinde o limbă străină decât frageda copilărie.
„Am lucrat cu preşcolari cu vârste între 2 şi 6 ani, iar cei mai mici, abia veniţi la grădiniţă, asimilau mult mai repede decât cei de 5-6 ani, care mai aveau puţin şi mergeau la şcoală. Azi îi învăţăm o poezie, iar mâine micuții o ştiau deja foarte bine”, spune Trainer-ul de Engleză INGENIUM.
La Centrul Educațional pentru Copii INGENIUM, găsiți grupă de engleză pentru copii, predarea căreea se efectuează conform metodologiei Cambridge, într-un mediu prieten. Sunt folosite tehnologii moderne, care facilitează prezentarea informației într-o manieră atractivă pentru copii. Copilul va avea posibilitatea timp de 9 ore sa învețe următoarele teme: Animalele Domestice și Sălbatice, Natura, Anotimpul Primăvara, Florile, Jucăriile, Profesiile și Evaluarea finală.
Ştiai că…
…există studii recente potrivit cărora învăţarea unor limbi străine de la vârste fragede se face mai uşor, copii deținînd capacitatea de a asimila două sau trei limbi străine până la vârsta de 7 ani?
Asistent Centrul Educațional INGENIUM
tel. 060790901
web. www.ingenium.md
str. M Sadoveanu 20/1, et.3