37 de mașini vor fi scoase la licitație de S.A „Apă Canal”. Cel mai ieftin autovehicul costă aproape 17 mii de lei

Este vorba despre un autoturism de lux Volkswagen Touareg, 24 de autocamioane de model ZIL și Gaz, șapte excavatoare de model Borex și AO și cinci camioane de model UAZ. Licitația va avea loc pe data de 30 ianuarie, începând cu ora 10:00, în sala de ședințe a S.A. „Apă – Canal Chișinău” , de pe strada Albișoara, 38.

separator

Aatât persoanele fizice, cât și juridice se pot înscrie la licitație. Iar, taxa de participare pentru persoane fizice este de 200 de lei și de 1000 de lei pentru persoanele juridice. 
Mașinile sunt într-o stare funcțională, iar durata de folosință a acestora este relativ, medie ce permite utilizarea lor. Potrivit informațiilor, cel mai ieftin autovehicul este un autocamion de marca GAZ 5201, produs în anul 1988, cu un preț care pornește de la circa 16.500 de lei.
Iar cel mai scump lot este Volkswagen Touareg. Prețul acestuia constituie aproximativ 500 de mii de lei. 
Din banii obținuți, vor fi procurate mașini și utilaje noi, menite în scopul remedierii avariilor înregistrate la apeduct și canalizare.
Mai jos, îți prezint întreaga listă:

1. Autoturism VOLKSWAGEN TOUAREG, nr. de inventar 50061400, nr. înmatriculare KRP080, a.p. 2010, preţul iniţial – 493 973 lei;
2. Autocamion UAZ 3962-015, nr. de inventar 50051000, nr. înmatriculare CFX926, a.p. 1997, preţul iniţial – 21 145 lei;
3. Autocamion UAZ 3962, nr. de inventar 50030400, nr. înmatriculare CCM679, a.p. 1994, preţul iniţial – 17 344 lei;
4. Camion UAZ 3962, nr. de inventar, 50033900, nr. înmatriculare CEE943, a.p. 1996, preţul iniţial – 18 130 lei;
5. Autocamion CAMAZ 53202, nr. de inventar 45331200, nr. înmatriculare CAG072, a.p. 1993, preţul iniţial – 66 092 lei;
6. Autocamion GAZ 27057, nr. de inventar 50057100, nr. înmatriculare CIF306, a.p. 2002, preţul iniţial – 31 057 lei;
7. Autocamion GAZ 27057, nr. de inventar 50057400, nr. înmatriculare CCY230, a.p. 2003, preţul iniţial – 32 539 lei;
8. Autocamion GAZ 27057, nr. de inventar 50055000, nr. înmatriculare CHL294, a.p. 2002, preţul iniţial – 31 057 lei;
9. Autocamion GAZ 27057, nr. de inventar 50055100, nr. înmatriculare CHL291, a.p. 2002, preţul iniţial – 31 057 lei;
10. Autocamion GAZ 3307, nr. de inventar 50029200, nr. înmatriculare CBE272, a.p. 1992, preţul iniţial – 29 471 lei;
11. Autocamion GAZ 53, nr. de inventar 50032600, nr. înmatriculare CAV634, a.p. 1989, preţul iniţial – 21 301 lei;
12. Autocamion GAZ 53, nr. de inventar 50039300, nr. înmatriculare CBI909, a.p. 1989, preţul iniţial – 21 301 lei;
13. Autocamion GAZ 5312, nr. de inventar 45240200, nr. înmatriculare CBE302, a.p. 1987, preţul iniţial – 22 178 lei;
14. Autocamion GAZ 5327, nr. de inventar 50018800, nr. înmatriculare CFW912, a.p. 1986, preţul iniţial – 20 084 lei;
15. Autocamion GAZ 5201, nr. de inventar 50037000, nr. înmatriculare CBE670, a.p. 1988, preţul iniţial – 16 653 lei;
16. Autocamion GAZ 5201, nr. de inventar 50036600, nr. înmatriculare CBE663, a.p. 1988, preţul iniţial – 16 653 lei;
17. Autocamion GAZ 5201, nr. de inventar 50037200, nr. înmatriculare CBE672, a.p. 1988, preţul iniţial – 16 653 lei;
18. Autocamion ZIL 431412, nr. de inventar 45265500, nr. înmatriculare CBE435, a.p. 1989, preţul iniţial – 25 084 lei;
19. Autocamion ZIL 431412, nr. de inventar 50037500, nr. înmatriculare CPG384, a.p. 1990, preţul iniţial – 18 877 lei;
20. Autocamion ZIL 431412, nr. de inventar 50037400, nr. înmatriculare CBE667, a.p. 1990, preţul iniţial – 18 877 lei;
21. Autocamion ZIL 431412, nr. de inventar 50037800, nr. înmatriculare CAT114, a.p. 1994, preţul iniţial – 24 070 lei;
22. Camion ZIL 431412, nr. de inventar 50037100, nr. înmatriculare CBI103, a.p. 1989, preţul iniţial – 18 550 lei;
23. Camion ZIL 431410, nr. de inventar 50039200, nr. înmatriculare CBI922, a.p. 1990, preţul iniţial – 23 680 lei;
24. Autocamion ZIL 43141, nr. de inventar 50037900, nr. înmatriculare CDL126, a.p. 1988, preţul iniţial – 18 260 lei;
25. Autocamion ZIL 5301A0, nr. de inventar 50057300, nr. înmatriculare CIE716, a.p. 1997, preţul iniţial – 16 987 lei;
26. Autocamion ZIL 5301, nr. de inventar 50050000, nr. înmatriculare CFI971, a.p. 1997, preţul iniţial – 25 756 lei;
27. Autocamion ZIL 5301 BO, nr. de inventar 50052100, nr. înmatriculare CGF950, a.p. 1998, preţul iniţial – 26 856 lei;
28. Autocamion ZIL 5301 BO, nr. de inventar 50052700, nr. înmatriculare CGK916, a.p. 1998, preţul iniţial – 26 856 lei;
29. Autocamion ZIL 5301, nr. de inventar 50050600, nr. înmatriculare CFJ945, a.p. 1997, preţul iniţial – 25 756 lei;
30. Camion ZIL 130, nr. de inventar 50031700, nr. înmatriculare CCM740, a.p. 1977, preţul iniţial – 16 629 lei;
31. Camion ZIL PM 130, nr. de inventar 45189800, nr. înmatriculare CBI090, a.p. 1997, preţul iniţial – 17 571 lei;
32. Excavator EO 26-21-B-2, nr. de inventar 42491700, nr. înmatriculare CA799, a.p. 1998, preţul iniţial – 48 075 lei;
33. Excavator BOREX 2602, nr. de inventar 42472700, nr. înmatriculare 534 C-A, a.p. 1996, preţul iniţial – 48 075 lei;
34. Excavator TAB 027, nr. de inventar 42472600, nr. înmatriculare CA150, a.p. 1997, preţul iniţial – 48 075 lei;
35. Excavator BOREX 2101, nr. de inventar 42481100, nr. înmatriculare 894 C-A, a.p. 2000, preţul iniţial – 48 075 lei;
36. Excavator AO 2621, nr. de inventar 50030300, nr. înmatriculare CA171, a.p. 1994, preţul iniţial – 48 075 lei;
37. Excavator AO 2621, nr. de inventar 42492300, nr. înmatriculare CA521, a.p. 1997, preţul iniţial – 48 075 lei.

Sursa

Ce s-a decis în cazul mega-orașului demn de SF care va costa un trilion de euro. Lucrările au început deja de câțiva ani. FOTO

Proiectul ”NEOM” pe care Arabia Saudită voia să îl termine până în 2030, nu va mai fi gata în timp util, scrie digitalsport.ro

Mega-orașul în care se va investi circa un trilion de euro va avea o infrastructură unică în lume, denumită „Linia” – marginile sale vor fi formate dintr-un lanț de zgârie-nori, de peste 100 de kilometri lungime!

Lucrările au început deja de câțiva ani, dar recent arabii și-au dat seama că proiectul lor este, așa cum credeau mulți, prea ambițios. „Linia” este imposibil de terminat în cei aproape cinci ani rămași, din cauza situației economice a țării. 

Mai exact, pentru anul 2024 se estimează un deficit la buget de peste 21 miliarde de euro, iar liderii statului au redus masiv cheltuielile pentru „NEOM” și vor păstra această măsură timp de câțiva ani, până când țara va fi din nou pe plus. 

Astfel, din cei 100 de kilometri propuși, abia 2,5 vor fi finalizați până în 2030, iar din populația de 1,5 milioane pe care și-au propus-o arabii peste aproape cinci ani, noua estimare este de nici măcar 300.000 de locuitori. 

Spectaculos! Așa ar trebui să arate cele 15 superstadioane din NEOM construite special pentru Cupa Mondială 2034

Tot în „NEOM” ar urma să aibă loc Cupa Mondială 2034. Arabii sunt singurii care și-au depus candidatura, iar pe 11 decembrie FIFA ar urma să confirme oficial că turneul final va avea loc în Golf. 

O parte din investiția masivă o reprezintă construirea a 15 superstadioane, care vor avea design-uri nemaivăzute până acum, în spiritul orașului ultramodern. 

Oficiali din România vor discuta cu reprezentanți ai platformei TikTok la Bruxelles

Comisia Europeană va organiza o reuniune cu autorităţile române şi TikTok. Aplicaţia deţinută de chinezi este supusă unei presiuni tot mai mari pentru a explica modul în care a gestionat conţinutul politic înainte de votul din România, scrie POLITICO citat de digi24.ro.

Votul din primul tur de duminică l-a propulsat pe Călin Georgescu, ultranaţionalist şi pro-rus, către o victorie şocantă, în parte datorită popularităţii sale subite pe TikTok, notează sursa citată.

Bucureştiul a cerut Comisiei Europene să lanseze o investigaţie oficială asupra aplicaţiei, în conformitate cu normele blocului comunitar referitoare la reţelele sociale, iar un deputat european de top a cerut marţi ca directorul executiv al TikTok să se prezinte în faţa Parlamentului European pentru a răspunde la întrebări.

Într-o scrisoare văzută de POLITICO joi dimineaţă, TikTok – deţinut de gigantul tehnologic chinez ByteDance – a respins acuzaţiile că ar fi fost folosit pentru a influenţa alegerile din România.

„Până în prezent, nu am găsit nicio dovadă a unei operaţiuni de influenţă sub acoperire pe platforma noastră, în ultimele câteva săptămâni, pentru alegerile prezidenţiale în curs de desfăşurare din România, nici dovezi ale unei influenţe străine”, a declarat platforma în scrisoarea adresată autorităţilor române. Aceasta a adăugat că a „eliminat peste 150 de conturi de impostură” legate de Georgescu şi peste 650 de conturi legate de alţi candidaţi.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Thomas Regnier, a confirmat săptămâna aceasta că executivul UE a primit o solicitare de a deschide „o investigaţie oficială cu privire la rolul TikTok în alegerile din România”, în temeiul legii emblematice a UE privind social media, Digital Services Act. Masa rotundă între reprezentanţii Comisiei, autorităţile române şi oficialii TikTok este programată să aibă loc înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale din 8 decembrie, a declarat Regnier, joi.

TikTok respinge acuzaţiile că ar fi jucat un rol nepotrivit în victoria lui Georgescu. Purtătorul de cuvânt Paolo Ganino a declarat că „relatările extrem de speculative cu privire la alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare”.

O țară europeană interzice rețelele sociale pentru tinerii sub 16 ani

Camera Reprezentanților din Parlamentul Australiei a adoptat un proiect de lege care interzice accesul pe rețelele sociale pentru persoanele sub 16 ani, o măsură care ar putea transforma Australia într-una dintre primele țări din lume cu o astfel de legislație. Proiectul, promovat de prim-ministrul Anthony Albanese, obligă platformele populare precum X (fost Twitter), TikTok, Facebook și Instagram să implementeze măsuri pentru a preveni accesul tinerilor sub vârsta de 16 ani, scrie voceabasarabiei.md.

Miercuri, proiectul a fost aprobat cu 102 voturi pentru și 13 împotrivă, iar acum va fi discutat și în Senat, unde va trebui să obțină și aprobarea finală. În cazul nerespectării noilor reglementări, companiile de tehnologie riscă amenzi semnificative, care pot ajunge până la 31 de milioane de euro. Conform proiectului, platformele vor avea un termen de un an pentru a implementa filtrele necesare pentru a respecta legislația.

Deși inițiativa a fost întâmpinată cu entuziasm de unele cercuri, a stârnit și critici din partea deținătorilor de platforme, care au semnalat „îngrijorări serioase” legate de „consecințele neprevăzute” ale acestei decizii rapide. Alte țări, precum Statele Unite (în statul Florida) și Spania, au adoptat măsuri similare, iar China impune deja restricții stricte privind utilizarea rețelelor sociale de către minorii sub 14 ani.

Soțul unei jurnaliste s-a stins din viață la doar 43 de ani
Articolul anterior
Victoria Beckham, seducătoare și flexibilă într-o ședință foto inedită pentru Vogue!
Articolul următor