Același destin, la 16 ani distanță. Copilotul avionului prăbușit în Nepal și-a pierdut viața în același mod ca soțul ei, pilot

Destin tragic pentru un cuplu de piloți. Amândoi și-au găsit sfârșitul în același fel și în același loc, în accidente aviatice, în Nepal. Soțul a murit când avionul pe care îl pilota s-a prăbușit cu câteva minute înainte de aterizare. Duminică, la 16 ani distanță, soția lui, copilot în cursa spre Kathmandu, și-a găsit sfârșitul în cea mai gravă tragedie aviatică din ultimii 30 de ani a națiunii, scrie Reuters, conform Digi24.ro.

În 2010, Anju Khatiwada s-a alăturat companiei nepaleze Yeti Airlines, pe urmele soțului ei, un pilot care murise într-un accident cu patru ani în urmă, când un avion mic de pasageri pe care îl pilota a căzut cu câteva minute înainte de aterizare.

Duminică, Khatiwada, în vârstă de 44 de ani, a fost copilotul zborului Yeti Airlines din Kathmandu care s-a prăbușit în timp ce se apropia de orașul Pokhara. 68 de oameni și-au pierdut viața, fiind cel mai grav accident aviatic din utimele trei decenii al națiunii himalayene.

„Soțul ei, Dipak Pokhrel, a murit în 2006 într-un accident al unui avion Twin Otter al companiei Yeti Airlines în Jumla”, a declarat pentru Reuters purtătorul de cuvânt al companiei aeriene Sudarshan Bartaula, referindu-se la Khatiwada. „Ea și-a făcut pregătirea de pilot cu banii pe care i-a primit de la asigurări după moartea soțului ei”.

avion prabusit

Pilot cu peste 6.400 de ore de zbor, Khatiwada a zburat anterior pe populara rută turistică din capitală, Kathmandu, către al doilea oraș ca mărime al țării, Pokhara, a spus Bartaula. Cadavrul lui Kamal K.C., căpitanul zborului, care a avut peste 21.900 de ore de zbor, a fost recuperat și identificat, însă rămășițele lui Kathiwada nu au fost încă identificate.

„Duminică, ea zbura cu avionul cu un pilot instructor, care este procedura standard a companiei aeriene”, a spus un oficial Yeti Airlines, care o cunoștea personal pe Khatiwada.

„Ea a fost întotdeauna gata să-și asume orice sarcină și a zburat mai devreme la Pokhara”, a spus oficialul, care a cerut să nu fie numit pentru că nu este autorizat să vorbească cu presa. Reuters nu a putut contacta imediat niciunul dintre membrii familiei ei.

Aeronava ATR-72 pe care Khatiwada o copilotea s-a rostogolit dintr-o parte în alta înainte de a se prăbuși într-un defileu din apropierea aeroportului Pokhara și a luat foc, conform relatărilor martorilor oculari și a unui videoclip cu accidentul postat pe rețelele de socializare.

Aproape 350 de oameni au murit din anul 2000 în accidente de avion sau elicopter în Nepal – unde se află opt dintre cei mai înalți 14 munți din lume, inclusiv Everest – unde schimbările bruște ale vremii pot crea condiții periculoase.

Moldova va beneficia de un împrumut de 25 milioane de euro din partea BERD pentru gestionarea deșeurilor solide

Republica Moldova va beneficia de un împrumut din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de 25 milioane de euro pentru realizarea proiectului ,,Deșeuri solide în Republica Moldova”. Parlamentul a votat, în ambele lecturi, proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre Guvern și BERD.

Un mediu sănătos începe de acasă. Precolectează selectiv deșeurile, ai  grijă de planetă!

Beneficiarii proiectului vor fi autoritățile publice locale și populația din raioanele Ungheni, Nisporeni, Călărași, Edineț, Dondușeni, Ocnița, Briceni, Cahul, Cantemir, Taraclia, precum și cele din Găgăuzia. Populația din localitățile respective va beneficia de colectarea selectivă a deșeurilor solide, iar accentul va fi pus pe tranziția către economia circulară.

Proiectul va fi implementat pe parcursul anilor 2023-2027.

Ursula von der Leyen anunță că va fi înființat la Haga un centru internațional pentru urmărirea penală a crimelor din Ucraina

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat că la Haga va fi înființat un centru internațional pentru urmărirea penală a crimelor din Ucraina, relatează The Guardian, scrie G4Media.ro.

Von der Leyen Says Ukraine's EU Bid Advancing During Kyiv Visit - Bloomberg

Von der Leyen se află la Kiev, unde, împreună cu alți oficiali UE, se află în vizită pentru a-și arăta sprijinul și a promite ajutor militar, financiar și politic pentru Ucraina înainte de aniversarea unui an de la începerea războiului.

„Ea va coordona colectarea de probe, va fi integrată în echipa comună de anchetă, care este sprijinită de agenția noastră Eurojust”, a afirmat ea.

Cel mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume va lega Germania și Danemarca: Proiectul, gata până în 2029

Danemarca și Germania vor fi legate în curând printr-un tunel subacvatic lung de 18 kilometri. Tunelul Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel feroviar și rutier combinat din lume când va fi finalizat în 2029, scrie Euronews.ro.

Acest proiect de 10 miliarde de euro – care traversează o porțiune a Mării Baltice cunoscută sub numele de „Centura Fehmarn” – va conecta Rødbyhavn din insula daneză Lolland și Puttgarden din nordul Germaniei.

Tunelul va reduce timpul de călătorie din Germania către Danemarca

Tunelul, denumit oficial Fehmarnbelt Fixed Link, va avea două autostrăzi cu două benzi și două șine electrificate.

Călătoria prin ea va dura șapte minute cu trenul și 10 minute cu mașina, evitând o ocolire de 160 de kilometri pe continentul danez. Timpul de călătorie cu trenul de la Hamburg în Germania la Copenhaga în Demarca va fi redus de la aproximativ cinci ore la mai puțin de trei.

O legătură rutieră va înlocui un serviciu de feribot incredibil de aglomerat care transportă milioane de pasageri pe an, reducând timpul de călătorie cu aproape o oră.

Danemarca intenționează, de asemenea, să construiască linii electrice de mare viteză către și din tunel. Și serviciile de tren vor continua pe lângă granița daneză către Suedia, Norvegia și Finlanda.

Cum va fi construit tunelul Fehmarnbelt?

Ideea de a lega Germania de Danemarca printr-un tunel nu este nouă. După 10 ani de planificare, construcția a început în 2020 pe partea daneză și apoi în 2021 pe partea germană.

Tunelul va costa în total 10 miliarde de euro, Uniunea Europeană contribuind cu 1,1 miliarde de euro la proiect.

Acesta va fi asamblat la 40 de metri sub Marea Baltică folosind 89 de secțiuni masive de beton. Acestea vor fi pre-construite pe uscat și apoi coborâte în apă cu ajutorul unei macarale. Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect, speră că va fi gata să cufunde prima dintre aceste secțiuni până în 2024.

Odată ce acestea sunt la locul lor, secțiunile de beton vor fi montate împreună și vor fi instalate alte elemente precum șinele de cale ferată, ventilația și camerele de luat vederi.

Unele grupuri de mediu au pus sub semnul întrebării impactul tunelului asupra vieții sălbatice din Centura Fehmarn – o zonă protejată a UE.

Ultima oră! Trei cazuri de Kraken, depistate în premieră în Moldova. Este cea mai contagioasă mutație Covid
Articolul anterior
Cartea prințului Harry, cea mai rapid vândută carte de non-ficțiune din istorie
Articolul următor