Companiile de transport private care dețin rute de microbuze solicită tarife mai mari. Ajustarea prețurilor, potrivit proprietarilor de microbuze, este asociată cu neprofitabilitatea acestui tip de transport în capitală.
„Nu mai avem șoferi, pentru că nu le putem oferi un venit decent, nu mai avem unități de transport, deoarece veniturile nu ne permit să ne reînnoim arsenalul, nu avem lăcătuși, mecanici sau sudori, deoarece oamenii cu astfel de calificări pleacă de la companiile noastre ”, se arată în declarația Asociației Angajatorilor Transportatorilor Rutieri.
La rândul său, ministrul transporturilor, Vadim Brânzan, a menționat că tarifele pot fi majorate, dar astfel încât să nu lovească în buzunarele persoanelor cu venituri mici, care sunt obligate să folosească microbuzele.
Unul dintre cei mai mari transportatori privați din Chișinău și Moldova, care a cerut să nu își menționeze numele a afirmat pentru kp.md:
,,Costul real al unui loc pentru pasageri, într-un autobuz din Moldova, este astăzi de 12 lei. Pentru microbuze, acum aproximativ cinci ani am făcut calcule, prețul s-a ridicat la 5 lei. Apoi am făcut din nou calculele, deja era 8 lei. Și astăzi, costul este de 10 lei. Acest lucru este necerar pentru a recupera cheltuielile foarte mare, în fiecare zi șoferul trebuie să economisească aproape 200 de lei, astfel încât atunci când mașina se uzează, să poată fi cumpărată altă mașină din banii acumulați. Dacă nu se face reînnoirea unităților de transport, atunci cel puțin cinci lei. Cel puțin! Și dacă este necesar de a procura mașini noi, atunci toți cei 10 lei. Dacă nu sunt reînnoite unitățile de transport, atunci, mâine, Chișinăul va râmâne fără microbuze”, a spus administratorul.