Air France a trimis în zbor, pentru ultima dată, un avion A380

Campania franceză a încetat să mai folosească în scop comercial aparatele A 380 încă din luna martie. Pentru ultimul zbor, Air France a îmbarcat 516 salariați pentru a-i ”plimba” timp de două ore, deasupra Franței.

separator

Air France a început să utilizeze imensul aparat A 380 în noiembrie 2009. Campania comandase zece exemplare și a fost de altfel prima companie europeană ce a utilizat acest super aparat.

Un zbor Paris-New York a cucerit repede pasagerii prin confort și prin faptul că este un aparat foarte silențios.

Povestea s-a încheiat vineri cu un zbor deasupra Franței, la bord s-au aflat salariați – piloți, stewarzi, mecanici ce au lucrat de-a lungul anilor la întreținerea acestui impresionant aparat. Personalul va lucra ulterior pe alte aparate de zbor.

Pandemia de Covid-19 a precipitat ieșirea la pensie a acestui gigant. În martie, în doar câteva zile, traficul aerian a scăzut cu 90% ca urmare a pandemiei de coronavirus și a măsurilor de carantină impuse mai peste tot în lume. Mii de avioane au rămas la sol.

Air France a decis inițial să oprească exploatarea flotei A380 la finele lui 2022, dar criza sanitară a grăbit acest pas.

Ultimul zbor comercial, între Paris și Johannesburg, a avut loc pe 23 martie.

Nici imensul Boeing 747 nu a scăpat de pandemie, În martie 2020, KLM își lua rămas bon de la 747. Doar versiunea modernizată, 747-8, mai este produsă în prezent dar în versiune cargo. Air France nu mai folosește 747 din 2016.

Cinci dintre aparatele A380 vor fi scoase la vânzare,  iar restul de cinci vor fi înapoiate companiei de la care le închiriase.

În 10 ani și patru luni de exploatare, Air France a realizat 40.000 de zboruri și a transportait 18 milioane de pasageri, cu cele 10 A380 care au deservit 16 destinații.

Air France vrea să înlocuiască aparatul cu A350, avioane de nouă generație, cu două motoare ce consumă cu până la 30% mai puțin carburant decât un superjumbo ce este dotat cu 4 motoare.

Campania a comandat deja 38 de A350, iar primele 5 au fost livrate în septembrie 2019.

Germanii de la Lufthansa au decis să păstreze 7 din cele 14 A380. Singapore Airlines le va păstra de asemenea.

Compania Emirates este cel mai mare utilizator de A380 cu 115 aparate și dorește să le folosească în continuare. Se teme însă de efectele pandemiei.

În 2021, Airbus va înceta producția aparatului, o decizie ce a fost anunțată în februarie 2019. În 12 ani de producție, a realizat 250 de exemplare.

sursa: www.rfi.ro

Au încins grătarul și au sărbătorit cu muzică răposații. S-a întâmplat astăzi, în Moldova

Cu mesele pline de bucate, romii din diferite regiuni ale Republicii Moldova au sărbătorit Paștele Blajinilor. La Soroca romii au întins mese copioase cu bucate preparate acasă, buchete de flori, ouă cu pietricele, plăcinte, dar și băuturi alese, transmite www.stiri.md.

La Glodeni aceștia au încins grătarul și au sărbătorit cu chef răposații. De asemenea, romii din Chișinău și Florești s-au remarcat prin pomenile luxoase, bucatele sofisticate, pască grandioasă, rațe umplute, miel sau pește la cuptor și muzică ce răsuna tare.

foto: captura www.stiri.md; www.protv.md

A 5-a oară președinte, Putin trăiește o nouă poveste de dragoste. Cine e femeia care i-a furat inima

Proaspăt învestit în funcție pentru cel de-al cincilea mandat, Vladimir Putin trăiește și o nouă poveste de dragoste. Liderul de la Kremlin s-ar fi despărțit de iubita gimnastă și ar trăi o nouă poveste de iubire cu fiica unui senator, cu 32 de ani mai tânără. Deși s-ar fi despărțit încă de la începutul anului, Alina Kabaeva a fost prezentă la ceremonia de învestitură și a vorbit în cuvinte elogioase despre Putin, potrivit digi24.ro.

Printre miile de invitați la ceremonia de inaugurare, presa internațională a identificat-o și pe Alina Kabaeva. Frumoasa gimnastă pentru care Vladimir Putin a divorțat de soție și alături de care a trăit o relație secretă aproximativ două decenii.

Cei doi s-ar fi despărțit, la începutul anului, dar Kabaeva are doar cuvinte de laudă pentru președinte și tatăl celor doi copii ai ei. Kabaeva a participat la inaugurare împreună cu lotul de gimnaste pe care îl antrenează.

Alina Kabaeva: O operațiune militară specială este în desfășurare, nu este ușor, este complicat, dar este minunat că oamenii au venit la alegeri, l-au susținut pe președinte, i-au susținut politicile, iar noi, în calitate de alegători, vedem că liderul nostru nu se bazează pe țări străine, ci se bazează pe propriul popor. Aceasta este cheia tuturor succeselor și victoriilor noastre.

Kabaeva a vorbit și despre viitorul Rusiei la Jocurile Olimpice, dar presa speculează că declarația a făcut trimitere și la relația ei cu Vladimir Putin.

Alina Kabaeva: Un atlet este la fel ca un războinic. Dacă îți spune conducerea să mergi, atunci trebuie să mergi. Dacă îți spune conducerea să nu te duci, atunci nu te duci. Dacă antrenorul mi-a spus că este imposibil, fie că vreau sau nu, atunci este imposibil!

Presa internațională spune că Vladimir Putin are deja o altă iubită. Ar fi înlocuit-o pe gimnasta olimpică cu Ekaterina Mizulina, în vârstă de 39 de ani. Blonda fermecătoare este cu 32 de ani mai tânără decât președintele rus. Mizulina este fiica unei senatoare și foarte activă în online, fiind implicată și în politică. Ea a condus represiunea de către Rusia a conținutului online anti-război, dar este și un foarte activ susținător al legislația anti-LGBT din țară.

Un aeroport din Italia a introdus FaceBoarding la îmbarcarea în avion, un sistem de recunoaștere facială

Aeroportul Milano Linate nu face excepție de la avansarea tehnologică, introducând recent un serviciu inovativ numit FaceBoarding.

Acesta permite pasagerilor să utilizeze exclusiv recunoașterea facială pentru accesul la controalele de securitate și la îmbarcarea directă în avion de la poarta de îmbarcare, scrir rotalianul.com

FaceBoarding, care nu este obligatoriu, a fost dezvoltat de SEA, compania care administrează aeroporturile din Milano Linate și Malpensa, în colaborare cu Thales, o firmă specializată în sisteme de securitate biometrică.

Serviciul este un sistem sigur, simplu și rapid, care oferă o alternativă la procedurile tradiționale de check-in și îmbarcare, propunând un parcurs fluid și fără necesitatea prezentării documentelor fizice la fiecare etapă.

Pasagerii nu vor fi obligați să utilizeze acest serviciu, va fi un traseu care va merge în paralel cu cel clasic. Îl vor putea folosi cei care s-au înregistrat anterior.

Utilizatorii trebuie să urmeze câțiva pași, precum citirea Politicii de confidențialitate și acordarea consimțământului pentru prelucrarea datelor personale, înregistrarea cărții de îmbarcare și a documentului electronic.

Ulterior, ei se identifică printr-un proces de recunoaștere facială la o cameră dedicată, ceea ce le permite să acceseze apoi coridoarele speciale către avion.

În viitorul apropiat, SEA plănuiește să simplifice și mai mult procesul prin introducerea unei aplicații mobile care va elimina necesitatea prezentării fizice la chioșcurile de înregistrare, permitând înregistrarea facială direct de pe dispozitivul mobil.

Această tehnologie este deja adoptată de companii aeriene precum Ita Airways și Sas, deschizând calea pentru o experiență de călătorie mult mai rapidă.

FaceBoarding promite nu doar eficiență, dar și un nivel ridicat de securitate, asigurându-se că doar pasagerul înregistrat poate avea acces la avion.

În Chișinău, a mai fost deschis un spital pentru pacienţii cu Covid-19
Articolul anterior
Chișinăuienii fac plajă pe nisipul fierbinte din parcul ,,La izvor”
Articolul următor