Până la sfârşitul anului 2021, Moldova va semna un contract cu o companie privind construcţia unei linii electrice necesare pentru interconectarea sistemelor de transport al energiei cu România.
Potrivit Infotag, despre aceasta, marţi seară, a anunţat viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, la postul de televiziune Moldova 1.
El a spus că în viitorul foarte apropiat va avea loc o licitaţie internaţională, în cadrul căreia Ministerul va selecta compania câştigătoare pentru construcţia de linii electrice.
„Şi până la sfârşitul anului 2021 contractul deja trebuie semnat pentru ca din 2022 să înceapă lucrările necesare pentru interconectarea sistemelor celor două ţări. Trebuie să finalizăm lucrările în acest sens până în 2024”, a spus el.
Referindu-se la securitatea energetică a Republicii Moldova, Spînu a atras atenţia asupra faptului că ţara se confruntă cu o sarcină urgentă de creştere a volumului producţiei de energie electrică din surse regenerabile.
„În prezent, producem doar 2-3% din energia electrică consumată netă. În următorii cinci ani, trebuie să majorăm această cifră la 7%”, a spus el.Publicitate
Referindu-se la subiectul investiţiilor de capital în construcţia drumurilor, viceprim-ministrul a spus că, conform proiectului de lege privind bugetul pentru anul 2022, toate taxele pentru drumuri ar trebui să rămână la dispoziţia autorităţilor locale.
„Dacă în 2021 această sumă era de 400 de milioane de lei, atunci anul viitor va spori la 800 de milioane de lei”, a spus el.
Viceprim-ministrul a recunoscut că Moldova nu are suficiente fonduri pentru a readuce toate drumurile la normal. Prin urmare, autorităţile intenţionează să atragă resurse semnificative în acest scop din străinătate.
„În prezent, negociem un împrumut pentru construcţia şi repararea drumurilor cu Banca Mondială în valoare de 220 de milioane de dolari, precum şi cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Banca Europeană de Investiţii pentru un împrumut în valoare de 300 de milioane de”, a spus Spînu.
El şi-a exprimat nemulţumirea faţă de drumari, admiţând că problema construcţiei drumurilor în Moldova nu ţine atât de bani, cât de termenele restante şi de calitatea muncii drumarilor.