Apă-Canal Chișinău lansează platforma de autocitire

În premieră pentru Republica Moldova, S.A „Apă-Canal Chișinău” lansează ,,Platforma de autocitire”, prin care consumatorii beneficiază de posibilitatea transmiterii lunare a indicilor contoarelor de apă rece, amplasate la fiecare loc de consum, pe care îl utilizează.

separator

Platforma de autocitire oferă consumatorului posibilitatea de transmitere lunară a indicilor contoarelor de apă rece, amplasate la fiecare loc de consum, în condițiile și la termenele precizate de către furnizor în factură. Astfel, consumatorul va plăti efectiv consumul real din luna respectivă. Indicii transmiși de consumator vor constitui baza de calcul a emiterii facturii. În situația în care autocitirea nu este transmisă în condițiile și în termenele indicate în factură, facturarea se va realiza pe baza consumului lunar estimativ al serviciului de alimentare cu apă.

Cum va fi disponibilă platforma de autocitire?

Începând cu data de 15.07.2020, Direcția comercială a S.A „Apă-Canal Chișinău” pune la dispoziția clienților care nu beneficiază lunar de citirea echipamentelor de măsurare, un proces de facturare a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare bazat pe indexul autocitit. Această modalitate se bazează pe transmiterea de către consumator a indicilor contorului la specialistul delegat din cadrul Direcției comerciale sau prin intermediul rețelelor de socializare Viber, WhatsApp, Telegram etc.

Ce trebuie sa faci pentru a adera la platforma de autocitire?

Clientului i se va oferi opțiunea de a transmite indicii contorului, fără realizarea unor demersuri anterioare. În cuprinsul tuturor facturilor este comunicată perioada de autocitire.

La ce număr de telefon trebuie să suni pentru transmiterea indicilor?

Pentru utilizarea facturării pe baza autocitirii, furnizorul asigură o linie telefonică dedicată. Specialistul delegat pentru introducerea datelor autocitite în cadrul Direcției comerciale poate fi contactat:

consumator casnic apartamente, la nr. de telefon 062100679
consumator casnic sector particular la nr. de telefon 060001663
alți consumatori (agenți economici, sectorul de stat, gestionarii fondurilor locative) la nr. de telefon 062100729

Pentru a transmite corect indicii contorului trebuie să procedați în felul următor:

– citiți doar cifrele de culoare neagră de pe ecranul apometrului, de la stânga la dreapta, începând cu primul număr. Valoarea rezultată constituie numărul total de metri cubi de apă înregistrați de apometru în momentul efectuării citirii.

– cifrele de culoare roșie arată subdiviziunile unui metru cub (sute de litri, zeci de litri, litri) și nu trebuie citite.

Atunci când transmiteți indicii apometrului scrieți numele prenumele patronimicul sau denumirea consumatorului, nr. contractului, contului adresa locului de consum, nr. contorului și indicii. Daca sunt mai multe contoare scrieți nr. apometrelor și indicii pentru fiecare în parte.

Apă Canal roagă utilizatorii să citească cu atenție indicii apometrului, pentru a nu transmite date eronate. Mai multe informații aflați aici.

Doar două zile rămase pentru înregistrarea în programul de compensații la energie

Consumatorii casnici care doresc să beneficieze de compensații pentru energia consumată în sezonul rece 2024-2025 mai au doar câteva zile pentru a se înregistra în sistemul guvernamental „Ajutor la contor”, scrie agrotv.md.

Termenul limită pentru depunerea cererilor este 28 noiembrie, iar cei care nu se înscriu până atunci vor putea obține compensațiile doar începând cu luna decembrie. Înscrierea se face pe platforma compensatii.gov.md, iar beneficiarii vor primi ajutoarele sub formă de plată monetară, fie pe cardul social, prin poștă sau direct în cont bancar.

În acest an, guvernul a simplificat procesul prin acordarea compensațiilor sub formă de bani, iar suma alocată fiecărei gospodării va fi calculată în funcție de venitul, numărul de membri și statutul acestora. Astfel, persoanele vulnerabile, precum copiii, pensionarii sau persoanele cu dizabilități, vor beneficia de un ajutor suplimentar. Ministerul Muncii și Protecției Sociale a subliniat importanța unui sistem personalizat care să sprijine eficient gospodăriile cele mai afectate de costurile energetice.

De asemenea, autoritățile au implementat măsuri de verificare mai stricte, prin utilizarea unor baze de date integrate cu instituțiile statului, pentru a calcula exact nevoile fiecărei familii. Cei care nu au acces la internet pot depune cererea cu ajutorul asistenților sociali sau al echipelor mobile din zonele cu mulți solicitanți. În cazul în care nu reușiți să vă înregistrați până pe 28 noiembrie, nu veți putea beneficia de compensații retroactiv.

Scrisori false de la „Moldovagaz” pe emailurile consumatorilor

În ultimele zile, la adresele de e-mail ale mai multor consumatori ai SA „Moldovagaz” au parvenit scrisori electronice, pretins din numele întreprinderii, conținând informații false despre sume facturate, precum și un link de plată activ. Efectuând clic pe acest link, consumatorul este redirecționat la o adresă falsă în internet, unde i se cere să introducă datele sale bancare, scrie oficial.md.

Administrația SA „Moldovagaz” îndeamnă consumatorii să nu întreprindă sub nicio formă astfel acțiuni, din considerentul că acestea pot duce la furtul de bani din contul consumatorului de către escroci. Facturile efective de plată sunt expediate de companie ca imagine grafică atașată, și nu conțin linkuri active.

Astfel, consumatorii sunt rugați să verifice adresa emitentă, în cazul de fața aceste mesaje au parvenit de la adresa sxcxczew@elkalsioalzxczs.quantum-werbetechnik.de. Totodată, mesajele de la SA ”Moldovagaz” vin doar de pe adrese cu numele de domen @moldovagaz.md, sau @mgaz.md

Serviciul de securitate corporativă al SA „Moldovagaz” va contacta organele de drept cu o adresare corespunzătoare.

Icoană de argint din secolul XVIII și alte mărfuri în valoare de sute de mii de lei, aduse prin contrabandă din Italia

Funcționarii postului vamal Sculeni, în colaborare cu polițiștii de frontieră, au identificat ieri, 25 noiembrie 2024, un lot semnificativ de mărfuri nedeclarate, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

La control, pe sensul de intrare în țară, s-a prezentat un microbuz de model Mercedes-Benz Sprinter, condus de un cetățean moldovean în vârstă de 26 de ani, care transporta pasageri și bagaje neînsoțite din Italia.

La întrebările funcționarilor vamali, atât șoferul, cât și pasagerii au declarat că transportă doar bunuri personale. Cu toate acestea, în cadrul unui control fizic detaliat al vehiculului și al bagajelor, au fost depistate bunuri nedeclarate, inclusiv: o icoană, presupus a fi din argint și datând din secolul XVIII, produse alimentare (cafea, salam, cașcaval) în cantități comerciale și electrocasnice.

Valoarea lotului de mărfuri este estimată preliminar la câteva sute de mii de lei. Specialiștii urmează să stabilească cu exactitate valoarea și autenticitatea bunurilor ridicate.

Șoferul riscă sancțiuni pentru nedeclararea mărfurilor, iar bunurile ridicate sunt pasibile de confiscare, conform legislației în vigoare.

Serviciul Vamal reamintește cetățenilor importanța respectării regulilor privind declararea bunurilor la frontieră, în spiritul integrității și siguranței vamale.

13 moldoveni au decedat de Coronavirus în ultimele 24 de ore
Articolul anterior
Liban: peste 200.000 de oameni au rămas fără case. Țara mai are grâu doar pentru o lună
Articolul următor