Atenție, șoferi! Restricționarea parțială a circulației rutiere pe unele străzi din capitală

Primăria Municipiului Chișinău informează că duminică, 14 aprilie 2024, în intervalul orelor: 12:00 – 13:00, va fi sistată parțial circulația rutieră, pe o singură bandă, pe anumite străzi din capitală, în legătură cu desfășurarea evenimentului „Deschiderea sezonului moto” și a unei parade a motocicletelor, organizate de Asociația Obștească „ Goldwing Club Moldova ”.

Participanții la eveniment vor porni din Piața Marii Adunări Naționale, după care se vor deplasa pe o singură bandă a carosabilului, după cum urmează:

bd. Ștefan cel Mare și Sfânt – str. Ciuflea – bd. Dacia – str. Grădina Botanica; retur: str. Grădina Botanica – bd. Dacia – bd. Decebal – bd. Iurie Gagarin – str. Albișoara – str. Grigore Vieru – bd. Renașterii Naționale – str. Kiev – str. Alecu Russo – bd. Mircea cel Bătrân – până la str. Profesor Ion Dumeniuk; retur, str. Profesor Ion Dumeniuk – bd. Mircea cel Bătrân – str. Alecu Russo – bd. Moscova – până la str. Studenților; retur: str. Studenților – bd. Moscova – str. Bogdan Voievod – str. Tudor Vladimirescu – Calea Orheiului – str. Petricani – str. Mihai Viteazul – str. Columna, până la sensul giratoriu spre str. Ion Creangă – str. Alba Iulia – șos. Balcani – Calea Ieșilor – bd. Ștefan cel Mare și Sfânt – str. Maria Cebotari – str. Mitropolit Dosoftei – Scuarul Catedralei Mitropolitane.

Serviciile municipale de profil solicită înțelegere și scuze cetățenilor pentru incomoditățile create.

Conducătorii auto care traversează cartierele unde este anunțată suspendare de trafic rutier sunt îndemnaţi să ocolească zona respectivă.

Meseria foarte bine plătită, dar unde nu se înghesuie nimeni

Meseria de inginer nuclear pare să revină în forță, având în vedere ultimele evoluții pe acest plan la nivel mondial. Drept dovadă multe țări printre care SUA, Polonia, dar și România caută astfel de profesioniști, potrivit informațiilor din spațiul public. Culmea este că se încearcă aducerea inginerilor pensionați pentru a se realiza proiectele noi din ultimele decenii, scrie evz.ro.

Pe de altă parte, cei care construiesc noi reactoare își doresc forță proaspătă de muncă care să înțeleagă preocupările legate de climă. Mai ales că aici este vorba și despre o reînnoire a tehnologiei care presuspune emisii reduse de CO2, spun dezvoltatorii guvernamentali.

Meseria care aduce pensionarii în prim-plan

Pe de altă parte, India, SUA, Franța, Marea Britanie, dar și Polonia încearcă să găsească soluții pentru asigurarea energetică în contextul războiului. Mai ales că în continuare planează amenințarea legată de aprovizionarea cu gaze naturale venită din partea Rusiei. Iar în acest moment majoritatea angajatorilor se îndreaptă către inginerii deja pensionați.

Multe dintre aceste ieșiri la pensie au avut loc după Cernobâl și apoi Fukushima. Pe de altă parte, muncitorii pensionați nu exclude o întoarcere în câmpul muncii, fiind dornici să împărtășească experiența lor. Pe de altă parte, cei din industrie speră să atragă și tineri care să aibă preocupările climatice din zilele noastre.

„Problema generaţiei Z este schimbarea climatică. Și am constatat că majoritatea tinerilor sunt foarte deschişi să vorbească despre energia nucleară”, a spus un inginer din acest domeniu, care are doar 22 de ani. De altfel, femeia a fost încoronată Miss America 2023. Ea a fost supranumită „o Barbenheimer în carne şi oase” de presa din State.

Pe de altă parte, ea este și cea care a pledat pentru a aduce mai mulți tineri în acest domeniu. A încercat prin pozițiile ei publice să arate că inginerii sunt „abordabili, sociabili, amuzanţi şi gata să facă faţă provocărilor lumii”.

Al doilea oraș din România care va avea linie de metrou

Un al doilea oraș din România va avea linie de metrou. Autoritățile au anunțat că s-a semnat autorizația de construire. Iată despre ce oraș este vorba, scrie evz.ro!

Românii se vor bucura de încă o linie de metrou într-un mare oraș din țară și nu, nu este vorba despre București, ci de Cluj.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat marți autorizația de construire pentru metroul din Cluj. Conform proiectului, Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime de 21,3 km, incluzând 19 stații subterane și un depou suprateran.

Conform proiectului, Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cuprinzând 19 stații subterane și un depou suprateran.

Prima etapă a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.

Conform unui comunicat emis de CJ Cluj, traseul liniei de metrou ușor începe în zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor servi zonele de locuințe, apoi vor continua către zonele multifuncționale din jurul viitorului Spital Regional de Urgență și a centrului comercial din apropiere.

Ulterior, linia va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, cu stații care deservesc cartierul Mănăștur, după care va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, în timp ce alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Metroul va duce la decongestionarea traficului

Studiile de fezabilitate făcute pentru acest proiect arată cu metroul din Cluj Napoca va avea o frecvență de circulație de 90 de secunde, va avea o lungime de 51 de metri, față de 112 metri la București, și va putea transporta maxim 540 de pasageri, față de 1.200 cât transportă garniturile de la Metrorex.

De asemenea, trenurile vor fi complet automate, fără să aibă un mecanic conductor la bord.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Ce au scos medicii din stomacul unei fetițe care și-a mâncat părul timp de mai mulți ani

Mia, o fetiță de șapte ani, a trecut printr-o operație de cinci ore pentru a i se extrage o minge de păr de 15 centimetri din stomac. În martie, Mia a fost transportată de urgență la spitalul din Newcastle, acuzând dureri abdominale severe și greață, informează BBC.

Medicii au descoperit că 80% din intestinul ei era blocat de o minge de păr, acumulată în urma obiceiului de a-și mesteca și mânca părul timp de cinci ani. Această afecțiune rară, cunoscută sub numele de Trichofagie sau Sindromul Rapunzel, afectează în principal adolescentele și poate fi cauzată de stres, anxietate sau căutarea de confort.

„Dacă nu ar fi intervenit când au făcut-o, ea nu ar mai fi aici”, a declarat mama Miei, precizând că anterior, medicii i-au spus să nu-și facă griji în legătură cu obiceiul fiicei sale de a-și mesteca părul.

Mia a explicat că mestecatul părului era un „lucru de confort”, însă mama copilei a descris vederea mingii de păr drept „oribilă”. Ea crede că această afecțiune este mai frecventă decât se crede și îndeamnă părinții să ia în serios obiceiul copiilor de a-și mesteca părul.

„Nu vreau ca nimeni altcineva să experimenteze prin ce am trecut noi ca familie”, a spus ea.

După operație, Mia s-a recuperat complet și s-a întors la școală. Ea le-a transmis un mesaj celorlalți copii: „Nu-ți mânca părul. S-ar putea să nu fii la fel de norocos ca mine și dacă o faci, îți va provoca multă durere”.

sursa

La depozitul de deșeuri de la Țânțăreni sunt transportate tot mai puține deșeuri. Chișinăuienii, implicați activ în sortarea resturilor menajere!
Articolul anterior
10.000 de voluntari vor participa duminică la Ziua Internațională a Faptelor Bune
Articolul următor