Actriţa româncă Maia Morgenstern a comentat faptul că într-o catedrală din Bogota, Columbia, sunt mai mult imagini cu ea din filmul „Patimile lui Hristos“ pe post de icoane, iar oamenii se roagă la ele.
Într-un interviu recent pentru Libertatea, Constantin Chiriac, directorul Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, a dezvăluit că în Catedrala Monserrate, aflată pe un vârf de munte din Bogota, sunt portrete uriaşe ale Maiei Morgenstern în rolul Fecioarei Maria, pe care actriţa l-a jucat în filmul „Patimile lui Hristos“, regizat de Mel Gibson.
Iar dacă Chiriac a recunoscut că a trăit un moment tulburător când a făcut descoperirea, Maia Morgenstern a mărturisit că nu a fost şocată de acest lucru, ci impresionată şi înduioşată.
„Acest film a avut un impact foarte puternic la vremea respectivă, a fost iubit, a fost contestat, a surescitat, a stârnit discuţii, a stârnit o mare controversă, care m-a costat, m-a consumat, pentru că a fost aşa, o volbură întreagă. Filmul nu a trecut neobservat şi nu a fost un eveniment oarecare. Un singur lucru pot spune. Faptul că a impresionat şi că impresionează atâţi oameni chipul meu sau felul în care m-am apropiat de personaj e un semn important pentru mine. Mă obligă, mă responsabilizează, mă înduioşează“,a declarat Maia Morgenstern pentru sursa citată.
De asemenea, actriţa a precizat că ştia de existenţa acestor portrete de mai mulţi ani, însă nu a vrut să mediatizeze acest lucru: „Nu am fost acolo, mi-au povestit colegi, prieteni, dar nu se cuvenea să vorbesc eu despre asta“. Lansat în 2004, „Patimile lui Hristos“, a cărui regie poartă semnătura lui Mel Gibson, a avut cel mai mare buget de producţie (30 de milioane de dolari) şi cele mai mari încasări (peste 600 de milioane de dolari) dintre filmele despre Iisus. A fost însă şi cel mai controversat film, reprezentând un punct de cotitură în cariera lui Gibson, care a fost rapid transformat într-un antisemit şi rasist. Din distribuţia peliculei, care prezintă ultimele 12 ore din viaţa lui Iisus până la Înviere, a făcut parte Maia Morgenstern (Fecioara Maria), Jim Caviezel (Iisus Hristos) şi Monica Bellucci (Maria Magdalena), scrie adevărul.ro.
Ce schimbări vor fi pe piața auto în 2025 și ce înseamnă pentru cumpărători?
Piața auto este foarte sensibilă la mișcările economice globale, la schimbarea situațiilor politice și la înăsprirea reglementărilor privind emisiile de CO2. Sunt ani în care se înregistrează o poftă ridicată de cumpărare și ani în care cumpărătorii sunt obligați să-și modifice drastic obiceiurile.
Din fericire, anumite tendințe ne permit în momentul de față să prezicem viitorul. Ce schimbări se vor produce în piața auto în 2025 și ce ar trebui să știe cei care intenționează să cumpere un vehicul?
Un deficit de mașini vechi de 3-4 ani
Criza globală a semiconductoarelor poate părea de domeniul trecutului, dar efectele ei asupra pieței auto sunt încă resimțite. Întreruperile din lanțul de aprovizionare din 2021-2022 au redus semnificativ producția de mașini noi la nivel mondial.
„Fluctuațiile de pe piața de mașini noi au un impact direct asupra segmentului de mașini second hand. În prezent există o lipsă vizibilă de vehicule produse în 2021-2022, iar această problemă va persista. Pur și simplu nu vor fi destule variante de mașini în categoria de vârstă de 3 până la 4 ani”, spune Matas Buzelis, expertul auto al companiei de date auto carVertical.
Ratele mai mici ale dobânzilor vor stimula vânzările de mașini
Atât piața mașinilor noi cât și cea a celor rulate au fost puternic afectate de inflație și de creșterea ratelor dobânzilor. Mulți șoferi au optat pentru mașini mai ieftine sau și-au amânat achizițiile pentru vremuri mai bune.
În prezent, odată cu stabilizarea ratelor dobânzilor în 2024, se preconizează că piața auto va crește în 2025. Pe măsură ce ratele scad, mașinile devin mai accesibile influențând semnificativ comportamentul cumpărătorilor. Șoferii care au strâns cureaua în ultimii ani vor fi probabil mult mai activi pe piață în anul viitor.
Piața mașinilor electrice va crește ușor
O infrastructură de încărcare subdezvoltată plus costurile ridicate de achiziție încetinesc creșterea pieței EV. Deși unii șoferi ar dori să-și cumpere o mașină electrică, ei sunt descurajați de prețurile mai mari de achiziție în comparație cu modele similare pe diesel sau benzină. În majoritatea țărilor, lipsa stațiilor de încărcare înseamnă că vehiculele electrice sunt alese în principal de cei care le pot încărca acasă.
„Cererea de vehicule electrice rulate ar putea fi afectată semnificativ și de popularitatea în creștere în Europa a mașinilor electrice chinezești ieftine. Cu toate acestea, nu este clar dacă șoferii vor opta în număr mare pentru aceste modele, având în vedere incertitudinea privind fiabilitatea și posibilitatea întreținerii post-vânzare. Mulți cumpărători probabil vor alege în continuare mărcile consacrate”, explică Buzelis.
Mașinile diesel nu se vor ieftini în Europa de Est
Mașinile diesel domină de mult timp piața vest-europeană, dar domnia lor se apropie de sfârșit. Cumpărătorii aleg din ce în ce mai des mașini hibride și pe benzină, în timp ce reglementările mai stricte privind emisiile scot vehiculele diesel de pe piață. Scăderea producției de mașini diesel noi în Europa de Vest afectează oferta de vehicule la mâna a doua din Europa de Est.
Datorită acestei oferte limitate, mașinile diesel vechi de 1 până la 5 ani vor rămâne probabil la mare căutare în Europa de Est, încetinindu-le semnificativ deprecierea.
Un an de încercări și necazuri pentru producătorii europeni de mașini
Din 2025, UE a redus nivelul permis al emisiilor de CO₂ pentru mașini de la 116 grame pe kilometru la 94 de grame. Dacă producătorii nu se conformează, se vor confrunta cu amenzi uriașe pentru fiecare vehicul vândut.
„Pe măsură ce UE înăsprește reglementările privind emisiile, marii producători se luptă să supraviețuiască. Cumpărătorii sunt reticenți în a trece la vehiculele electrice și popularitatea în creștere a mărcilor chinezești de mașini reprezintă o altă amenințare”, spune Buzelis.
Vânzările scăzute de vehicule electrice și neîncrederea consumatorilor creează provocări pentru întreaga piață auto. Austria, Bulgaria, Polonia, România, Slovacia, Republica Cehă și Italia și-au exprimat deja îngrijorarea cu privire la regulile mai stricte privind emisiile, cerând UE să le amâne, argumentând că amenzile vor dăuna atât producătorilor cât și economiilor naționale.
„Producătorii de mașini europeni sunt nevoiți să ofere vehicule care au o cerere slabă. În plus, mașinile noi devin din ce în ce mai scumpe, ceea ce în mod firesc încetinește vânzările și compromite încercările nereușite ale producătorilor de a menține forța de muncă. Ar trebui să se producă o minune în industrie anul viitor pentru a evita criza care pare a fi inevitabilă. Europa trebuie să acționeze acum sau să suporte consecințele reglementărilor stricte și să ajungă să urmărească cum concurența din China lasă în urmă industria de pe bătrânul continent”, sugerează expertul pe piața auto second hand.
Andreea Marin rupe tăcerea despre cele trei divorțuri prin care a trecut
Andreea Marin, una dintre cele mai cunoscute vedete din România, a vorbit deschis despre cele trei divorțuri care au marcat parcursul său personal, dar care nu au împiedicat-o să-și găsească fericirea. În prezent, la 50 de ani, prezentatoarea TV are o relație cu Adrian Brâncoveanu, diplomat și omul care i-a adus stabilitatea și iubirea pe care le căuta, scrie peroz.ro.
Zîna Suprizelor a trecut prin trei căsnicii înainte să își găsească liniștea alături de actualul partener. Prima sa căsătorie a fost cu Cristian Gheorghiță, director de marketing la Prima TV, în 1995, pe când vedeta avea doar 21 de ani. Relația lor s-a încheiat după cinci ani, în 2000.
În 2006, Andreea Marin s-a recăsătorit cu Ștefan Bănică Jr., o relație care a atras atenția publicului datorită statutului de vedete al celor doi. Din această căsnicie a rezultat o fiică, Ana Violeta, născută în decembrie 2007. Cu toate acestea, după șapte ani, cei doi au decis să divorțeze.
Cea de-a treia căsătorie a vedetei a fost cu Tuncay Öztürk, un medic turc. Cei doi s-au căsătorit civil pe 22 decembrie 2013, chiar de ziua Andreei, dar mariajul lor s-a încheiat după o scurtă perioadă.
„Nu e o dramă un divorț”
Într-un interviu recent acordat în cadrul podcastului găzduit de Jorge, Andreea Marin a declarat că divorțul nu trebuie perceput ca o tragedie, ci ca o șansă de a începe un nou capitol. „Nu e o dramă un divorț, ca să fie clar. Până la urmă doi oameni se pot potrivi sau ba, fiecare își poate vedea de drumul său, dacă ajung la concluzia că nu mai merge împreună și fiecare poate trăi frumos, într-o altă experiență. E o loterie, cum spunea tatăl meu!”, a spus vedeta.
Această perspectivă pozitivă asupra vieții este una dintre lecțiile pe care Andreea le-a învățat din experiențele dificile prin care a trecut. De asemenea, ea consideră că maturitatea câștigată din aceste încercări a ajutat-o să devină omul care este astăzi.
Un moment definitoriu în viața Andreei Marin a fost pierderea mamei sale, pe când avea doar 9 ani. În urma unui accident auto, mama vedetei s-a stins din viață în brațele sale, o tragedie care a forțat-o să își asume responsabilități la o vârstă fragedă.
„Omul de azi sunt datorită tuturor acestor experiențe pe care le-am trăit. La 9 ani s-a întâmplat ce s-a întâmplat și un accident ne-a răpit-o pe mama. Ea s-a stins în brațele mele, până la spital și din acel moment viața mi-a oferit altfel de lecții, dificile. Am devenit brusc un om matur”, a declarat Andreea pentru Fanatik.
Unul dintre cele mai importante sfaturi pe care vedeta le oferă femeilor este să își cunoască drepturile și să lupte pentru ele. „Dacă nu îți cunoști drepturile, nu știi că poți apela la ele în momentul în care ești nedreptățită”, a adăugat ea.
De mai mulți ani, vedeta trăiește o poveste de dragoste alături de Adrian Brâncoveanu. Cei doi își construiesc viața împreună departe de lumina reflectoarelor, iar Andreea mărturisește că și-a găsit în sfârșit liniștea pe care o căuta. De asemenea, relația reprezintă pentru prezentatoarea TV și o reconfirmare a faptului că fericirea este posibilă, chiar și după încercări dificile. „Fiecare om poate trăi frumos, indiferent de obstacolele întâmpinate. Totul ține de puterea de a merge mai departe și de a-ți păstra speranța”, a concluzionat vedeta.
Celula de criză de la Guvern: Volumul necesar de energie electrică, acoperit integral pentru zilele de 7 și 8 ianuarie
Celula de criză de la Guvern informează că, pentru perioada 7-8 ianuarie, consumul de energie electrică este asigurat integral pentru malul drept, fără a fi nevoie de activat contractele de avarie, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.
Consumul energiei electrice pentru data de 7 ianuarie pe teritoriul Republicii Moldova situat pe malul drept al râului Nistru a înregistrat o scădere de 22,16% față de ziua precedentă, astfel consumul total a atins 11.772.000 kWh, fiind acoperit integral pe baza contractelor comerciale.
Pentru astăzi, consumul total de energie electrică va fi aproximativ egal cu cel înregistrat în ziua de ieri, iar SA „Energocom” a rezervat deja capacitatea comercială suficientă la hotarul cu România, pentru a acoperi necesarul de consum.
Sursele utilizate pentru asigurarea consumului pe 7 ianuarie au fost:
SA „Termoelectrica” – 34,06%
SA „CET-Nord” – 5,05%
Întreprinderea de Stat „NHE Costești”– 1,36%
Energie regenerabilă – 14,36%
Soldul de import al energiei electrice (MD/ RO) – 45,17%.
Energia electrică pentru malul stâng este asigurată în continuare de MGRES, care funcționează pe bază de cărbune. În condițiile în care se înregistrează un deficit acut de energie, pentru a evita supraîncărcarea rețelei sunt efectuate deconectări în evantai, a câte 8 ore pe zi. Anterior, compania „Tiraspoltransgaz” a deconectat de la rețeaua de gaze naturale mai multe instituții publice din localitățile controlate de autoritățile constituționale, inclusiv școli, spitale și instituții culturale.
În urma deciziei aprobate de Comisia pentru Situații Excepționale, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a livrat 7 generatoare electrice pentru mai multe obiective sociale în raioanele Anenii Noi și Dubăsari. Trei generatoare electrice au fost transportate de salvatori în localitatea Cocieri, raionul Dubăsari unde acestea vor asigura funcționarea sistemului de alimentare cu apă a localității, dar și a Grădiniței Creșă „Garofița”. Alte patru dispozitive au fost livrate în localitatea Varnița, raionul Anenii Noi pentru asigurarea funcționalității Grădiniței de copii „Romanița”, Liceului Teoretic Varnița, Primăriei satului Varnița, dar și Centrului comunitar multifuncțional „Asclepio”.
În ceea ce ține de sectorul gazelor naturale, presiunile în toate segmentele sistemului de transport gestionat de SRL „Vestmoldtransgaz” sunt în limitele parametrilor funcționali. Acestea variază între 32.2 kg/cm² și 57.4 kg/cm². Situația rămâne stabilă și în sectorul energiei termice – la moment toate sursele de generare sunt în funcțiune, nu sunt înregistrate avarii sau riscuri ce pot influența buna funcționare a utilajului de generare, de transport și distribuție a energiei termice.
În legătură cu prognoza temperaturii aerului exterior și majorarea acesteia pentru următoarele zile, începând cu data de 07 ianuarie 2025 ora 00:00 a fost deconectat blocul energetic nr. 3 de la Sursa 1 (CET2), cu reconectarea acestuia la data de 11 ianuarie 2025 ora 00:00, fără micșorarea sarcinii electrice actuale.
Amintim că „Gazprom” a suspendat livrarea gazelor naturale către „Moldovagaz” începând cu data de 1 ianuarie 2025. În legătură cu potențială criză umanitară în regiunea transnistreană, din cauza nerespectării de către Federația Rusă a contractului livrărilor de gaze naturale consumatorilor din stânga Nistrului, Republica Moldova se află în stare de urgență începând cu 16 decembrie 2024.