Cea mai epuizantă cursă din lume! Doar 17 oameni au terminat-o în 37 de ani: „Încă mai am coșmaruri”

Pornit dintr-un pariu, ultramaratonul Barkley s-a transformat într-o cursă pe care mulți alergători o califică drept cea mai epuizantă din lume. Participanții trebuie să parcurgă în mai puțin de 60 de ore 160 de kilometri, dintre care 16,5 la deal, pe terenul împădurit din estul statului american Tennessee. În cei 37 de ani de când au loc, mai mult de jumătate dintre curse s-au terminat fără niciun câștigător, scrie digi24.ro.

De altfel, rata de abandon este de 99%. Doar 17 sportivi au reușit să ajungă la final în timpul dat. Printre aceștia se numără și francezul Aurélien Sanchez, care a parcurs, anul acesta, cei 160 de kilometri în 58 de ore și 23 de minute. „Încă mai am coșmaruri”, a povestit Sanchez pentru CNN.

„Visez că sunt în a cincea tură și mi-am pierdut concentrarea. Sunt rătăcit în pădure, e întuneric și mă trezesc panicat, pentru că am pierdut concetrarea și știu că trebuie să fiu concentrat ca să termin cursa”.Ultramaratonul se desfășoară în cinci ture, fiecare de aproximativ 30 de kilometri. Însă alergătorii nu își permit să facă pauze între ele, decât pentru a schimba ciorapii și încălțămintea. În timpul cursei, Sanchez a dormit doar 15 minute – între tura a treia și a patra, după ce alergase 33 de ore consecutiv.

„În a doua noapte a fost o provocare. Mă simțeam amețit, nu vedeam bine cărarea, nu puteam să mai merg drept”, povestește francezul. Pentru energie, Sanchez a înghițit tablete de cofeină și a avut grijă să mănânce bine, chiar dacă pe fugă. Spune că cel mai mult l-au ajutat cheeseburgerii.

„Aveau multe calorii, mi-au plăcut foarte mult”. Pe lângă burgeri, acesta a mâncat ciocolată, brânză și fructe pentru a-și menține energia. O altă provocare a fost să nu se rătăcească. Organizatorii ultramaratonului nu îi lasă pe participanți să aibă hărți la ei, iar traseul este diferit la fiecare ediție. Harta le este arătată înainte de începerea cursei, iar ei trebuie fie să o memoreze, fie să-și noteze reperele pe o hârtie.

Cursa care a pornit de la evadarea ucigașului lui Martin Luther King

Toate aceste dificultăți puse în calea participanților țin de evenimentul de la care a pornit ultramaratonul. Tocmai pentru că terenul de aici este atât de dificil, în zonă a funcționat în trecut o închisoare de maximă securitate. Aici a fost închis James Earl Ray, bărbatul care l-a asasinat pe activistul pentru drepturile americanilor de culoare Martin Luther King, în 1968. James Earl Ray a reușit să evadeze în 1977, însă, în cele aproape 60 de ore care au trecut până să fie prins, a reușit să se îndepărteze doar cu 19 kilometri de penitenciar. Această întâmplare l-a amuzat pe alergătorul profesionist Gary Cantrell, care s-a lăudat, atunci, că în aceeași perioadă de timp, el ar fi putut să alerge 160 de kilometri (100 de mile). Lauda s-a transformat într-un pariu și așa s-a născut ideea ultramaratonului pe care Cantrell l-a denumit „Barkley” în cinstea unui prieten sportiv.

O cursă pentru care primești o scrisoare de condoleanțe

Prima cursă a fost organizată în 1986, însă abia în 1995 a apărut și primul alergător care a reușit să o termine în mai puțin de 60 de ore. Rata de abandon este de 99%, iar 55% dintre cursele organizate până acum n-au avut niciun câștigător. Maratoanele Barkley sunt neconvenționale și prin felul în care sunt organizate. Participanții nu se pot înscrie pur și simplu. În schimb, aceștia trebuie să scrie un eseu despre motivele pentru care vor să alerge cei 160 de kilometri, iar un juriu îi acceptă în cursă doar pe cei despre care consideră că au motive valide.

Acceptarea vine sub forma unei „scrisori de condoleanțe”, iar taxa de participare este de numai un dolar și 60 de cenți. Pentru a avea dovada că alergătorii au respectat traseul, organizatorii lasă 13 cărți de-a lungul celor 160 de kilometri. Concurenții trebuie să rupă pagina care corespunde cu numărul lor de pe tricou și să prezinte paginile la sosire. Acest detaliu l-a făcut pe Aurélien Sanchez să intre în panică, anul acesta. În a cincea și ultima tură, a descoperit că un excursionist care trecuse întâmplător prin zonă își însușise cartea.

Sanchez a aranjat niște pietre la locul de popas unde ar fi trebuit să fie cartea într-un tipar pe care să-l poată descrie apoi pentru a dovedi că a trecut pe acolo. Organizatorii aflaseră însă de dispariția cărții, așa că nu a mai fost nevoie. Pentru Sanchez, un alergător cu experiență, cursa Barkley a reprezentat o ambiție pe care o avea de mulți ani. „A fost cursa vieții mele.

Totul a mers cum trebuie. În pădure este multă liniște. Nu auzi decât copacii și vântul. Dar, când ajungi la 100 de metri de finish, poți auzi oamenii care țipă și este o emoție foarte puternică”, a povestit acesta. Paradoxal, cea mai epuizantă cursă din lume, pentru care a încercat timp de șase ani să se înscrie, l-a făcut pe Sanchez să accepte că are slăbiciuni. „Am învățat că nu sunt cea mai puternică persoană din lume, că trebuie să învăț cum să-mi gestionez slăbiciunile”, spune acesta.

Verificați online statutul certificatului medical! Precizările Casei Naționale de Asigurări Sociale

Casa Națională de Asigurări Sociale amintește tuturor cetățenilor despre posibilitatea de a verifica online statutul certificatului medical.

Pentru a utiliza acest serviciu electronic urmează să introduceți în câmpul respectiv seria şi numărul certificatului (după cum se vede din imaginile de mai jos). 

Acest serviciu electronic permite beneficiarului să verifice statutul certificatului de incapacitate temporară de muncă.

Datele din certificatele de incapacitate temporară de muncă pot avea următoarele statute afişate pe ecran:

Mai multe informații utile referitor la indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă puteți găsi AICI.

”Ne înghite pământul!” Încă un oraș, de această dată din România, în alertă din cauza unei străzi care s-a surpat. Craterul s-ar fi extins peste noapte

Situație critică la Slănic Prahova, acolo unde o stradă s-a surpat și a apărut un crater adânc de doi metri. Zeci de localnici au fost evacuați, iar clădirile din împrejurimi sunt în pericol. Specialiștii geologi sunt în zonă și fac permanent măsurători. Până se va veni cu o concluzie, perimetrul de siguranță a fost extins, iar traficul rutier și pietonal este interzis, scrie digi24.ro.

ACTUALIZARE 14:15 La o zi după craterul format în oraș, localnicii au sesizat probleme și la grădinița Nr.1 din Slănic. Părinții au avertizat autoritățile că pereții unității crapă de pe o zi pe alta. Prefectul județului Prahova a trimis un control la grădiniță pentru a vedea dacă situația are legătură cu craterul din oraș. ISU a venit cu un răspuns în legătură cu această situație. „Urmare a sesizărilor primite, o echipă operativă a ISU Prahova s-a deplasat la imobilul cu destinația grădiniță, care se află la o distanță de aproximativ 400 m fața de locația unde s-a produs tasarea terenului, pentru a verifica informațiile conform cărora situația de urgență produsă în data de 25.04.2024 a afectat și unitatea de învățământ. La locul solicitării, pompierii au constatat existența unor crăpături la pereții imobilului, însă, conform reprezentanțiilor grădiniței, acestea existau și s-au accentuat”, a transmis ISU. Potrivit autorităților, în unitatea de învățământ nu se desfășoară activități. „Până la o expertiză de specialitate, nu putem confirma sau infirma că evenimentul produs reprezintă cauza accentuării crăpăturilor deja existente la unitatea de învățământ preșcolar. Totodată, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență din data de 25.04.2025, a fost adusă în discuție și locația grădiniței, experții cooptați neputând să formuleze o recomandare în lipsa unor expertize de specialitate. De asemenea, dorim să informăm că măsurile adoptate au fost luate gradual și au caracter preventiv, iar acestea au ca scop protejarea vieții cetățenilor și nu acela de a crea un disconfort. Dorim să mulțumim locuitorilor imobilelor din zona afectată pentru că au dat curs recomandărilor noastre și să-i asigurăm că toate instituțiile implicate în gestionarea acestui eveniment depun toate eforturile pentru ca disconfortul creat să aibă un impact cât mai mic”, se mai arată în comunicatul ISU.

Localnicii spun că trăiesc un coșmar și că se simt permanent în pericol.

O echipă de experți tehnici este prezentă la fața locului și face verificări pentru a stabili cauza producerii surpării și ce riscuri sunt în zonă. Se iau în calcul mai multe variante, inclusiv un lac subteran care să fi dus la această surpare. De asemenea, zona este exploatată de sute de ani și există și varianta ca sub loc să fie o galerie subterană.

O stradă aglomerată din Buriticupu, un oraș din nord-estul Braziliei, a ajuns acum o prăpastie largă cu o adâncime de 80 de metri – o clădire de 20 de etaje ar încăpea în ea. Canioanele formate în urma eroziunii solului avansează cu o viteză îngrijorătoare și distrug mii de case din America Latină și Africa și amenință terenurile agricole fertile din unele părți din China, SUA și Europa, potrivit BBC.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila, așteptat și de moldovenii din sudul Republicii Moldova

Europarlamentarul galatean Dan Nica a anuntat deblocarea proiectului aeroportului din zona Galati-Braila, obiectiv pentru care ROMATSA si-a dat avizul de amplasare, anunță presa română.  

Presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, a declarant ca avizul ROMATSA a fost obtinut extrem de greu, din cauza proximitatii judetului Galati de granita cu Ucraina, existand necesitatea asigurarii unui spatiu mare de zbor, pentru orice tip de situatie.

Potrivit autoritatilor, pana la finalul acestui an urmeaza sa fie gata studiile tehnice legate de constructia aeroportului, urmand ca anul viitor sa fie scos la licitatie Studiul de Fezabilitate al aeroportului si ulterior se va identifica sursa de finantare (parteneriat public/privat, fonduri europene sau fonduri guvernamentale) necesara constructiei obiectivului.

Conform estimarilor, constructia unui aeroport la Galati s-ar ridica la circa 500 de milioane de euro.

Potrivit studiilor de specialitate efectuate pana in prezent, aeroportul de pasageri dar si de marfuri de la Galati este gandit sa se amenajeze pe o suprafata de 250 de ha (cu posibilitate de extindere cu inca 115 ha) pe raza localitatilor galatene Tudor Vladimirescu, Slobozia Conachi si Branistea. Terminalul de pasageri va include o constructie cu parter si etaj, avand in total 7 porti de intrare Schengen si 3 porti non-Schengen, o parcare auto, zona terminalului cargo, turnul de control si alte constructii necesare.

Estimarile facute arata ca dupa 15 ani de functionare, aeroportul va avea un trafic de un milion de pasageri pe an, fiind vorba despre locuitorii din Galati, Braila, Vrancea, Buzau, dar si Republica Moldova sau Ucraina.

Încă un accident feroviar grav în România! O locomotivă a intrat într-un vagon cu călători la Galați. Sunt victime
Articolul anterior
Cum s-au distrat fiicele Aurei la petrecerea lor de majorat! Primele imagini de la eveniment! ”Am acasă fete mari”
Articolul următor